Вівторок, 23.04.2024, 13:56















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна           Діяльність районного методичного центру          Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Категорії розділу
Зовнішнє незалежне оцінювання 2018 [143]
Методична робота [207]
Дошкільна освіта [72]
Позашкільна освіта [33]
Виховна робота [106]
Психологічна служба [74]
Державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів [24]
Атестаційна експертиза закладів освіти району [13]
Атестація педагогічних кадрів [20]
Підготовка до нового навчального року та до осінньо-зимового періоду [45]
Всеукраїнські олімпіади [311]
Юна еліта Глибоччини. Робота з обдарованими дітьми [91]
Оздоровленя учнів, проведення екскурсій, навчальної практики [28]
Кадрова робота [18]
Інформатизація та компютеризація освітніх закладів [40]
Охорона праці та безпека життєдіяльності, дитячий травматизм [25]
Організація підвозу учасників навчально-виховного процесу [10]
Цивільний захист [5]
Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства [59]
Психолого-медико-педагогічна консультація [15]
Діяльність освітніх округів [8]
Профілактика злочинності та насильства в сім’ї [9]
"Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття". [4]
Заходи щодо вшанування в 2014 році ювілею Т.Г. Шевченка
2016 рік в Україні Рік англійської мови [3]
2016 рік в Україні оголошено Роком англійської мови
Стратегія виховання особистості в системі освіти Глибоцького району на 2016-2025 роки [3]
Олімпіади 2018 [91]
Вчитель року - 2018 [6]
Закон України "Про освіту" [8]
Фінансова діяльність управління [20]
Літній мовний табір [16]
Підсумки 2018 - 2019 рр. [42]
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Головна » Файли » Напрямки роботи » Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства

Про організацію харчування дітей у загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах району у 2014/2015 н.р.
18.09.2014, 12:40

Питання майстерності - явище абстрактне:  не існує чіткої шкали виміру даного поняття. Сумлінне виконання професійних обов`язків, якість праці, висока результативність - ознаки майстерності фахівця. Але чи достатньо цих ознак для поняття «майстер своєї справи»? У чому суть майстерності? У вмінні щось робити краще за інших? У новаторстві? У творчості? Кожна справа має власні критерії майстерності. Особливі вимоги у питанні майстерності – до педагога: навряд чи знайдеться ще одна професія, яка передбачає виконання стількох різнопланових завдань, володіння настільки різноманітними знаннями та вимагає постійного самоудосконалення як професійного, так і особистісного.

Педагогічна майстерність – у вмінні організувати навчально-виховний процес так, щоб сформувати у дитини цілісну картину уявлень про світ, створити сприятливі умови для розвитку особистості школяра. У процесі оволодіння педагогічною майстерністю одним з найважливіших компонентів виділяємо професійну компетентність педагога, та це-лише одна зі складових майстерності.

Педагогічна майстерність включає ряд важливих аспектів:

  • глибокі знання з навчальної дисципліни, оволодіння науковими знаннями з предмету;
  • вивчення педагогіки та психології;
  • оволодіння методикою викладання предмету;
  • наявність педагогічних здібностей та задатків;
  • високий рівень самоорганізації педагога, постійне прагнення до самоудосконалення;
  • творчість, новаторство;
  • широке коло знань, умінь та навичок, інформованість.

Вирішальними у процесі оволодіння педагогічною майстерністю є бажання та наполегливість педагога, його прагнення до майстерності.

Педагогічна література визначає поняття «педагогічна майстерність» як  професійне вміння оптимізувати всі види навчально-виховної діяльності, спрямувати їх на всебічний розвиток та удосконалення особистості, що забезпечує високу організацію педагогічного процесу.

Педагогічна майстерність харктеризується високим рівнем розвитку спеціальних узагальнених вмінь і є домінантою професійної дії вчителя.

Ключовим аспектом майстерності є володіння викладачем педагогічною технікою.

 А.С. Макаренко одним з перших звернув увагу на те, що навчання дітей потребує складної тактики і техніки, що вчителю слід уміти керувати своїм настроєм, стилем і тоном спілкування, інтонацією, посмішкою, поглядом, мімікою, рухами, ходою... Іноді жест буває красномовнішим за слова, а міміка в найкоротшу мить доводить те, на що знадобилися б монологи. Отже, хороший учитель — завжди яскрава особистість, кожний з них має власну техніку впливу, взаємодії, спілкування, саморегуляції.

Поняття "техніка" походить від гр. technikos — вправний, і означає сукупність прийомів та пристосувань. Техніку вчителя називають педагогічною, у 20-х роках XX ст. її розуміли як сукупність прийомів і засобів, спрямованих на чітку й ефективну організацію навчальних занять. Нині педагогічну техніку визначають як систему вмінь учителя, що дає змогу використовувати власний психофізичний апарат для досягнення ефективних педагогічних результатів.

До основних компонентів педагогічної техніки належать такі уміння:

· спілкуватися вербально (культура і техніка мовлення);

· спілкуватися невербально (міміка, пантоміміка, зовнішній вигляд);

· керувати своїм психофізичним станом (дихання, напруження м'язів, емоції, увага, уява, спостережливість).

Другим елементом педагогічної майстерності є професійна компетентність. Знання вчителя, звернені з одного боку- до дисципліни, яку він викладає, а з другого — до учнів, психологію яких мусить добре знати. Готуючись до уроку, вчитель обмірковує його зміст, методику, враховує особливості сприймання учнів цього віку, класу, власні можливості. Отже, зміст професійної компетентності — це знання предмета, методики його викладання, педагогіки і психології. Важливою особливістю професійних педагогічних знань є їх комплексність, що потребує від учителя вміння синтезувати матеріал для успішного розв'язання педагогічних задач, аналізу педагогічних ситуацій, що зумовлюють необхідність осмислення психологічної сутності явищ, вибору засобів взаємодії.

Категорія: Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства | Додав: Ulia_RMC
Переглядів: 665 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024