Вікторина:
дізнайся температуру прав людини в твоїй школі
Як визначити
температуру прав людини в школі? Уважно прочитай кожне твердження і співвіднеси
його з реаліями своєї школи (бери до уваги всіх членів шкільної громади: учнів,
вчителів, адміністрацію та штат). Поряд з кожним твердженням постав відповідний
бал, керуючись такою шкалою:
1 — ні/ніколи 2 — рідко 3 —
часто 4 — так/завжди
______1. Моя
школа — це місце, де учні почувають себе в безпеці і під захистом (ст. З, 5).
______2. Всі учні мають рівний доступ до інформації та рівні можливості щодо
навчання і положенні в школі
(ст. 2).
______3. Члени шкільної громади не підлягають
дискримінації за спосіб життя,
манеру
одягатися
приналежність до різних
угруповань поза
школою (ст.. 2, 16).
______4. Моя
школа надає рівні для всіх учнів можливості щодо користування шкільним
приладдям, приміщенням та щодо
участі в різних заходах (ст.. 2, 7).
______5. Члени моєї шкільної громади
виступлять проти будь-якої дискримінації,
або підозрілих дій, матеріалів чи
закликів — в школі (ст. 2, 3, 7, 28, 29).
______6. Якщо хтось порушує чи підозрюється в порушенні прав іншої особи,
йому
буде надана допомога чи порада, як
виправити свою поведінку (ст.. 26).
______7.
Члени моєї шкільної громади дбають як про мій фізичний, так і про
академічний розвиток і
намагаються надати допомогу, коли я її потребую
(ст.. З, 22, 26, 29).
______8. У разі назрівання конфлікту, ми
намагаємося його вирішити спільно та
мирно (ст.. З, 28).
______9. Адміністративні заходи
вживаються як крайня
міра при виникненні
труднощів у порозумінні (ст. З,
7).
_____10.
При порушенні чи підозрі в порушенні дисципліни, порушники мають
право на чесне, безстороннє
поводження співмірно з їх провиною і мірою
покарання (ст. 6, 7, 8, 9, 10).
_____11. Нікого в нашій школі не карають, принижуючи
людську гідність особи (ст. 5).
_____12. Кожний, хто підозрюється у скоєнні порушення,
визнається невинним,
доки його вина не буде
встановлена (ст. 11).
_____13. Моє робоче місце і положення поважаються
шкільною громадою (ст. 12, 17).
_____14. Моя шкільна громада поважає учнів, вчителів,
адміністрацію і штат школи,
які належать до інших соціальних
верств, іншої культури, а також тих
людей, які народилися в іншій
країні (ст. 2, 6, 13, 14, 15).
_____15. Я
можу вільно висловлювати мої погляди та ідеї (політичні, релігійні,
культурні та інші), не піддаючись
дискримінації (ст. 19).
_____16. Члени
моєї шкільної громади
можуть випускати та
розповсюджувати
публікації,- не боячись бути
покараними (ст. 19).
_____17.
Можливість вибору
(виходячи зі статі, раси/етнічної належності, ідеології)
закладена в академічних курсах,
підручниках, зібраннях, бібліотеках та
на
уроках в моїй школі (ст. 2, 19, 27).
_____18. Я
можу виражати свою культуру в музиці, мистецтві та літературі (ст. 20,21, 23).
_____19.
Члени моєї шкільної громади можуть відкрито брати участь (індивідуально
чи в об'єднаннях) у прийнятті
рішень, які формують шкільну політику та
правила (ст. 20, 21, 23).
_____20. Члени моєї шкільної громади мають
право створювати шкільні об'єднання
для відстоювання і захисту своїх
прав, чи прав інших людей (ст. 19, 20, 23).
_____21.
Члени моєї шкільної громади заохочують один одного до вивчення локальних
і глобальних проблем юстиції, екології,
бідності та миру (Преамбула та ст.
26, 29).
_____22.
Члени моєї шкільної громади заохочують один одного до організації і
підтримки акцій, спрямованих на вирішенні
локальних і глобальних
проблем юстиції, екології, бідності і миру (Преамбула і ст. 20,
29).
_____23.
Члени моєї шкільної громади мають право відпочивати під час перерв і
працювати розумно обумовлену
кількість годин в нормальних умовах (ст. 23, 24).
_____24.
Персонал моєї школи має достатню заробітну плату, яка відповідає життєво
необхідним нормам для забезпечення
здорової життєдіяльності людини та її
родини (утримання житла, харчування, соціальна
допомога, захист від
безробіття та втрати роботи через хворобу та старість) (ст. 22, 25).
_____25. Я
несу відповідальність за упередження інших осіб від вчинення дискримінації
та
інших дій, які б шкодили безпеці та добробуту моєї шкільної громади
(ст.. 1, 29).
НОРМАЛЬНА
ТЕМПЕРАТУРА = 100 ГРАДУСІВ ПРАВ ЛЮДИНИ
ТЕМПЕРАТУРА В ТВОЇЙ
ШКОЛІ_____________________________
підрахуй
|
бали
|
примітки
|
1
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
4
|
|
|
5
|
|
|
6
|
|
|
7
|
|
|
8
|
|
|
9
|
|
|
10
|
|
|
11
|
|
|
12
|
|
|
13
|
|
|
14
|
|
|
15
|
|
|
16
|
|
|
17
|
|
|
18
|
|
|
19
|
|
|
20
|
|
|
21
|
|
|
22
|
|
|
23
|
|
|
24
|
|
|
25
|
|
|
|