У середу, 25.01.2017р., на базі Глибоцького РМЦ, відбулося засідання методичної студії працівників психологічної служби, яке працювало над проблемою «Оволодіння навичками кризового консультування та розвиток психосоціальної стресостійкості».
Така методична форма роботи проводиться в нашому районі вдруге і передбачає в собі інтерактивне навчання психологів та соціальних педагогів за обраною проблематикою.
Серед основних форм роботи, які були організовані та проведені сьогодні, були:
- Мультимедійна презентація «Консультування в роботі психолога. Методологічна основа консультаційного процесу», запропонована методистом РМЦ А.І. Колесник.
- Вісім кроків психологічної допомоги. Робота в групах. Вправа «Моя криза очима інших», яку провела соціальний педагог Камянської ЗОШ – Білійчук Л.І.
- Робота з картками «Креатив», відбулася під керівництвом соціального педагога Чагорської ЗОШ – Маляр І.В.
- Арт-терапевтична методика «Дерево», провела психолог Грушівського НВК – Албу-Букатар Л.М.
- Методика BASIK- PH Консультування за АЙВІ презентувала соціальний педагог Старововчинецького ліцею – Каменюк В.В.
Закінчилося засідання РМС підведенням підсумків та зворотнім зв'язком.Наступна РМС відбудеться 15.03.2017р. на базі РМЦ і буде працювати над проблемою: « Підвищення психологічної компетентності адміністрації ЗНЗ, НВК та ДНЗ».
Методист РМЦ А.І.Колесник
|
За експертними прогнозами, у 2020 році найбільш затребуваними на ринку праці будуть вміння особистості навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх. Проте, чи готує українська школа до викликів часу? Адже якість надання освітніх послуг – це стратегічне завдання економічного зростання та соціально-політичної стабільності України, а потужна загально-середня освіта – другий фронт нашої незалежності!
Одним з гострих та дискусійних питань реформування освіти є шляхи забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з сільської місцевості, зокрема запропонована Міністерством освіти і науки України система створення опорних шкіл та їхніх філій.
Про особливості системи «опорна школа – філії», процесс їх утвореня на Буковині розповідає Оксана Михайлівна Палійчук, директор Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації.
- Оксано Михайлівно, скажіть, будь ласка, що передбачає реформа освіти, про яку сьогодні так багато говорять?
Саме поняття «реформа» передбачає нововведення, яке не знищує основ існуючої структури, а має на меті досягнення нового, якісного стану суспільства шляхом позитивних змін. Такої нової «форми» потребує сьогодні структура шкільної освіти, її зміст, організація навчально-виховного процесу. Ми дедалі частіше чуємо про «нового» вчителя, розуміючи під цією ознакою креативну, мобільну особистість, професіонала, свідомого громадянина, патріота, бо «вчителем школа стоїть» а, значить змінювати потрібно і процес підготовки педагогів, і якість надання освітніх послуг.
Створення опорних шкіл – один із механізмів реформування системи загальної середньої освіти, мета якого – забезпечення рівного доступу дітей відповідного віку до якісної освіти; впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання; раціонального і ефективного використання наявних ресурсів. (Постанова Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 р. №79)
Опорні школи – це один із способів упорядкування шкільної мережі, забезпечення навчального закладу усім необхідним для ефективного оволодіння учнями основ наук та формування їх життєвих і предметних компетентностей: мультимедійною технікою, навчальним обладнанням , новою довідковою та художньою літературою, облаштуванням спортивних залів, площадок, басейну, тобто створення всіх необхідних умов для всебічного гармонійного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я, якісної організації навчально-виховного процесу.
- Скажіть, будь ласка, за яким принципом утворюються опорні школи? Де це найбільш доцільно?
Опорна школа – це не панацея. Однак, це дієвий спосіб залучення необхідних фінансових ресурсів, раціональної організації навчально-виховного процесу. Створювати опорні школи треба там, де це виправдано. Наприклад, де «штучно» утримуємо школи І-ІІІ ступенів, в яких у 10-11 класах навчаються по 4-10 дітей, коли до найближчого закладу відстань – 3-5 км чи 7-8 км і є можливість підвозу . Зрозуміло, щоб обладнати усім необхідним кабінети, постійно оновлювати інвентар потрібен величезний фінансовий ресурс. Нам його часто не вистачає і у результаті ми розпорошуємо кошти, закуповуючи найнеобхідніше у ту чи іншу школу. На жаль, побутує неправильне розуміння сутності конституційної гарантії держави «доступність якісної освіти». Доступність ми не можемо вимірювати тільки в кілометрах, вона , в першу чергу, полягає у забезпеченні права кожного учня отримувати якісну освіту від кваліфікованого вчителя у відповідно створених умовах навчально-виховного середовища. Звичайно, кожне рішення має бути виваженим , обґрунтованим з позиції добра, блага для самої дитини. Учень потребує колективу, однокласників, а ми його утримуємо на індивідуальній формі навчання за демографічною ситуацією, аргументуючи, що це краще, ніж підвозити на 3-5 кілометрів до найближчої школи з повноцінним класом і створеними умовами. У даному випадку це не аргумент.
