Субота, 11.05.2024, 09:31















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна           Діяльність районного методичного центру          Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Категорії розділу
Мови і літератури [178]
Українська мова, Українська література, Українська мова (для шкіл з румунською мовою навчання), Українська література (для шкіл з румунською мовою навчання), Зарубіжна література, Світова література, Іноземні мови (англійська, французька, німецька), Російська мова, Російська література
Суспільствознавство [51]
Історія, Всесвітня історія, Правознавство, Етика
Естетична культура [16]
Музичне мистецтво, Образотворче мистецтво, Художня культура
Математика [38]
Математика, Алгебра, Геометрія
Природознавство [84]
Географія, Біологія, Фізика, Хімія, Природознавство
Технології [70]
Трудове навчання (технічна праця), Трудове навчання (обслуговуюча праця), Інформатика
Здоров'я і фізична культура [34]
Основи здоров'я, Фізична культура
Початкові класи [39]
(з румунською та українською мовою навчання)
Українознавство [35]
Бібліотечні фонди [9]
Семінари-практикуми [16]
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Головна » Файли » Методична допомога вчителям-предметникам » Суспільствознавство

Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для суспільствознавчої освіти школи у2012/2013н.р.
05.09.2012, 14:53

ІСТОРІЯ  І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ

Профільне навчання в оновленій 11-річній школі  здійснюється у 10-11 класах за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту  України і розміщеними  на сайті  МОНМС України.http://www.mon.gov.ua/

Нагадуємо, що поглиблене вивчення історії розпочинається у 8 класі і рекомендуємо застосовувати його перш за все до історії України.  

Орієнтовне навчально-тематичне планування   поглибленого вивчення історії України у 8 та 9 класах (по  140 год. у кожному з класів) розміщені на сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

         У розрізі класів та курсів за вибором історичного та суспільствознавчого спрямування, які можна викладати за рахунок варіативної складової навчальних планів у 2012/2013 навчальному році рекомендуємо:

Курси  за  вибором, які мають програми,

 затверджені Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України:

Назва курсу за вибором

Автори

Кількість годин

1

Міжнародні відносини у другій половині ХХ століття (11 кл.)

Ю.Василюк, М.Семкіяш, В.Островський

17

2

Видатні постаті України кінця XVI-XVIII ст., 8 клас

Н.Лівун, В.Островський

35

3

Видатні постаті України кінця XVIII-початку ХХ століть, 9 клас

Н.Лівун, В.Космірак, В.Островський

35

4

Спеціальні (допоміжні) історичні дисципліни, 10-11 клас

Ю.Василюк, В.Островський

35

5

Міфологія Стародавнього світу, 6 кл.

І.Нікітіна

35

6

Спецкурс «Трипільська протоцивілізація»

М.Відейко

17

7

Історія українського кінематографа ХХ ст.

(10-11 кл.)

А.Приходько

35

8

Досліджуємо історію України (10-11 кл.)

Ю.Малієнко

35

9

Українське відродження у ХХ ст. (10-11 кл.)

Т.Мацейків

35

10

Історія України першої половини ХХ ст. в особах (10-11 кл.)

Т.Чубукова

35

11

Історія української культури (10-11 кл.)

В.Власов

35

12

Видатні постаті України (10-11 кл.)

І.Гирич

 

13

Українська культура середини XVI-ХІХ століть, 8-9 кл.

С.Загребельна

35

15

Основи християнської етики

(5-11 класи)

Авт.кол-в під кер. Жуковського  В.М.

по 35 год. у кожному з класів осн. і старшої школи

16

Основихристиянської етики: досліджуючи  Євангеліє від Івана

Авт.. кол-в Горбачова Л.І., Одинак М.М.

Федорак В.Ф.

5-11 кл., по 35 год. у кожному класі основної і старшої школи

 

Стосовно курсів  духовно-морального спрямування, якими є курси з основ християнської етики та моралі, ми наголошуємо на  двох моментах. Перше – це світські курси, а не основи Закону Божого  того  чи іншого конфесійного спрямування. Друге – ці курси можуть викладатися  у школах лише за згодою батьків, що виражається у формі письмової заяви.

Серед курсів недержавного компонента, які  ми рекомендуємо  вивчати, є  історико-краєзнавчі  курси. Затверджена  Міністерством освіти і науки, молоді та спорту нова програма  шкільного курсу  Історії Чернівецької області в обсязі 70 годин для 7-11 класів. Її структура передбачає вивчення історії земель, що нині складають Чернівецьку область від найдавніших часів  до наших днів. У тому числі у старшій школі – з 1900 до 2010 рік.   Крім того, затверджена  нова програма курсу  «Оповідання з історії рідного краю» для 5 класу.

У зв’язку з вищевикладеним втратили чинність програми з історії Північної Бессарабії, зміст яких включений до програми з історії Чернівецької області.  

Рекомендуємо вивчати за рахунок  недержавного компоненту і курс «Історія нашого району (міста)» в обсязі 17 год. Серед курсів краєзнавчого змісту, які ми рекомендуємо вивчати,  і курс  «Основи  археології  Буковини» в обсязі  17 год. Підготовлений посібник: С.В. Пивоваров, В.Ф. Федорак «Основи  археології  Буковини (шкільний курс)». Курс можна викладати у 7-11 класах суспільно-гуманітарного профілю як спецкурс, або факультатив в класах інших профілів.

У  школах  з  румунською  мовою  навчання можна викладати  курс  «Історія  румунського  народу» за авторською програмою Ворника А.С. в обсязі  35-140 год. Окрім програми, є посібник «Оповідання з історії румунського народу» (Авт.-упор. Н.В.Шапка, Ф.А.Шапка), виданий румунською та українською мовами.

Спецкурс   «Історія  і культура  єврейського народу», «Катастрофа європейського єврейства у роки другої світової війни», що вивчаються у школі № 41 м. Чернівців з поглибленим вивченням єврейського етнокультурного елементу або їхні фрагменти можна використовувати/викладати і в  інших навчальних закладах області.

  У контексті  нарощування  навчально-матеріальної та методичної бази викладання  та у  зв’язку з проведенням конкурсу кабінетів  навчальних дисциплін  суспільно-гуманітарного спрямування, рекомендуємо  обладнувати  у навчальних закладах кабінети курсів  недержавного компоненту цього профілю.

 

В. Федорак,   методист ІППОЧО

Категорія: Суспільствознавство | Додав: InnaRMC | Теги: ...
Переглядів: 722 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024