На сьогоднішній день головне завдання школи полягає не в тому, щоб адаптувати дитину до суспільних негараздів, навчити її почуватися комфортно серед злиднів, беззаконня, бездуховності, а в тому, щоб дитина зрозуміла та осмислила своє життя, навчилася самостійно й успішно розв’язувати як щоденні життєві завдання, так і складні проблеми. Саме тому традиційно бути школою, що навчає, вже не можна, оскільки умови сьогодення вимагають бути школою, що керує змінами.
Постає питання які процеси повинні відбуватися у сучасному навчальному закладі, щоб даний навчальний заклад зміг керувати змінами? Відповідь проста – процес модернізації, тобто вся система роботи повинна бути чітко організованою, раціонально та систематично виконуватися.
Модернізація навчального закладу передбачає роботу за такими напрямками:
1 Ефективний навчально-методичний і психолого-педагогічний супровід;
2 оригінальна виховна робота;
3 зміцнення матеріальної бази закладу;
4 якісні освітні послуги.
Модернізація матеріально-тенічного забезпечення передбачає:
- створення умов для якісного й комфортного навчання дітей;
- впровадження енергозберігаючих технологій
Глибоцька ЗОШ знаходиться в пристосованому приміщенні, яке експлуатується з 1961 року і до сьогоднішнього дня серйозних капіталовкладень в плані впровадження енергозберігаючих технологій не здійснювалося.
На численні звернення про заміну даху та віконних блоків до попередньої влади ми отримували лише негативну відповідь. Проте нічого вічного немає, влада змінилася, і 29.07.2014 року ми отримали листа за підписом Г.С. Ванзуряка, в якому йдеться про можливість передбачення коштів для проведення даних робіт.
Комфортні умови – це не тільки енергозберігаючі технології, це й затишок в класних приміщеннях, поповнення та оновлення матеріальної бази інформаційно-комунікаційними засобами. Завдяки управлінню освіти майже всі класні кімнати укомплектовані сучасними меблями, а затишок в класних кімнатах створено за кошти батьків. При підготовці до нового навчального року батьківська допомога склала понад 27 000 гривень. Спонсорами школи в даному навчальному році виступили і вчителі, оскільки за рахунок вчителів з'явилася нова підсилювальна система загальною вартістю понад 15 000 гривень, 2 нові комп’ютери, а також педагогами нашої школи була надана фінансова допомога в осучасненні шкільної їдальні.
Говорячи про модернізацію виховного процесу, потрібно акцентувати увагу на наступних аспектах:
- співпраця з батьками;
- ефективна організація учнівського самоврядування;
- психолого-педагогічнй супровід.
Виховання учня в школі та сім»ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив тісно співпрацює з батьківським колективом. Батьки – соціальний замовник школи, який повинен брати участь у навчально-виховному процесі.
Основною метою учнівського самоврядування у Глибоцькій ЗОШ І-ІІІ ст, що очолюється шкільним парламентом до складу якого входять старостат, ради і комісії, є:
- стимулювання вільного розвитку особистості;
- розвиток здібностей і талантів;
- виховання громадянина України – носія національних цінностей та загальнолюдських надбань.
Провідна ідея: усебічне виховання учнів через участь в органах учнівського самоврядування.
Гасло: «Збиратися разом - це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом це успіх»
Протягом останніх 5-ти років виховна робота в нашій школа проводилася за програмою «Зроби себе сам», метою якої було допомогти досягти успіху кожному учневі, вказати шлях до самовдосконалення, якому немає меж. У 2014-2015 н.р. школа розпочинає роботу за новою програмою «Проектуємо особистість разом». Мета програми полягає у залученні учнів 5-9 класів до різних видів діяльності на основі моральних цінностей, створених, здобутих, завойованих старшими поколіннями, створюванні реальних моральних , високоідейних, громадянських відносини в колективі.
Діяльність працівників психологічної служби Глибоцької ЗОШ зосереджена на різних напрямках забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості учнів, сприяння вихованню відповідальної особистості, користування набутими знаннями, критично мислити, відповідально ставитися до життя та здоров'я, а також надання соціально-психологічного супроводу усім учасникам навчально-виховного процесу.
Зокрема проводиться діагностика, яка містить у собі ряд соціально-психологічних досліджень, консультування учнів, батьків, вчителів, корекційно - відновлювальна, профілактична та соціально-перетворювальна роботи, а також психологічна просвіта на батьківських зборах, методоб’єднаннях, семінарах, тренінгах, заняттях, тижнях психології тощо.
Психологічна служба школи тісно співпрацює із службою у справах дітей Глибоцької РДА та працівниками правоохоронних органів.
Навчально – методичний супровід здійснюється за наступними напрямками:
- розвиток професійної компетентності педагогів;
- обмін досвідом;
- участь у форумах, майстер-класах, педагогічних читаннях, семінарах;
- надання якісних освітніх послуг
У нашому навчальному закладі працюють 90 педагогів. 47% яких мають вищу категорію, 20 % - звання «вчитель методист», 17% - «старший вчитель», 8%- спеціалісти І категорії, 2% - спеціалісти ІІ категорії та 6% - спеціалісти. Головні зусилля адміністрації школи зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери. Завдяки чітко організованій навчально-виховній роботі та високій майстерності вчителів, учні нашої школи щорічно є призерами та переможцями ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів, змагань, а також є активними учасниками конференцій та форумів.
У майбутньому основними завданнями для розвитку Глибоцької ЗОШ є:
- реорганізувати Глибоцьку ЗОШ І-ІІІ ст. в класичну гімназію;
- продовжити впровадження здоров'язберігаючих технологій у навчальний процес;
- сприяти вдосконаленню фахової майстерності педагогів
Загальновідомо, що знання – це сила. Сила творіння, добра, суспільної злагоди та поступу. Вони, мов чисте повітря і життєдайна енергія сонця, необхідні нам для будівництва держави. Місія нової школи — навчити молоду людину бути творцем і проектувальником свого життя, господарем своєї долі. Тож, користуючись нагодою, дозвольте привітати вас, шановні колеги, з початком нового навчального року Нехай цей навчальний рік відкриє перед молоддю нові горизонти пізнання себе і світу, вчителів надихне успіхами вихованців, батьків – гордістю за своїх дітей. Миру та злагоди усім. Дякую за увагу!
|