Четвер, 21.11.2024, 10:32















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна                    Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Архів записів
Головна » 2017 » Червень » 21 » Робота педагогічного колективу над опрацюванням науково-методичної проблеми ДНЗ
09:00
Робота педагогічного колективу над опрацюванням науково-методичної проблеми ДНЗ

    Однією з важливих колективних форм методичної роботи педагогічних колективів є робота над єдиною науково-методичною проблемою (НМП).

За умови правильного добору загальної НМП та цілеспрямованої роботи педагогічного колективу ДНЗ щодо її реалізації НМП діє організуюче, робить цілісним увесь комплекс форм методичної роботи, є свого роду системоутворюючим фактором, одним з головних показників результативності роботи педколективу ДНЗ. Результативне опрацювання НМП дозволяє якісно здійснювати освітньовиховний процес, творчо працювати, виховувати творчу особистість вихованця, досягати вагомих успіхів в навчально-виховному процесі.

При виборі НМП треба мати на увазі, що вона має бути цікавою і посильною для опрацювання, а головне – корисною кожному конкретному педагогу в конкретному ДНЗ.

Обираючи тематику НМП слід керуватися такими критеріями:

  1. Вона має бути:
  • актуальною, тобто сучасною і своєчасною;
  • нестандартною (цікавою);
  • перспективною, тобто працювати на майбутнє і відповідати вимогам наступництва;
  • практично вагомою і мати на меті розв’язання певних досягнень педагогічної науки та формування в педагогів ДНЗ установки на їх реалізацію.

 

Вибір науково-методичної проблеми ДНЗ повинен, перш за все, бути пов’язаний з аналізом роботи педколективу ДНЗ за певний проміжок часу (3 або 5 років, впродовж яких опрацьовувалась попередня НМП). Радимо виділити на основі аналізу роботи ДНЗ і залежно від поставленої мети кілька найважливіших напрямків підвищення результативності навчально-виховного процесу та запропонувати педагогам вибрати за принципом значущості три проблемні теми із запропонованих:

  • Сучасне заняття в контексті особистісно-орієнтованої освіти.
  • Ситуація успіху як засіб розвитку особистості дитини.
  • Стимулювання пізнавальної діяльності як засіб саморозвитку і самореалізації особистості в освітньому процесі.
  • Сучасні методи організації навчально-пізнавальної діяльності.
  • Диференціація навчально-виховного процесу – шлях до гуманізації освіти.
  • Розвиток творчих здібностей дітей на основі впровадження нових педагогічних технологій навчання.
  • Активні методи та інтерактивні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу вихованця.
  • Розвиток особистості дитини через індивідуалізацію навчального процесу.
  • Розвиток творчих здібностей дітей на основі використання нестандартних форм організації інтелектуально-пізнавальної діяльності дітей.
  • Активізація розумової та пізнавальної активності, самостійності дітей в навчально-виховному процесі, розвиток їхніх індивідуальних здібностей.

За підсумками процедури вибору вихователями НМП слід визначити найбільш значущу для всього педагогічного колективу проблему.

Також при виборі НМП слід звернутись до педагогічних газет, журналів, предметних методичних журналів, творчо запозичити досвід колег тощо.

Обрана науково-методична проблема обов’язково має бути уточнена і скоректована відповідно до директивних і нормативних документів, затверджена педагогічною радою навчального закладу, після чого стає для всіх вихователів пріоритетною.

Далі розробляється перспективний план реалізації НМП в навчально-виховному процесі, в якому мають бути відображені:

  • форми, методи, прийоми реалізації НМП;
  • роль педрад, МО , творчих груп інших форм методичної роботи;
  • проведення таких форм роботи, як семінари-практикуми, круглі столи, конференції, творчі майстерні тощо;
  • збір інформації, контроль, аналіз, корекція роботи педколективу з НМП;
  • науково-теоретичні концепції, на снові яких буде розроблено НМП;
  • рівень методичної і матеріальної бази, необхідний для реалізації НМП.

