«Дошкільне дитинство» - унікальний період у житті людини, коли формується здоров'я, здійснюється розвиток особистості. У той же час це період, у плині якого дитина перебуває в повній залежності від навколишніх дорослих - батьків, педагогів.
Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.
Сім’я — перше потужне джерело впливу на дитину. Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, збереження їхнього життя, здоров’я та людської гідності.
Родина є осередком збереження й передачі загальнокультурних цінностей від покоління до покоління, першоосновою духовного, соціального та економічного розвитку суспільства.
Сьогодні зміст і характер спілкування батьків та інших членів родини з дітьми зазнають змін. В умовах інформаційного простору актуалізується необхідність посилення уваги до освіти і просвіти батьків та інших членів родини щодо відповідального виконання батьківських обов’язків та ролі сім’ї в суспільстві, переосмислення змісту, організаційних форм і методів навчання в закладах освіти різних типів.
Освіта батьків є невід’ємною складовою освіти дорослих.
Досвід показує, що сьогодні навчальним закладам необхідно кардинально переформатувати роботу з батьками.
Практика освіти свідчить, що використання інноваційних форм і методів роботи з батьками є однією з найважливіших умов підвищення ефективності родинного виховання.
Потужний поштовх до змін в роботі з дорослими, а саме батьками отримали учасники семінару-тренінгу, який відбувся 20 вересня на базі РМЦ. Керівники ЗДО та НВК району спільно з методистом РМЦ Л. Петрик вирішували ряд проблем, а саме: як провести батьківські збори по-новому, щоб згуртувати батьків та сформувати мотивацію до відвідування зборів, які використовувати активні та інтерактивні форми й методи навчання дорослих, якими шляхами вирішувати конфлікти.
Активна, динамічна, креативна робота (індивідуальна та в малих групах); перегляд відеороликів; вправи: «Карта очікувань», «Конфлікт на долоні», «Адвокати, прокурори, судді», «Асоціація», «Будинок і дерево»; презентація теми та обговорення отриманих результатів, нестримне бажання рухатися вперед.
По завершенню семінару-тренінгу учасники отримали пам´ятку «Секрети безконфліктного спілкування»
Згуртованість, готовність працювати та підтримувати один одного, зацікавленість кожного і кожним, такою була атмосфера семінару.
|