Ян Амос Коменський, чеський педагог, так говорив про вчителів : « Їм вручено чудова посаду, вище за яку нічого не може бути під цим сонцем. Вічним законом нехай буде: вчити і вчитися самому через приклади, повчання і застосування на ділі» . Вчителі Глибоцької гімназії прекрасно розуміють ці істини , тому традиційно під час канікул навчаються у Відкритій педагогічній академії, де поглиблюють свої знання методики та практики. На черговому занятті академії педагоги гімназії обговорили питання мобільності вчителя. Професійна мобільність вчителя проявляється в її здатності до творчого засвоєння нових видів діяльності у сучасній школі та перебудови стереотипів, які склалися раніше. Професійна мобільність передбачає: відкритість людини по відношенню до нового, впевненість у своїх силах в процесі його засвоєння; широту і багатогранність мислення, здатність переходити від одного способу діяльності до іншого; гнучкість настанов особистості вчителя, які дозволяють регулювати свої дії в умовах, що змінюються; критичність особистості, здатність адекватно оцінювати свої результати і намічати нові перспективи. Вчителю, який працює в нових умовах сучасної школи володіти особистісною та соціальною мобільністю, а також мобільністю знань. Відмова від стереотипів, здатність до інновацій, інтерес до всього нового, але при цьому критичне осмислення запропонованого, вміння підібрати найбільш ефективну для рішення педагогічної задачі технологію – все це визначає мобільність педагога середньої школи.
Вчитель математики та інформатики Інна Білоус вчила колег, як забезпечити мобільність вчителя шляхом формування інформаційних та комунікативних компетенцій.
Наступним етапом роботи академії стало проведення педагогічного практикуму «Мобільний «Я» - мобільному «Тобі».
З інфографікою , як методом навчання , колег познайомила вчитель зарубіжної літератури Лариса Вороніна, яка розповіла про широкі можливості застосування інфографіки, її види та форми, інструменти для створення інфографіки , презентувала власні напрацювання у цьому напрямку.
З цікавістю вчителі сприйняли майстер-клас «Лепбук на уроці. Що? Для чого? Як?», який підготували вчителі Людмила Максимюк, Антоніна Бошелюк, Лариса Вороніна.
Заняття Відкритої педагогічної академії не залишило нікого байдужим , педагоги гімназії дружно обговорювали різноманітні варіанти використання інфографіки та лепбуків на уроках .
Вчителі гімназії прекрасно розуміють , що професійну мобільність педагога можна вважати тією рушійною силою, що сприяє переходу внутрішнього потенціалу вчителя у зовнішню активність, гнучкість, що засвідчує ефективність педагогічної діяльності.
Л.А. Вороніна, заступник директора Глибоцької гімназії з НМР
|