Сьогодні актуальними у психолого-педагогічній науці стають методики ефективного засвоєння різноманітної інформації. Одним із важливих принципів сучасної освіти є оптимізація навчання через застосування новітніх освітніх психолого-педагогічних технологій і, зокрема, мнемотехніки як одного з найефективніших методів засвоєння інформації та попередження інформаційного перенасичення.
Мнемотехніка – це спосіб покращення засвоєння нової інформації шляхом свідомого утворення асоціативних зв’язків за допомогою спеціальних методів та прийомів.
У Петричанському навчально-виховному комплексі проведено навчання педагогів з теми: «Ефективне засвоєння інформації з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку через застосування методів та прийомів мнемотехніки». З колегами ділилися знаннями директор Катренюк М.П. та вчитель початкових класів Шелепюк С.М., які 27-28 листопада в м.Чернівці були учасниками практичного етапу науково-методичного семінару «Мнемотехніка: технологія засвоєння нової інформації». Педагогам були вручені сертифікати, які підтверджують кваліфікацію учасника по практичному засвоєнню даного курсу і дають право на проведення навчання за відповідними програмами.
Курс проводив Геннадій Чепурний, психолог, керівник ЦОТ «Школа ейдотехніки», голова оргкомітету МФ «Перспектива», президент Асоціації розвитку творчої особистості «ВАРТО». У навчально-методичному посібнику Геннадія Анатолійовича «Мнемотехніка : технологія ефективного засвоєння інформації в умовах сучасної освіти», , який схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, описано п’ять методів мнемотехніки. Кожний метод включає себе ще кілька прийомів.
Марія Петрівна ознайомила присутніх з визначенням та історією розвитку мнемотехніки, звернула увагу на актуальність упровадження технології мнемотехніки в сучасну освіту. Виступ «Ефективне засвоєння інформації з дітьми дошкільного віку через застосування методів та прийомів мнемотехніки» супроводжувався наочністю та практичними вправами. У ході практичної роботи педагоги ознайомились з методами «Перетворення» та «Зв’язування», прийомами «Аналогія», «Піктограми», «Цифрообраз», «Сюжет», «Послідовні асоціації», «Синтез». Для закріплення вивчили вірш за допомогою піктограм.
Світлана Михайлівна презентувала навчально-методичний посібник Геннадія Чепурного «Мнемотехніка: технологія ефективного засвоєння інформації в умовах сучасної освіти», розповіла про практичне застосування мнемотехнічних прийомів у початкових класах. Зокрема, докладніше зупинилася на методиках вивчення складу числа, таблиці множення, вивченні віршів.
Педагоги ділилися власним досвідом щодо роботи з дітьми з даної методики. Адже, елементи мнемотехніки використовувати можна як з дітьми дошкільного віку, так і з молодшими школярами.
Директор НВК Марія Катренюк