Розпочалась реєстрація на конкурс «Учитель року - 2020». Стартувала реєстрація учасників всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2020». Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки № 798, цьогоріч вчителі змагатимуться у п’яти номінаціях: «Зарубіжна література», «Історія», «Образотворче мистецтво», «Початкова освіта» та «Хімія».
Обговорення Положення про кабінет інформатики. На громадське обговорення повторно виноситься суттєво доопрацьований проєкт наказу МОН «Про затвердження Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій закладів загальної середньої освіти», розроблений з метою приведення у відповідність до законодавства та сучасних вимог освітньої галузі чинного Положення.
Міжнародні партнери продовжать підтримку НУШ. Міністерство освіти і науки України й надалі співпрацюватиме з міжнародними організаціями в межах впровадження Нової української школи. Зокрема, наразі актуальними є розвиток вчителів 3-4 класів НУШ, а також підготовка до наступного етапу реформи.
Стартувала 2-га хвиля вивчення досвіду сертифікації. Державна служба якості освіти розпочала другу хвилю вивчення практичного досвіду роботи педагогів, які беруть участь у пілотній сертифікації для вчителів початкової школи. Процес вивчення досвіду триватиме до 11 жовтня 2019 року.
МОН підготувало серію відео щодо інклюзивної освіти. Міністерство освіти та науки України оприлюднило першу серію відеороз’яснень про інклюзивне навчання. З неї батьки зможуть дізнатися про те, що таке інклюзивно-ресурсні центри, як до них звернутися і отримати допомогу фахівців.
МОН сприятиме запуску Нацфонду досліджень. Міністерство максимально сприятиме запуску Нацфонду досліджень та зробить все можливе, щоб на 2020 рік він уже став головним розпорядником коштів (ГРК) і не залежав від МОН.
Обговорення умов прийому на молодшого бакалавра. Міністерство освіти пропонує до громадського обговорення проєкт Умов прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2020 році, розроблений на виконання закону «Про фахову передвищу освіту».
|
21 вересня в Україні та в усьому світі відзначають Міжнародний день миру. Сьогодні мир в Україні не є абстрактним бажанням, це усвідомлена мета, адже за мирне існування, за право жити у власній державі триває боротьба на сході країни. І найвищу цінність миру, який є запорукою щасливого життя, сьогодні відчула кожна українська родина. Мир не означає програти війну, мир – це щоденна праця кожного громадянина задля вдосконалення, розвитку і спокою в країні.
З нагоди Дня миру в Черепковецькому ЗЗСО І-ІІІ ст., навчальний день розпочався флешмобом «Україна», який підготували учні 7 класу.
|
У рамках Всеукраїнського Тижня протидії булінгу (16-20 вересня) практичний психолог Постевка Д.-М.М. провела з учнями профілактичну бесіду з тренінговими елементами на тему «Разом проти булінгу».
Під час бесіди учні дізналися, чим конфлікт відрізняється від булінгу та чому не завжди протиправні дії відносяться до булінгу. Психолог такожнадала учням цінні поради про правила поведінки у колективі.
Вчитель з правознавства Постевка Д.Д.проінформувала всіх учасників заходу про запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу. «Фізичне залякування, побиття, стусани, підніжки, поштовхи, блокування або дотики небажаним і неналежним чином – це все булінг! Соціальне залякування або цькування із застосуванням тактики ізоляції – це теж булінг», – зазначила педагог. А також нагадала, що за даними Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ майже третина українських підлітків та молодих людей ставали жертвами інтернет-цькувань.
Висновком заходу стала демонстрація учнями знань прошляхи запобігання та протидії булінгу.
Постевка Д.-М.М. – практичний психолог
|
Путильщина – частина великого гірського Гуцульського краю. Тут милують око мальовничі карпатські краєвиди з неповторними гірськими плаями, кичерами, вкритими смерековими лісами, та вибудуваними на поверхні землі своєрідних бескидів, що своїми формами збуджували народну увагу на створення легенд, співанок, переказів та бувальщин.
Гуртківці Глибоцького ЦТКСЕУМ «Патріотична пісня» (керівник – Сисолєтіна Г.І.) ,«Етнографічне краєзнавство»(керівник- Козачок Н.С.), об'єднавшись у команду «Водограй», з 2 липня по 9 липня 2019 року вирушили в етнографічну експедицію Путильщиною аби дізнатися більше про життя та творчість Юрія Федьковича, про боротьбу Лук’яна Кобилиці за кращу долю свого народу, зазирнути до скарбниці життєвої мудрості, традицій, звичаїв, побуту місцевих жителів. Всі визначні пам’ятки Путили компактно розташовані у її центрі. Більшість з них пов’язана з життям та творчою діяльність «буковинського кобзаря», видатного українського письменника Юрія Федьковича. Тут письменник народився, тут він створив одні з найкращих своїх творів. Про свій рідний край він писав так: «Немає й немає світу прекрасніше, ніж гуцульські гори». Захоплюючись його історією, Федькович оспівував у свої творах мужність і хоробрість Лук’яна Кобилиці, Олекси Довбуша і його опришків. Сьогодні садиба Федьковичів є справжнім етнографічним музеєм Гуцульщини. Його експонати, однотипні з оригіналами, пронизані гуцульським народним духом. Тут можна ознайомитися з національними костюмами, побутом, основними видами гуцульського мистецтва від дерев’яного різьбленого начиння до архітектури житлового будинку.
