Згідно річного план Старововчинецького ДНЗ з 09 по 16 листопада 2015 року в закладі було проведено «Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності».
Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базисна потреба людини, тому на дошкільний заклад покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя. Отож, перед колективом нашого ДНЗ ми поставили такі завдання:
- підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань - особистої безпеки та захисту життя;
- поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
- пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків та їх дітей;
- інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
Робота з безпеки життєдіяльності планується згідно Базового компоненту та Програми «Дитина».
По всіх розділах містяться такі питання: безпека в побуті, на спортивних та ігрових майданчиках, під час перебування в групі, пожежна безпека, електротравматизм, безпека під час грози, повені, інших стихійних лих, безпека праці, особиста гігієна та здоровий спосіб життя.
Творчою групою «Планування освітнього процесу» розроблений план проведення «Тижня безпеки» (дод.№1) тематичний план на тиждень:
- вівторок: «Я і вулиця!»; (правила дорожнього руху та поведінка дітей на вулицях міста)
- середа: «Увага – небезпека!» (пожежна безпека);
- четвер: «Один дома, свої – чужі!»;
- п’ятниця: «Життя і здоров’я – найцінніша скарбничка людини та дитини»»;
- понеділок: «Навчання для малюків».
Роботу проводили із залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, свята та розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові та колективні), екскурсії, читання художньої літератури з використанням українського фольклору, самостійно-художня діяльність, психогімнастика, пошуково-дослідницька діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.
Робота проводилася згідно плану проведення тижня. Всі заходи, які були заплановані – вчасно проведені. Діти добре засвоїли норми та правила безпеки. Підтвердженням цьому став навчальний тренінг: «Навчання для малюків!» В цьому тренінгу прийняли участь діти молодшого, середнього і старшого дошкільного віку та дорослі. Він показав, що 75% дітей добре орієнтуються в навколишньому середовищі, дисципліновані, і в них є навички та вміння слухати і чути дорослого та однолітків.
Здійснювали цільові екскурсії: на кухню, пральню, педагоги водночас формували у дітей уявлення про те, що вогонь і електрика потрібна людині, однак, при недбалому та неуважному відношенні до цього, представляє небезпеку для життя, а також для всього того, що створено руками людини; по вулицях села ; пожежну частину, для розширення знань дітей про працю пожежника, відповідальність за життя та здоров’я людей.
У 90% дітей середнього та старшого віку є навички користування побутовими електроприладами (телевізорами, магнітофонами, прасками, чайниками).
Всі діти старшого дошкільного віку, без винятку знають номер телефонів пожежної частини (101), міліції (102), швидкої допомоги (103), вміють користуватися ними у випадку необхідності. Свої дії діти закріплюють в дидактичних іграх та сюжетно-рольових іграх, всі ситуації супроводжуються розповіддю, показом, демонстрацією та поясненням вихователя про небезпеку та наслідками зневажливого звертанням з ними.
Педагоги піклуються про те, щоб перед вихованцями розкрився зміст дії, її ціль та засоби рішення, і по можливості пропонувати дітям самостійно шукати рішення поставлених завдань. Вихователі та спеціалісти дуже ефективно попрацювали над тим, щоб діти засвоїли правила, чого не слід робити:
- при відсутності дорослих вмикати побутові електроприлади;
- розпалювати вогонь без нагляду дорослих;
- грати з сірниками та на дорозі, та інші.
В дитячому закладі впродовж тижня працював виставочний зал, де розміщувалися роботи дітей за тематиками, дітям надавалася можливість ще раз повернутися у тему безпеки, з’ясувати необхідність збереження здоров’я.
Впродовж тижня велася робота з батьками через: групове та індивідуальне консультування, інформацій листи, залучення батьків до роботи ДНЗ з цього питання, стенди по безпеці життя, організовувались виставки робіт батьків та їх дітей.
В плануванні, організації, участі в заходах, присвячених «Тижню безпеки» приймали активну участь: музичний керівник, інструктор з фізичної культури, помічники вихователів та інші спеціалісти.
К.М. Горечка
|