Математика, природа, мова пронизують усю діяльність людини, математичні поняття використовуються на кожному кроці. Без них неможливий дивовижний технологічний процес, економічне процвітання. Проблема логіко-математичного розвитку дітей на сучасному етапі дошкільного дитинства набуває все більшого значення. Це пояснюється позитивним впливом цього процесу на розвиток психічних функцій дитини, вирішення загальних завдань усебічного гармонійного розвитку особистості в дитячому віці. Сформоване логіко-математичне мислення допомагає сучасній дитині аналізувати різноманітні процеси, приймати рішення не лише згідно з чітко розробленими алгоритмами, але й коригувати власні дії у змінних умовах життя.
Для реалізації даного питання та з метою підвищення професійної компетентності вихователів з логіко-математичного розвитку дошкільників 18.02.2020 року на базі районного методичного центру відбувся семінар-практикум для вихователів ЗДО та НВК з проблеми: «Формування логіко-математичної компетентності дошкільників».
Методист РМЦ Л.Петрик проаналізувала труднощі, які виникають у педагогів з даного питання. З педагогами проведено дискусійний круглий стіл стосовно формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку.
Для реалізації завдань, окреслених у Базовому компоненті дошкільної освіти й чинних програмах, вихователі широко використовують інноваційні технології, цікаві нетрадиційні методики, адаптовані до використання в роботі з дітьми дошкільного віку. Усі ці методики ґрунтуються на використанні специфічного дидактичного матеріалу й авторських розвивальних ігор.
Напрацьованим досвідом роботи з використання інноваційних технологій поділилися педагоги з Кам`янського ДНЗ (Ю. Ковальчук, Н.Тодорюк), Карапчівського ДНЗ (М. Кайтанович), Молодійського ДНЗ (О. Стратейчук, І. Роговей) та Черепковецького ЗДО (Н. Чорней). Вихователі представили такі розвивальні ігри:
- інтелектуальні ігри Нікітіна;
- розвивальні ігри В.В. Воскобовича;
- «Логіки світу»;
- коректурні таблиці Н.Гавриш;
- логічні блоки Д’єнеша;
- палички Кюїзенера.
Свої професійні вміння щодо використання ефективних підходів для розвитку дитячих компетенцій з освітньої лінії «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі» учасники демонстрували під час виконання різних вправ та завдань у підгрупах.
Учасники заходу високо оцінили актуальність даної теми, активно висловили свої думки щодо використання інноваційних технологій саме у своїх закладах.
Завдання методичної служби допомагати вихователям усвідомлювати необхідність орієнтуватися на реалізацію особистісно-зорієнтованої моделі дошкільної освіти, забезпечення індивідуального підходу до розвитку виховання і навчання дітей.
За результатами семінару-практикуму розроблені методичні рекомендації.
|