Там, де річка Путилка виливає свої води у бурхливий Черемош, біля дороги в селі Усть-Путила височіє 30-ти метрова кам’яна скеля, яку в народі називають Кам’яною Багачкою або заклятою багачкою. Ще одна назва скелі – "Єпископ", адже вона ніби тримає на голові єпископську корону. Цей витвір природи опоетизований в легендах місцевих жителів.
Незабутні враження залишилися у юних краєзнавців від екскурсії до музею Лук’яна Кобилиці, що у Сергіях. Її люб’язно погодилась провести вчителька місцевої школи Кочерган Ганна Олексіївна.
А ще від неї ми довідалися багато цікавої інформації про місцеві цілющі джерела «Слатинник», «Нафтусю». Гуртківці спробували виварити сіль із води, яку принесли із солоного джерела, за прадідівським рецептом. А ще довідалися, що місцеві жителі квасили капусту, використовуючи воду із «Слатинника», що надавало їй (капусті) особливого смаку.
Ганна Олексіївна познайомила нас з місцевими жителями, які люб’язно погодилися показати нам колекцію автентичних сорочок. Із захопленням ми розглядали барвисті витвори людських рук. Кожна сорочка– скарб, за якою криється доля людини, сім’ї, родини.
Вісім днів ми мандрували стежками Гуцульщини, долали перешкоди, бачили щось нове, знайомилися з цікавими людьми, побували в Путильському центрі дитячої творчості, шукали початок річки Паркулина, підіймалися на гору Сена.
...
Читати далі - тисни тут
|
Є в математиці щось таке,
що викликає людське захоплення.
(Ф. Хаусдорф)
Турнір юних математиків — це командно-особисте змагання, в якому школярі мають розв’язувати складні математичні задачі дослідницького характеру, презентувати власні розв’язання й узагальнення в переконливій формі, а також захищати їх у науковій дискусії (математичному бою).
Основною метою турніру є реалізація здібностей талановитих учнів, підвищення інтересу до поглибленого вивчення природничо-математичних дисциплін, формування в учнівської молоді навичок дослідницької роботи. Окрім цього, вміння ставити і формувати конкретні запитання до задачі; вміння працювати з науковою літературою; аналізувати власні та чужі міркування; чітко формулювати твердження і висновки; відстоювати свою думку; володіти культурою ведення наукової полеміки та спілкування - всі ці якості є необхідними для учасників математичного турніру.
Цього року проходитимуть п’яті ігри ТЮМБ, в яких прийматимуть участь команди з усіх районів області та м. Чернівці. Глибоцький район представлятимуть учні Старововчинецького та Карапчівського ліцеїв, Купського НВК та Волоківської ЗОШ І – ІІІ ступенів.
Питання підготовки команди району до ТЮМБ розглядались на засіданні творчої групи вчителів математики, що відбулось 13 вересня 2019 року на базі РМЦ Глибоцької РДА, проведеного методистом Трошиною Н.В. Намічено стратегію роботи з учасниками команди, розглянуто задачі турніру, розподілено обов’язки по підготовці команди.
Бажаємо творчій групі натхнення, сили, максимально ефективно та якісно втілити в життя свої проекти і досягти успіху.
Методист РМЦ – Трошина Н.В.
Голова МО – Біла З.В.
|
«Дошкільне дитинство» - унікальний період у житті людини, коли формується здоров'я, здійснюється розвиток особистості. У той же час це період, у плині якого дитина перебуває в повній залежності від навколишніх дорослих - батьків, педагогів.
Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.
Сім’я — перше потужне джерело впливу на дитину. Батьки несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, збереження їхнього життя, здоров’я та людської гідності.
Родина є осередком збереження й передачі загальнокультурних цінностей від покоління до покоління, першоосновою духовного, соціального та економічного розвитку суспільства.
Сьогодні зміст і характер спілкування батьків та інших членів родини з дітьми зазнають змін. В умовах інформаційного простору актуалізується необхідність посилення уваги до освіти і просвіти батьків та інших членів родини щодо відповідального виконання батьківських обов’язків та ролі сім’ї в суспільстві, переосмислення змісту, організаційних форм і методів навчання в закладах освіти різних типів.
Освіта батьків є невід’ємною складовою освіти дорослих.
Досвід показує, що сьогодні навчальним закладам необхідно кардинально переформатувати роботу з батьками.
Практика освіти свідчить, що використання інноваційних форм і методів роботи з батьками є однією з найважливіших умов підвищення ефективності родинного виховання.
Потужний поштовх до змін в роботі з дорослими, а саме батьками отримали учасники семінару-тренінгу, який відбувся 20 вересня на базі РМЦ. Керівники ЗДО та НВК району спільно з методистом РМЦ Л. Петрик вирішували ряд проблем, а саме: як провести батьківські збори по-новому, щоб згуртувати батьків та сформувати мотивацію до відвідування зборів, які використовувати активні та інтерактивні форми й методи навчання дорослих, якими шляхами вирішувати конфлікти.
Активна, динамічна, креативна робота (індивідуальна та в малих групах); перегляд відеороликів; вправи: «Карта очікувань», «Конфлікт на долоні», «Адвокати, прокурори, судді», «Асоціація», «Будинок і дерево»; презентація теми та обговорення отриманих результатів, нестримне бажання рухатися вперед.
По завершенню семінару-тренінгу учасники отримали пам´ятку «Секрети безконфліктного спілкування»
Згуртованість, готовність працювати та підтримувати один одного, зацікавленість кожного і кожним, такою була атмосфера семінару.
...
Читати далі - тисни тут
|
|