Вміння проблемно мислити важливо для формування майбутнього дослідника. На заняттях з логіки чи в індивідуальній формі роботи я пропоную дошкільнятам систему ігрових вправ та завдань, які спонукають віднаходити нове, доводити і обгрунтовувати свій вибір, також формую уміння міркувати, логічно мислити, вчу пояснювати закономірності.
В роботі з дітьми молодшого віку постійно використовую казкові сюжети, для старших дошкільнят – елементи змагань.
Цілеспрямовано думати, порівнювати, співставляти на основі зорового аналізатора допомагають нашим дітям логічні вправи-завдання, а саме:
«Чим різняться картинки?»,
«Знайди відмінності»,
«Що зайве?»,
«Лабіринт»,
«Продовж ряд»,
«Що спочатку, а що потім?»,
«Нісенітниця в картинках»,
«Що не так?»,
«Склади візерунок»(кубики Нікітіна),
«Яка фігура зайва?»,
«Танграм»,
«Знайди помилку»,
«Монгольська гра»,
«Колумбово яйце»,
«Нісенітниця»;
словесні інтелектуальні вправи: «Яке слово зайве?»
-лисиця, ведмідь, вовк, курка; - шапка, шкарпетки, вухо, сорочка;
-ліжко, стіл, пиріжок, шафа; - морква, капуста, картопля, яблуко;
-сосна, береза, липа, ромашка.
«Підбери слова протилежні за змістом»:
день -... мало -...
зима - ... перший - ...
південь - ... добро - ...
холод - ... радість - ...
багато - ... далеко - ...
|