Проблема формування духовно-моральних цінностей юного покоління в державі в час її інтеграції до загальноєвропейського співтовариства є актуальною. Духовно-моральний розвиток особистості є одним із основних завдань, які поставило українське суспільство перед НОВОЮ УКРАЇНСЬКОЮ ШКОЛОЮ.
В наш непростий час, проблема духовно-морального виховання стоїть настільки гостро, адже реформування різних сфер життя країни потребує особистості з високою духовністю, моральністю та визнанням етичних цінностей як регуляторів поведінки. Відомо, що шкільне дитинство є періодом становлення особистості, коли формуються основи характеру, ставлення до навколишнього світу, людей, до себе, засвоюються моральні норми поведінки. На необхідність системної роботи у формуванні духовності особистості звертається увага у Конституції України «…враховуючи глибоку духовно-моральну кризу в нашій державі, національна школа покликана забезпечити наповнення всіх ланок навчально-виховного процесу провідним змістом, який б допоміг педагогам виховати людину високодуховну й високоморальну» (ст.56) і в ЗаконІ України «Про освіту» Стаття 23. Освітня програма «… утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини» та інших нормативно-правових актах.
На учнівську молодь дедалі більш очевидним є вплив молодіжної субкультури, відірваної від загальнолюдських духовно-моральних цінностей, багатовікової спадщини українського народу. На жаль, зараз ми бачимо падіння високих моральних цінностей у суспільстві, відчуження підростаючого покоління від родини, української культури, рідної мови та відсутність навичок конструктивного спілкування. Саме тому, одним із пріоритетних компетентностей Нової української школи визначено духовно-моральне виховання здобувачів освіти. В Чернівецькій області активно розпочато роботу над реалізацією впровадження духовно-моральних цінностей в НУШ і 24 січня, на базі приватного НВК «Соломон» відбувся обласний семінар-практикум «Духовно-моральні цінності в Новій українській школі». В урочистому відкритті взяли участь: Ірина Ісопенко, заступник директора Департаменту освіти і науки; Тамара Богачик, заступник директора з науково-методичної роботи ІППО ЧО; Ніна Вітковська, в.о. начальника управління освіти Чернівецької міської ради; Галина Поштар, голова Чернівецької міської профспілки працівників освіти; Марія Одинак, завідувач НМЦ безперервної педагогічної освіти; Василь Федорак та Іван Найда, методисти НМЦ СГД ІППО ЧО, Алла Гайсан, директор НВК «Соломон», керівники районних, міських, об’єднаних територіальних громад методичних об’єднань учителів курсів духовно-морального спрямування та вчителі.
Реалізація завдань семінару-практикуму здійснювалася трьома модулями: організаційно-теоретичним, під час якого було окреслено актуальні проблеми викладання курсів духовно-морального спрямування в закладах освіти області та пріоритетні шляхи їх вирішення; практичним модулем, зокрема фрагментами уроків з християнської етики в 3, 7 та 9 класах; методичним вернісажом та методичними трибунами, на яких було продемонстровано фрагменти майстер-класів переможців ІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року -2018» у номінації «Учитель курсів духовно-морального спрямування».
За результатами семінару-практикуму були прийняті методичні рекомендації щодо впровадження духовно-моральних цінностей в Нову українську школу, адже школі потрібно змалку турбуватися про духовний світ дитини. Саме тоді країна буде бачити молодь – як майбутнє нашої нації, рушійну силу, яка спроможна вирішити проблему держави не на свою користь. Адже від її ставлення до надбань культури залежить нині духовне оновлення нашого суспільства, зміст її цінних орієнтацій і майбутнє. І наші випускники будуть справжніми громадянами України, особистостями з високою духовністю, як і передбачає концепція Нової української школи.
Простебі Мар’яна Миколаївна,
заступник директора з виховної роботи
Коровійської ЗОШ І-ІІІ ступенів