Успіх
у вихованні та навчанні дітей з особливими потребами здебільшого визначається
системністю роботи школи, сім`ї та суспільства. Ця співпраця має бути
наравлена на розвиток особистісних якостей дитини, формування в них матеріального
світогляду, оволодіння дітьми базовими компетенціями, знаннями з основ наук,
навичками майбутньої професії. Основним середовищем навчання особливих дітей є
родина. Сім`я- це мікросередовище,
якому належить визначальна роль у формуванні особистості. Атмосфера любові,
розуміння, доброти в родині сприяє
повноцінному всебічному розвитку.
Це є надзвичайно важливим для дитини з порушеннями розвитку. Допомога близьких,
підтримка, здоровий психологічний мікроклімат у розині є запорукою гармонійного
розвитку та розкриття потенційних можливостей.
Однією
з найважливіших життєвих потреб особистості є потреба у спілкуванні, в обміні
думками, досвідом з ровесниками. Дану потребу
особливих дітей задовольняє інклюзивне навчання, індивідуальна форма
навчання, відвідування навчально-реабілітаційних центрів.
Сьогодні
у Глибоцькому районі працюють фахівці обласної психолого-медико-педагогічної
консультації, під керівництвом завідувача ОПМПК Ісанчук Надії Володимирівни, які проводять
обстеження дітей з особливими потребами, консультування батьків та педагогів з
визначення форми навчання для дитини, вибору навчальних програм.
Основне
завдання психолого-медико-педагогічних консультацій- раннє виявлення дітей з
особливими потребами, забезпечення психолого-педагогічного супроводу таких
дітей та їх родин, навчально-методичне забезпечення педагогів, що працюють з
особливими учнями.
|