Понеділок, 25.11.2024, 07:15















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна                    Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Архів записів
Головна » 2014 » Серпень » 28

    Літо — чи не найкраща пора для активного відпочинку, а Українські Карпати дуже вдало для цього підходять. Так, група туристів Глибоцького центру туризму і краєзнавства у липні здійснила пішохідний похід ІІ категорії складності Горганами. Учасниками групи стали вихованці туристських гуртків на базі Луковицької та Глибоцької загальноосвітніх шкіл, керівник ― Олександр Чоботар, заступник  ― Мар'яна Ванхала. Головним завданням походу було подолати 185 км гірською місцевістю за 14 днів, а метою ― надбати якомога більше позитивних вражень, захоплень, емоцій, набратися отієї гірської енергетики так, щоб вистачило аж на цілий рік до наступного літа. Маршрут виявився дуже цікавим і пізнавальним, нам довелося подолати багато перешкод: підкорили вершини Довбушанка, Ведмежик, Сивуля, Висока, Ігровець, Петрос, Берть, Братківська, Чорна Клива, не раз додали річку вбрід, а кам'янисті хребти стали для нас звичною справою. У групі панувала дружня атмосфера,  взаємодопомога та позитивний настрій. Щедрою була природа і на дощі. Однак ніякі негаразди не в змозі зламати дух справжнього туриста. 

 
Ванхала Мар'яна Костянтинівна  —  керівник гуртка «Географічне краєзнавство» Глибоцького ЦТКСЕУМ на базі Глибоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чоботар Олександр Васильович  —  керівник гуртка «Пішохідний туризм» Глибоцького ЦТКСЕУМ на базі Луковицької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Проглядів матеріалу: 657 | Завантажив: Ulia_RMC | Дата: 28.08.2014 | Комментарії (0)

   Невеличке село Багринівка, яке називають селом зелених садів та верболозів, що за переказами у сиву давнину мало назву Бахринешть, розташоване за сорок кілометрів від Чернівців.

