П'ятниця, 29.03.2024, 12:14















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна           Діяльність районного методичного центру          Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Категорії розділу
Зовнішнє незалежне оцінювання 2018 [143]
Методична робота [207]
Дошкільна освіта [72]
Позашкільна освіта [33]
Виховна робота [106]
Психологічна служба [74]
Державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів [24]
Атестаційна експертиза закладів освіти району [13]
Атестація педагогічних кадрів [20]
Підготовка до нового навчального року та до осінньо-зимового періоду [45]
Всеукраїнські олімпіади [311]
Юна еліта Глибоччини. Робота з обдарованими дітьми [91]
Оздоровленя учнів, проведення екскурсій, навчальної практики [28]
Кадрова робота [18]
Інформатизація та компютеризація освітніх закладів [40]
Охорона праці та безпека життєдіяльності, дитячий травматизм [25]
Організація підвозу учасників навчально-виховного процесу [10]
Цивільний захист [5]
Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства [59]
Психолого-медико-педагогічна консультація [15]
Діяльність освітніх округів [8]
Профілактика злочинності та насильства в сім’ї [9]
"Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття". [4]
Заходи щодо вшанування в 2014 році ювілею Т.Г. Шевченка
2016 рік в Україні Рік англійської мови [3]
2016 рік в Україні оголошено Роком англійської мови
Стратегія виховання особистості в системі освіти Глибоцького району на 2016-2025 роки [3]
Олімпіади 2018 [91]
Вчитель року - 2018 [6]
Закон України "Про освіту" [8]
Фінансова діяльність управління [20]
Літній мовний табір [16]
Підсумки 2018 - 2019 рр. [42]
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Головна » Файли » Напрямки роботи » Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства

Урок української мови. 6 клас
24.02.2012, 16:31
 

                                           Василович Надія Іванівна     вчитель української мови             та літератури,            Багринівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тема: Ступені порівняння прикметників. Тренувальні вправи

 

Мета: Повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням, ступені порівняння прикметників; шляхом виконання системи практичних завдань формувати вміння визначати групи прикметників за значенням, розрізняти їх, правильно утворювати форми ступенів порівняння прикметників, доречно вживати у мовленні; розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати відчуття краси природи, бажання її зберегти.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок

Форма уроку. Брейн-ринг.

Обладнання: підручник, картки самоаналізу та самооцінювання, таблиця,  мультимедійне обладнання, малюнки

Хід уроку

Слайд 1             

                                                Буду я навчатися мови золотої

                                                У трави-веснянки, у гори крутої,

                                                  В потічка веселого,

                                                Що постане річкою,                                                                                    

                                                В пагіння зеленого,

                                                Що зросте смерічкою.

                                                                                  А. Малишко

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 2             

1. Бесіда з учнями:

-         Яка це країна? (Морфологія)

-         В якому будиночку цієї країни ми вже побували, кого з мешканців добре   знаємо? (Іменник).

Учитель. Так, з іменниками ми вже добре знайомі. А сьогодні ми з вами мандуємо далі країною Морфологією ( Шум за останньою партою ). А що за шум в класі? Хто ви такі? Через що сперечаєтесь?

2. Рольова гра.

( Виходять учні, що грають роль Іменника і Прикметника ).

Іменник: - Я ще раз говорю: «Я головний в нашій країні Морфології!»

Прикметник: - Ну як ти не розумієш…

Учитель: - Не сваріться! Що у вас сталося? Хто ви такі?

Прикметник: - Я – Прикметник.

Іменник: - А я – Іменник. І я говорю, що я – головний у нашій країні, а він не погоджується!

Прикметник: - Чому ти так вирішив?

Іменник (до учнів): - А скажіть-бо, хто приносить найбільше користі нашій матері Мові? Безумовно, я! Діти, ви ж учили, що без мене ніхто не мав би імені. Я даю назви всім предметам, особам, істотам, подіям.

(До Прикметника): - А ти хто такий???

Прикметник:                         Я веселий і звабливий,

Гарний, милий і красивий,

Несказанний, незрівнянний;

Маю ступінь порівняння.

Я відносний чи присвійний,

А чи якісний незмінно.

Відповім я залюбки

На питаннячко – який?

Маю ознаку предмета,

Називаюсь я …

Учні: Прикметник.

Прикметник: - Ось бачиш, навіть учні мене знають. І ти, Іменнику, маєш знати, що я в нашій країні маю такі ж права, як і ти. І без моєї прикмети ти не був би такий гарний і зрозумілий. Я прикрашаю всіх осіб і всі предмети!

Іменник: - Ну для чого ти мені здався? Я і без тебе добре впораюсь у мові!

Прикметник: - Перевіримо?

Іменник: - Ану!

Прикметник: - Відгадай загадку:

                                               Хустина, клубок;

                                                По хустині катається, людям усміхається.

Іменник: - Хм… Не зрозумію ніяк… Діти, може ви знаєте?

Учні: -Ні.

Прикметник: - А якщо я прикрашу цю загадку собою:

                                                Голуба хустина, жовтий клубок;

                                                По хустині катається, людям усміхається.

Іменник: - То тепер зрозуміло: голуба хустина – небо, жовтий клубок – сонце…

Прикметник: - Ну то як? Можеш обійтись без мене?

