Відомо, що без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, захищати її свободу і незалежність людина не може бути свідомим громадянином і моральною особистістю. Тож виховувати патріотизм необхідно з раннього дитинства, формуючи в уяві дитини чіткі поняття: Батьківщина, родина, рідне село, близькі люди. Саме у дошкільному віці активізується інтерес дитини до соціального світу та соціальних явищ, що є найсприятливішим для початку систематичного патріотичного виховання дошкільнят.
В ст. 7 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено: «Завданням дошкільної освіти є: виховання в дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мов, національних цінностей українського народу, а також цінностей націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля».
Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини – місця, де людина народилася, тому вихователі ДНЗ широко впроваджують в практику надбання етнопедагогіки, родинної педагогіки та ідеї морально-етичного виховання.
У даному контексті величезного значення набуває, вироблення чіткої стратегії: визначення мети, завдань, змісту та засобів громадянського виховання дітей дошкільного віку. У арсеналі педагогів дошкілля є змістовне навчально-методичне забезпечення даного напрямку роботи: програми, навчально-методична література тощо.
Почуття любові до Батьківщини, поваги до свого народу, його історії, усвідомлення себе часткою великої і давньої нації, ось що є пріоритетом у роботі дошкільного закладу. Чагорський ДНЗ має глибокі та давні традиції з патріотичного виховання. З дітьми ми поглиблено працюємо над формуванням патріотизму, використовуючи доступні форми, методи та засоби виховання, зокрема:
- екскурсії вулицями села;
- розповіді вихователя;
- зустрічі з ветеранами праці, видатними людьми;
- спільні родинні виховні заходи – День сім'ї, Свято бабусь, Дні відкритих дверей тощо.
У дошкільному віці діти залюбки беруть участь у народних святах, дійствах та обрядах.
Можна багато з трибуни говорити про патріотичне виховання, його форми, методи та засоби, та головне у цій справі залишається постать педагога, його слово, вчинок та педагогічна майстерність. Тому перед сучасним вихователем, що виконує соціальне замовлення батьків, стоїть завдання активно впроваджувати в освітньо-виховну роботу з дітьми основи патріотичного виховання.
Варто пригадати слова Софії Русової: «Дитячий садок – це перша найгідніша школа для дитини, національна школа, в якій пробуджується її національна і громадянська свідомість»
Шановне зібрання! Усі ми робимо одну справу - формуємо майбутнє України.
Сьогодні наша Батьківщина особливо потребує нашої підтримки, любові, патріотизму. Миру, злагоди, єдності та Божого благословення кожній родині і нашій Україні.
|