Перша письмова згадка про село датується 31 серпня 1458 року (грамота Штефана чел Маре). За 555 років свого існування його не один раз захоплювали різні поневолювачі, воно вело запеклу боротьбу за своє визволення, розбудовувалося, жило і творило свою славну історію. Разом з тим, довгі століття в Багринівці не було жодного грамотного православного християнина, окрім священика та причетника.
Де і коли була розташована перша школа, де вчилися діти раніше – важко сказати. Проблемами шкільництва на Буковині за молдавського періоду опікувалася церква. Тому перші школи тут засновувалися і діяли при монастирях у Сучаві, Путні, Радівцях. Сини бояр, які хотіли здобути вищу освіту, їхали до українських шкіл у Київ та Львів чи до Західної Європи (Відень, Париж). Більшість же буковинців залишалися без освіти і були неписьменними.
На Буковині, до того як вона була анексована Австро-Угорщиною, існувало декілька типів шкіл:
- 5 панських шкіл (біля села Багринівка у місті Серет);
- 1 єпископська школа у місті Редеуць;
- 7 монастирських шкіл (недалеко від села у Молдовиці, Путні, Воронец);
- парафіяльні (церковні) школи.
У цих школах могли вчитися діти і з Багринівки. У селах відвідування шкіл, зазвичай, проводилось узимку, коли закінчувались сільськогосподарські роботи. За відсутності священика заняття проводили дяки, за що й були названі «дяками на колесах», бо викладали в декількох сусідніх селах. «Дяки на колесах» та «вчителі на колесах» (у т.зв. школах-«дяківках») навчали учнів перших та других класів.
Цілком зрозуміло, що за таких умов «дяківки» були неспроможні дати освіту, яка б сприяла підвищенню культурного, інтелектуального рівня населення. У цих школах не було сталого навчального плану: дітей навчали читати за Часословом і Псалтирем, давали елементарні навички письма, лічби і церковного співу. Більшість із «дяківок», як уже згадувалось, діяли тільки в зимову пору, в той час коли закінчувалася робота, пов’язана зі збиранням урожаю. Така діяльність «дяківок» дала підставу С.Смаль-Стоцькому висловити думку, що ці «школи ледве чи заслуговують на ім’я шкіл».
 По закінченні «дяківок» учні мали право навчатися у 3 та 4 класах тривіальних шкіл у містах Чернівці та Серет. Ці школи видавали сертифікат про закінчення 4 класів.
Ще 13 грудня 1811 року Навчальна комісія з Відня вимагала від Галицького керівництва надати проект з конкретними умовами створення на Буковині тривіальних шкіл. Проект розвитку початкового навчання на Буковині був переданий Галицькому керівництву 10 квітня 1813 року. У проекті пропонувалося створити 17 початкових шкіл, насамперед у Кам’янці та Черепківці, Вовчинці та Багринівці. В цих селах нараховувалося 815 дітей шкільного віку. 
Основним завданням народної школи, сформульованим у державному шкільному законі від 14 травня 1869 року, було: «Дітей морально і релігійно виховувати, розвивати їх духовну чинність, давати їм необхідні знання і навички, потрібні для життя і дальшого розвитку і таким чином творити основи для підготовки гідних людей і членів суспільства». Початкова освіта стала обов’язковою та безплатною.
Школа з одним класом у селі Багринівка була побудована у 1883 та відкрита 20 вересня 1884 року, мова викладання – румунська. Ворником (головою) села в той час був Ісопеску Міхай на прізвисько Морозак.
Законом від 14 травня 1869 року було рекомендовано орієнтовні плани для загальних народних і міщанських шкіл з включенням таких обов’язкових предметів: «Во всякой школе народной повинно ученіе обнимати принаймны следующіи учебніи предметы: религію (Законъ Божій), языкъ, численіе, важнейшіи знанія изъ науки природы, землеписи и исторіи, съ особеннімъ поглядомъ на отечество и его уставъ, писаніе, науки геометрычныхъ формъ, пеніе, телесніи упражненія.
Девчата обучати ся повинни также еще въ женскихъ ручныхъ роботахъ и въ домовомъ господарстве.
Объемъ, въ якомъ учебніи предметы выкладати ся маютъ, зависитъ отъ степени, на якой всякая школа дотычно числа роспоряжаемыхъ силъ учебныхъ находитъ ся. Власне отъ того же зависитъ также простиряніе оученія и на иніи тутъ непоименованніи учебніи предметы».
У ті роки вчителькою у школі працювала Катерина Мандичевська, сестра композиторів Еусебія (1857-1929) та Георгія  (1870-1907)  Мандичевських. До речі, батько Катерини, Еусебія, Георгія, Костянтина та Еразма  Мандичевських, Василь (1824-1896), був у селі священиком. Катерина складала вірші для дітей, які надсилала своїм братам, аби вони поклали їх на музику. Потім ці пісні вона вивчала з дітьми сільської школи.
Зі «Щорічника Буковинської Православної церкви» за 1887 рік дізнаємось, що вчителем у школі був Еміліан Антонович, а за 1889, 1890, 1891 роки –  Іфтіміу Преліпчеан.
 
 
За статистичними даними 1894 року, в селі проживало 114 дітей, з них 58 хлопців та 56 дівчаток. Усі 114 ¬– православні румуни. У школі вчилися 78 учнів: 44 хлопчики та 34 дівчинки. Директором був призначений Олександр Дуник, який народився 2.08.1858 р. у селі Мілішеуць. Учителем релігії та місцевим священиком  був Стефан Селескі, кантором церкви –  Ісмаіл Серетіа ... Читати далі - тисни тут
Проглядів матеріалу: 893 | Завантажив: Ulia_RMC | Дата: 28.08.2014 | Комментарії (0)

    27 серпня 2014 року під керівництвом директора Департаменту освіти і науки Оксани Палійчук, відбулася Серпнева онлайн-конференція працівників освіти Чернівецької області з порядком денним «Співпраця органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, педагогічної та батьківської громадськості у реалізації рівного доступу вихованців до якісної освіти».

У спеціально облаштованій студії для вебінар нарад, яка знаходиться у вищому професійному училищі радіоелектроніки, також були присутні: Олена Верига – в.о заступника голови Чернівецької обласної державної адміністрації-директор департаменту соціального захисту населення; Ярослав Курко – заступник голови Чернівецької обласної ради; Світлана Фіцайло – зав. сектором мовної політики Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; Володимир Дудчак – голова обкому профспілки працівників освіти Чернівецької області; Григорій Білянін – директор Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, відповідальні працівники Департаменту освіти і науки, Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області та інших структурних підрозділів Департаменту, керівники загальноосвітніх, професійно-технічних, позашкільних, вищих навчальних закладів.