- Розкажіть, як проходить процес створення опорних закладів та їх філій в Чернівецькій області?
Протягом 2016 року, після прийняття відповідного рішення засновниками (власниками) навчальних закладів у Чернівецькій області було створено три опорні заклади: Кельменецький ліцей – опорний заклад із філіями – Лукачанський НВК , Коновський НВК; Мигівський навчально-виховний комплекс – опорний заклад із філією – Великівський НВК; Мамалигівська загальноосвітня школа Мамалигівської ОТГ – опорний заклад із філіями –Стальнівецький НВК, Несвоянський НВК, Бал
...
Читати далі - тисни тут
|
Галасливим гомоном і веселим дитячим сміхом наповнилися приміщення навчальних закладів району 23 січня 2017 року. Адже після чергових зимових канікул учні повернулися за шкільні парти - розпочався ІІ навчальний семестр.
Та цей день приніс ще й багато приємних несподіванок як школярам, так і працівникам Турятського НВК, бо до них завітав депутат Верховної ради Г.І.Тіміш, голова райдержадміністрації В.Г.Придій, голова районної ради П.В.Панчук, начальник управління освіти В.І.Барарюк та помічник народного депутата К.І.Горячко. Гості привітали усіх з початком нового семестру і відзначили основні напрямки роботи по покращенню умов навчально-виховного процесу. Григорій Тіміш коротко ознайомив присутніх з виконаною ним роботою за період свого перебування у Верховній раді та проблемами, які потребують вирішення.
Розмова з вчителями пройшла на рівні взаєморозуміння, поваги і щирої вдячності.
Колектив отримав від гостей подарунки: два комп'ютери, що є свідченням небайдужого ставлення до проблем школи і розуміння важливості навчання і виховання.
Зі словами вдячності виступила директор школи Н.Д.Гуштюк, яка подякувала гостям за відвідини і щедрі дарунки і побажала здоров’я, злагоди, взаєморозуміння, душевного спокою та достатку. Хай Господь Бог сторицею віддячить керівництво району за розуміння, підтримку і за частку душі, подарованої дітям.
|
На виконання ідеї про популяризацію Буковинського краю, любові до своїх селищ, сіл, формування в юних краян активної життєвої позиції, мотивації до саморозвитку та самовдосконалення, з метою привернення уваги суспільства до проблем сільських населених пунктів, висвітлення історичного минулого, здобутків, розповіді про кращих людей, збереження екології та довкілля , залучення дітей шкільного віку до дослідницьких і пошукових робіт, кращого ознайомлення з минулим своїх сіл, обласною громадсько-політичною газетою «Буковина» та Департаментом освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації був оголошений обласний конкурс творчих робіт «Моє село – колиска України» до якого долучилися і дев’ятикласники Михайлівського НВК – Джугалик Владислав Васильович, (керівник Білоус Д.Г.) та Рожок Карина (керівник Савчук О.І.). Наукові консультації надавав історик і дослідник Микола Васильович Рубанець.
Однією серед кращих дослідницьких робіт визнано творчу роботу «Михайлівка люба…» (додається - тисни тут) Джугалика Владислава, яка опублікавана на шпальтах газети «Буковина» 20 січня 2017 року.
|
Україна – рідний край, земля з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, працелюбними, мудрими й талановитими людьми.
Ми горді зватися українцями. Поклик рідної землі завжди відчували наші діди і прадіди, ті, хто живе в Україні, і ті, кого доля закинула на чужину.
22 січня велике свято – День соборності України, свято рідного краю, свято нашої держави. Відзначили це свято і в Слобідському НВК. Вчитель історії (Костюк Ю.В.) підготувала з учнями 5 і 9 класів виховну годину на тему «Співаєм славу тій події і тепер».
Насамкінець дійства діти висловили свої побажання, щоб життя в Україні стало таким красним та щедрим, як гроно калини!
Любімо свою Вітчизну, пишаймося нею і гордо будемо нести по життю звання представників мудрого і творчого, героїчного і відважного, великого українського народу!
Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!
Говорять сьогодні дорослі й малі
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас єдина,
Немає такої, як ти,на землі!
|
|