З урахуванням розробки НМП складають річний план роботи ДНЗ, план методичної ради, МО, розробляють тематику педрад, нарад при завідувачеві, творчих груп, методичних оперативок тощо.

 

Перспективний план роботи педколективу ДНЗ по реалізації НМП має включати в себе такі етапи:

  1. Підготовчий етап – попередня підготовка до опрацювання НМП.
  2. Теоретичний етап – має на меті забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів до впровадження в практику роботи нової НМП.
  3. Етап апробації – має забезпечити науково-методичне освоєння проблеми, формування передового педагогічного досвіду на основі результатів наукових досліджень з обраної проблеми.
  4. Етап впровадження – впровадження в практику роботи педагогів ДНЗ нового змісту педагогічної діяльності.
  5. Аналітичний етап – аналіз результатів НМП, підбиття підсумків роботи над науково-методичною проблемою, проведення педагогічних читань, науково-практичних конференцій.

При розробці перспективного плану науково-методичної проблеми радимо скористатись алгоритмом роботи над науково-методичною темою (проблемою) в ДНЗ творчо опрацювавши його, наповнивши конкретним змістом, виходячи з аналізу діяльності педагогічного колективу Вашого ДНЗ, якісного складу педпрацівників, конкретних умов Вашого навчального закладу, цілей та завдань, які стоять перед колективом ДНЗ.

 

Робота над науково-методичною темою в ДНЗ

(алгоритм)

І. Підготовчий етап.

ЗАВДАННЯ: визначити шляхи вирішення протиріч між реальним та необхідним рівнем підготовки педагогів для вирішення проблеми.

ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ:

  1. Аналіз нормативних документів.
  2. Вивчення науково-методичної літератури по даній проблемі.
  3. Вивчення досвіду з даної проблеми.
  4. Підготовка матеріалів для ознайомлення педагогів.
  5. Визначення форм роботи (творчі групи, обговорення за круглим столом, педагогічні читання).
  6. Розробка плану роботи над проблемною темою і затвердження на засіданні педагогічної ради.

ІІ. Теоретичний етап.

ЗАВДАННЯ: ознайомити з теоретичними засадами методичної проблеми.

ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ:

  1. Вивчення методичних основ методичної проблеми.
  2. Оволодіння понятійним апаратом.
  3. Проектування технологій (розробка критеріїв і показників результативності даної теми).

ФОРМИ РОБОТИ: психолого-педагогічний семінар

тренінгові вправи

круглі столи

робота МО.

РЕЗУЛЬТАТ: педагогічний колектив повинен засвоїти всі поняття, чітко уявляти об’єкт, зміст дослідження.

ІІІ. Етап апробації

МЕТА: науково-методичне освоєння теми.

ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ:

  1. Теоретичне освоєння проблеми, питань, які викликають ускладнення.
  2. Методичне обґрунтування технології освіти і виховання.
  3. Розробка аналізу і самоаналізу.

ФОРМИ РОБОТИ: семінари

практикуми

відкриті заняття

круглі столи.

РЕЗУЛЬТАТ: наявність чітких уявлень і готовність більшості педагогів реалізувати на практиці зміст теми.

ІV. Етап впровадження.

МЕТА: впровадження в практику роботи нового змісту педагогічної діяльності.

 

ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ:

  1. Реалізація на практиці нового змісту освітньої діяльності.
  2. Корективи.
  3. Вивчення освітніх результатів вихованців.

ФОРМИ РОБОТИ: семінари

практикуми

методичні декади

методичні об’єднання

РЕЗУЛЬТАТ: необхідний рівень професійної компетенції з даної проблеми (дані внутрішнього контролю).

V. Аналітичний етап

МЕТА: вивчення результатів реалізації проблемної теми.

ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ:

  1. Аналіз педагогічної діяльності у спектрі даної теми.
  2. Виявлення протиріч між результатами роботи педагогів і діяльності ДНЗ.
  3. Вивчення завдань і шляхів рішення протиріч.

РЕЗУЛЬТАТ: визначення нової проблемної теми.

 

Переглядів: 823 | Додав: Ulia_RMC | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
«  Червень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024