Іменник: - Певно, що ні… Будемо дружити і прикрашати мову разом!

Учитель: - Добре, що ви знайшли спільну мову, займайте свої місця, будьте керівниками  наших команд на уроці.

ІІІ Актуалізація опорних знань.

Учитель. Ось і перше випробування «Інтелектуальне», ми з вами перевіримо, які знання ви вже маєте про прикметник.

бачимо над собою небо і сонце… Дві невід’ємні частини природи, що дарують нам радість життя. Адже без сонячного світла і тепла не можна уявити нашого життя. Але подивіться – чого не вистачає сонечку? (на дошці – сонечко з написом «Прикметник», але без проміння).

-         А промінці йому додасте ви самі.

Слайд 3

«Мозковий штурм» (робота в парах)

Кожна пара учнів отримує промінець, на якому протягом 2 хв. записують все, що знають про прикметник. Через 2 хв. Учні озвучують написане.

Учитель: Отже, певні знання про прикметник ви маєте. А сьогодні ми їх повторимо і поглибимо.

Слайд 4

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слайд 5   1. Робота з таблицею

Слайд 6   2. Утворіть і запишіть вищий і найвищий ступені порівняння

Точний, глибокий, новий;  охайний, тонкий, вигідний

3. Гра «Ти - мені, я - тобі»

З метою закріплення теоретичного матеріалу, учні ставлять питання по темі до будь-кого з команди

V. Засвоєння теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи

Слайд 7-8   1. Гра «Визбирувач»

( Картка № 1. Ясен звичайний.)

Розгляньте ілюстрацію цієї рослини. Прочитайте текст. Випишіть прикметники

  Високі стрункі дерева, з благородною поставою, з гордо піднятою головою-кроною, з міцним і глибоким корінням, адже воно тримає гіганта заввишки до 40 м, із товщиною стовбура близько 1,5-2 м, - це оспівані в українському народі ясени.

Зелені верхівки цих дерев завжди ваблять мандрівників. У шелесті їхніх розлогих гілок вчувається щось оптимістичне, тож подорожній ніби набирається сили, а в його душу вселяються спокій та надія. Стоять ясени на сторожі, стійко витримуючи суворий поєдинок з потужними вітровіями та зі стихіями.

Слайд 9-10    2. Гра «Відшукай слово»

( Картка №2. Яблуня домашня.)

Розгляньте ілюстрацію. Розкажіть, що ви знаєте про цю рослину. Прочитайте текст. Відшукайте в ньому прикметники, вжиті у формі ступенів порівняння. Визначте ступінь порівняння, пояснити, як він утворений.

Яблуня – одна з найстаріших рослин на землі: її плоди – яблука – описані ще в міфах про Геракла; з «яблука розбрату» почалася Троянська війна; яблуня росла і висячих садах Семіраміди – одному із семи чудес світу… У                                                                                                                          нашій країні перші відомості про культуру яблуні сягають часів Київської

Русі, коли при Ярославі Мудрому на території Києво-Печерської лаври було закладено перший яблуневий сад. З нього й розпочався найбільш успішний хід яблуні по Придніпров’ю, а згодом – по всій Русі.

3. Фізкультхвилинка

Якщо у словосполученні прикметник якісний – підніміть руки вгору, відносний – розведіть у сторони, присвійний – присядьте.

Заяча нора, заяча шапка, весела розмова, ведмежий барліг,  ведмежа шкура, материнська турбота, добра справа, батькова порада, пшеничне колосся, Петрів портфель, глибокий сніг.

VІ Творчі вправи

1. Робота з підручником Вправа 257 с 150 Письмово біля дошки 

2. Гра «Народна скарбничка» Вправа 262 Усно

Яким гребінцем голову не розчешеш? Яким ключем не можна відімкнути? Яке місто в Україні має гладеньку назву? Якої риби в річках найбільше? Якою косою не можна косити? Який вузол не можна розв’язати? Який годинник не має жодного коліщатка?

Слайд 11-14   2. Творча робота

Розгляньте ще раз всі карти із зображенням рослин нашої країни і складіть речення використовуючи прикметники різних ступенів порівняння. 

VІІ. Підсумки уроку Рефлексія.

1. Слово вчителя.

Я задоволена вашими знаннями, адже ви змогли вдало застосувати їх на практиці. Недарма ж, мабуть, давньогрецький драматург Есхіл казав: «Мудрий не той, хто надто багато знає, а той, чиї знання корисні».

І на кінець уроку зверніть увагу на наш епіграф, знайдіть і випишіть прикметники з  іменниками, визначте відмінок

Слайд15 2. „Незакінчені речення”

Сьогодні на уроці ми познайомилися із …

Найцікавішим на уроці було …

Мені запам’яталося…

VІІІ. Оцінювання.

Підбиття підсумків кожної команди. Визначення команди-переможця. Виставлення відповідних оцінок за урок (учні самі визначають внесок кожного члена команди в спільну роботу і пропонують свої оцінки).

ІХ. Домашнє завдання

1.     Опрацювати теоретичний матеріал. (152-153)

2.     Вправа 260




(слайди в завантаженому файлі)


Категорія: Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства | Додав: InnaRMC
Переглядів: 2338 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024