Варто зауважити, що у кожному районі (місті) працювали спеціально облаштовані студії для он-лайн нарад.

Олена Верига під час свого виступу відзначила, що важливим завданням органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування є створення належних умов для навчання і виховання дітей.

За її словами, на сьогодні 34 новобудови системи освіти області включено до Регіональної програми будівництва, реконструкції та модернізації об’єктів соціальної сфери до 2015 року. Їх проектна потужність понад 9 тис. учнівських місць. Тому необхідно спрямувати зусилля на добудову саме тих закладів, будівельна готовність яких вища 70%.

«На особливому контролі облдержадміністрації питання енергозбереження. У нас створено Антикризовий енергетичний штаб Чернівецької області. Його функції – забезпечення балансу споживання і витрачення енергетичних ресурсів та впровадження актуальних заходів з енергозбереження і енергоефективності.

За наслідками співбесід та пропозицій органів управлінь, відділів освіти райдержадміністрацій, міських рад Департамент освіти і науки облдержадміністрації вийшов з клопотанням щодо збільшення тривалості зимових канікул за рахунок зменшення тривалості канікул (осінніх та весняних на 3 дні) та скорочення навчального процесу у кожному семестрі на 10 робочих днів – загалом 26 робочих днів.

Вивчається питання щодо переведення котелень з газового опалення на альтернативні види палива.

Також, залишається складним питання щодо 100% забезпечення підвозу дітей з 1 вересня 2014 року  через відсутність 34 шкільних автобусів, які були надані для обслуговування військових у зоні антитерористичної операції на сході України. Рекомендуємо вирішити зазначене питання спільно з органами місцевої влади через зміну маршруту руху автобусів, збільшення території обслуговування», – зазначила в.о заступника голови Чернівецької обласної державної адміністрації-директор департаменту соціального захисту населення.

Директор Департаменту у своєму виступі основну увагу зосередила на реаліях та перспективах освітнього простору Буковини.

«Освіта – основа розвитку особистості, суспільства, нації та держави, запорука майбутнього України, бо відтворює і нарощує інтелектуальний, духовний і економічний потенціал народу, виховує патріота і громадянина України. Без перебільшення, шановні педагоги, наша місія у суспільстві – апостольська.

Шановні педагоги, сьогодні ми творимо Україну завтрашнього дня і якою вона буде, залежить від того, які цінності ми зуміємо сьогодні виплекати у душах наших дітей. І цими вартостями мають бути – «єдина соборна незалежна Україна», «мир», «добро», «любов», «освіта», «правда», «чесність», «відповідальність» тощо», – наголосила Оксана Михайлівна.

У ході Серпневої он-лайн конференції також виступили: Ярослав Курко – заступник голови Чернівецької обласної ради; Антоніна Скидан, завідуюча Усть-Путильського ДНЗ Путильського району – «Дошкілля Буковини: кроки до якісної освіти»; Мар`яна Вовчук, практичний психолог обласного навчально-реабілітаційного центру №1 – «Надання якісних освітніх послуг дітям з особливими потребами»; Степан Мельничук, ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, доктор фізико-математичних наук, професор – «Підвищення якості освіти у контексті нового Закону України «Про вищу освіту»;  Георгій Олійник Северинович, начальник управління освіти Чернівецької міської ради – «Децентралізація – перспективний напрямок розвитку освіти»; Володимир Дудчак, голова обкому профспілки працівників освіти Чернівецької області – «Соціально-економічний захист освітян – головне завдання профспілки».

За результатами Серпневої конференції прийнято Ухвалу, з якою, після доопрацювання з урахуванням всіх пропозицій та зауважень, ви зможете ознайомитися на сайті Департаменту освіти і науки та на сторінках інформаційно-методичної газети «Освіта Буковини».

... Читати далі - тисни тут

Проглядів матеріалу: 772 | Завантажив: Ulia_RMC | Дата: 28.08.2014 | Комментарії (0)


Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024