У шкільних стінах починається все, що нас може радувати чи непокоїти… Тут сьогодні плекається громадянин, який перейме на свої плечі тягар із плечей старших поколінь, діятиме й мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя, борцем за наші світлі ідеали. Добре відомо, що діти живуть сьогоднішнім…
Готуватися невідомо до чого – значить відмовитись від сучасних інтересів, черпаючи натхнення в надії, що у туманному завтра буде ще цікавіше.
Вчительська самореалізація відмінна від самореалізації представників інших професій, адже вчитель відповідає за тих, кого, за словами персонажа казки Сент-Екзюпері, «приручив». Ми реалізуємо себе, так би мовити, тричі: як учитель – на уроці, коли викладаємо предмет і організуємо самі урок; як творці людини – виховуючи учнів, коли ведемо їх сходами пізнання світу і їх у цьому світі; як творці творців – спостерігаючи за внутрішнім зростанням учнів – від думки до думки, від твору до твору. Ми добре розуміємо і маємо поставити собі за мету, що не тільки сума знань, умінь і навичок головне в житті, а й зростання й утвердження особистості.
Тому для покращення творчо-розумових здібностей учнів у Валякузьминській ЗОШ І-ІІ ст. Глибоцького району з 10 по 14 грудня 2018 року проходив Тиждень зарубіжної літератури (далі – Тиждень).
Тиждень проходив за планом, з яким учні були ознайомлені заздалегідь, щоб краще підготуватись. Мета проведення Тижня полягала в прищепленні любові учнів до краси і багатства зарубіжної літератури.
Розпочався Тиждень тематичною лінійкою, на якій адміністрація школи та вчитель зарубіжної літератури Л.І. Сусак урочисто оголосили про відкриття Тижня, ознайомили з основними заходами, закликали брати активну участь, як учнів, так і вчителів.
Бібліотекарем школи Котик Д.І. було організовано тематичну книжкову виставку найбільш актуальної літератури – класичної, під назвою «Книги – люди в палітурках». Класні керівники провели виховні години на тему «Книги – це ріки, що наповнюють моря».
У завзятій та наполегливій боротьбі пройшла вікторина «Я пройдусь шляхами літературної казки» між учнями 5-го класу. До останнього етапу в залі не вщухали переживання, оскільки команди «Грімм» та «» йшли пліч-о-пліч. Та все ж перемогу здобула команда «», випередивши суперника на 0,5 бала.
Не менш захопливим та цікавим був літературний брейн-ринг «Ерудити зарубіжної літератури», який проходив між учнями 6-го класу. Літературний турнір мав на меті покращити знання зарубіжної літератури.
Конкурс «Найулюбленіший літературний персонаж» відбувся між учнями 8-го класу, форма написання – лист. Тут діти змогли показати свою креативність щодо оформлення роботи. У класі панувала тиша та спокій, а у очах – блиск та жага до поставлених цілей. Та все ж першість здобули найкращі літературознавці: Рожок Алессандра та Черней Марія.
Наприкінці Тижня був проведений відкритий урок на тему «Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Утвердження сімейних цінностей» у 7 класі вчителем зарубіжної літератури Л.І. Сусак. Урок мав на меті: удосконалити навички аналізу тексту, актуалізувати знання з теорії літератури, розвивати творче мислення, формувати в учнів вміння переборювати складні ситуації, навчити проявляти уважність і турботу про рідних та близьких людей. Діти були зацікавлені впродовж цілого уроку. Заступник з навчально-виховної роботи Токар І. Б висловила своє задоволення щодо уроку та відзначила активних учнів.
Учнів 9-го класу чекав перегляд фільму «Герой нашого часу» за мотивами книги М.Ю. Лермонтова. Вчитель поставив за мету навчити дітей проводити компаративістичний аналіз художнього тексту та знаходити інтермедіальний зв’язок. Поставлені цілі були реалізовані.
Наприкінці Тижня були підведені підсумки проведеної роботи і кращих учасників Тижня відзначено грамотами та подяками.
На завершення хотілося б згадати відомі слова грузинського педагога Ш. Амонашвілі: «Учитель мусить обирати для себе високу мету, тому що тільки тоді він матиме змогу піднести своїх учнів і піднесеться сам. Така мета зробить учителя оптимістом, романтиком, він буде завжди в пошуку і буде здатним створити неможливе». Ось за таке «неможливе» потрібно працювати, адже найбільша насолода для вчителя – це відкриття свідомої, духовно високої особисті.
Отже, з вище сказаного, варто зазначити, що Тиждень зарубіжної літератури пройшов на високому рівні завдяки продуктивній праці, як учнів Валякузьминської школи, так і з боку вчителя зарубіжної літератури – Сусак Л.І.
Л.І. Сусак,
учитель зарубіжної літератури
Валякузьминської ЗОШ І-ІІ ст.
Глибоцького району
|