ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ відділу освіти, культури,молоді
та спорту Глибоцької райдержадміністрації
24.02.2020 року № 119
Перелік питань
для перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти під час проведення конкурсу на посаду директора-тисни тут
І. Питання на перевірку знання Конституції України
- Основні риси Української держави за Конституцією України.
- Форма правління в Україні.
- Визнання найвищої соціальної цінності України.
- Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України.
- Найважливіші функції держави.
- Державні символи України.
- Конституційне право на працю.
- Конституційне право на освіту.
- Конституційне право на соціальний захист.
- Обов'язки громадянина України.
- Верховна Рада України та її повноваження.
- Президент України та його повноваження.
- Повноваження Кабінету Міністрів України .
- Повноваження місцевих державних адміністрацій.
- Статус прокуратури України за Конституцією України.
- Основні засади судочинства в Україні.
- Система адміністративно-територіального устрою України .
- Органи місцевого самоврядування в Україні.
- Повноваження територіальних громад за Конституцією України.
ІІ. Питання на перевірку знань Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
- Мета концепції «Нова українська школа».
- Формула української школи відповідно до концепції «Нова українська школа».
- Структура Нової української школи.
- Основні методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи.
- Децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи відповідно до концепції «Нова українська школа».
- Випускник школи (відповідно до концепції «Нова українська школа») має ряд компетенцій. Вкажіть-яких.
- Поняття - умотивований вчитель у Концепції «Нова українська школа».
- Фінансово-господарська діяльність в умовах нової української школи.
- Сутність профільного навчання в системі нової української школи.
- Вимоги до організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
- Порядок відкриття та порядок навчання у класах з інклюзивним навчанням.
- Індивідуальна програма розвитку особи з особливими освітніми потребами. Порядок складання індивідуальної програми розвитку.
- Ключові компетентності відповідно до Концепції «Нова українська школа».
- Сутність педагогіки партнерства у Новій українській школі.
- Функції та обов’язки директора закладу освіти.
ІІІ. Перелік питань на перевірку знань Закону України «Про освіту»
- Права та обов’язки учасників освітнього процесу.
- Органи управління освітою.
- Поняття Державного стандарту загальної середньої освіти.
- Типи закладів загальної середньої освіти.
- Конституційне право на освіту.
- Діти, які потребують особливої уваги держави.
- Право на освіту.
- Соціально-педагогічний патронат в системі освіти.
- Форми навчання.
- Режим роботи закладу загальної середньої освіти.
- Повноваження місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти.
- Навчальні плани та навантаження учнів.
- Статус закладу загальної середньої освіти
- Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України.
- Освітні рівні в Україні.
- Основні принципи освіти.
- Державний контроль за діяльністю закладу загальної середньої освіти.
- Завдання загальної середньої освіти.
ІV. Перелік питань на перевірку інших нормативно-правових актів у сфері освіти:
- Нормативно-правові акти, які визначають правові, організаційні засади функціонування і розвитку системи освіти України.
- Роль атестації педагогічних кадрів у вдосконаленні фахової майстерності педагогів (Наказ МОН України від 06.10.2010 р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
- Атестація педагогічних працівників (Наказ МОН України від 06.10.2010 р.
- № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
- Порядок ведення ділової документації у закладах освіти.
- Організація роботи з обдарованими дітьми.
- Порядок призначення та звільнення працівників закладів освіти.
- Організація роботи по попередженню дитячого травматизму та дотримання правил техніки безпеки в закладах освіти.
- Обов’язки керівника закладу освіти.
- Організація навчання дітей з особливими освітніми потребами.
- Організація роботи із звернення громадян у закладі освіти.
- Порядок обліку дітей та підлітків шкільного віку (Інструкція № 646).
- Види стимулювань та доплат працівникам навчальних закладів
- Порядок проходження державної підсумкової атестації учнів.
- Колегіальні органи навчального закладу та порядок їх функціонування
2. Управлінська ситуація та/або ситуаційне завдання (зразки):
Ситуація 1.
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі - 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
Ситуація 2.
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Вчитель початкових класів працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?
3. Презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти на посаду керівника якого оголошено конкурс.
|