Внаслідок стрімкого інформаційного розвитку суспільства та науково-технічного прогресу, у світі, і зокрема в межах нашої країни, актуальним є вирішення проблеми залежності людини від Інтернету. На сьогоднішній день можна констатувати, що Інтернет перестав бути просто системою зберігання й передачі надвеликих обсягів інформації й став новим шаром нашої повсякденної реальності й сферою життєдіяльності величезної кількості людей.
Необхідно відмітити, що попри те, що дана проблема окреслена та існує вже протягом достатнього проміжку часу, на сьогоднішній день все ще не розроблена чітка та загальноприйнята система критеріїв даної аддикції. Також, більшість авторів у розгляді проблеми чинників Інтернет-аддикції зосереджуються лише на характеристиках віртуального середовища (А. Мінаков, Л. Пєрєгожин, В. Бурова) або ж психологічних особливостях самих аддиктів (А.Ф. Шайдуліна, Е.В. Губенко), комплексний ж розгляд як зовнішніх так і внутрішніх детермінант даної аддикції здійснено переважно у роботах зарубіжних авторів (K. Янг, Р. Роджерс).
Термін “Інтернет-залежність” був запропонований у 1995 році Іваном Голдбергом для опису нездоланної тяги до використання Інтернету. За Голдбергом, це розлад, “що здійснює пагубний вплив на побутову, навчальну, соціальну, робочу, сімейну, фінансову чи психологічну сфери діяльності”. Інше визначення Інтернет-залежності: “нав'язливе бажання ввійти в Інтернет, знаходячись off-line, і нездатність вийти з Інтернету, будучи on-line”. Часто використовується ще й таке: „Інтернет-залежність – це нав’язлива потреба у використанні Інтернету, що супроводжується соціальною дезадаптацією та яскраво вираженими психологічними симптомами”. Термін “Інтернет-залежність” часто трактується дуже широко і позначає велику кількість проблем поведінки і контролю над потягами. Основні п’ять типів наступні:
- Пристрасть до віртуального спілкування та віртуальних знайомств – надмірна кількість знайомих і друзів у Мережі, великі об'єми листування, постійна участь у форумах, чатах тощо.
- Нав’язлива „фінансова” потреба у Мережі – гра в онлайнові ігри, постійні покупки чи участь в Інтернет-аукціонах.
- Інформаційне перевантаження (нав'язливий web-серфінг), пошук інформації по базам даних і пошуковим сайтам.
- Комп’ютерна залежність – нав’язлива гра в комп’ютерні ігри або програмування та інші види комп'ютерної діяльності по Мережі.
Дослідники приводять різні критерії щодо Інтернет-залежності. Кімберлі Янг називає чотири ознаки Інтернет-залежності:
- постійне чекання наступного виходу в Інтернет;
- нав’язливе бажання перевірити e-mail;
- скарги навколишніх на те, що людина проводить занадто багато часу в Інтернет;
- скарги навколишніх на те, що людина витрачає занадто багато грошей на Інтернет.
Аналізуючи проблему Інтернет-залежності, виявилась потреба в дослідженні емоційно-вольової сфери залежних. Якщо розглядати риси вольової сфери особистості, то вони наступні: крайня несамостійність, не вміння відмовити, сказати “ні” (те, що в народі називають слабкою волею) через страх бути відкинутим іншими людьми, ранимість критикою чи несхваленням, не бажання брати на себе відповідальність і приймати рішення, і як наслідок сильне підпорядкування значимим людям; усе це характеризує пасивну життєву позицію, коли людина відмовляється першим вступати в контакт із навколишніми і самостійно приймати рішення, не вміння спланувати свій час, домагатися поставлених цілей і добре планувати свою діяльність (як наслідок можлива відсутність постійної роботи). Спілкування в інтернеті та інтерактивні ігри можуть настільки затягувати людей, що вони втрачають відчуття часу. Ці люди, часто відмовляються від раніше намічених цілей і як наслідок перебувають у стані депресії .К. Янг та Р. Роджерс в ході опитування 312 респондентів встановили зв’язок Інтернет-залежності з депресією. Дану кореляцію автори пояснюють тим, що для осіб з депресивними розладами, що характеризуються низькою самооцінкою та страхом бути відкинутим, дуже важливе прийняття інших, тому труднощі в міжособистісному спілкуванні вони можуть компенсувати завдяки віртуальній підтримці. А. Шайдуліна розглядає Інтернет-залежність як нову форму аддиктивної поведінки підлітків, наводячи деякі особливості підлітків з Інтернет-залежністю – дисгармонія функціонування емоційної сфери, що проявляється в нездатності до чіткої диференціації своїх почуттів, неможливості спонтанно відреагувати їх у комунікативних ситуаціях; тенденція до соціальної ізоляції.
Соціально дезадаптовані люди мають підвищену ймовірність набуття Інтернет-залежності. Причина в тому, що інтернет дозволяє залишатися анонімним, не боятися осуду (якщо щось зробив неправильно, завжди можна змінитиім’я й почати все наново), надає ширший вибір можливостей для спілкування, ніж реальний світ.
Інтернет-залежність в Карапчівському ліцеї я вивчала за допомогою апробованих методик. Одна з методик, яка дозволяє виявити ознаки Інтернет-залежності у підлітків є анкета К. Янга, за якою опишу отримані результати. Отже, вибірка встановила 98 учнів у віці 14-18 років, між якими 50 дівчат та 48 хлопців. За отриманими даними дійшла до висновку, що між досліджуваними немає Інтернет-аддиктів, тобто учнів з ІІІ рівнем прояву за інтерпретацією К. Янга (такі, що потребують клінічних втручань). З ІІ рівнем прояву є 8,16%, тобто учні, які не можуть контролювати час проведений в мережі. Кількість учнів, які вміють розумно користуватися Інтернетом, при тому будучи чутливими до свого здоров’я, дорівнює 91,84% з даної вибі
...
Читати далі - тисни тут
|
Навесні дуже добре чути як птахи співають, цвірінкають, витьохкують і даруючи нам всім хороший настрій. Ми чекаємо навесні солов’їний спів та, щоб лелеки свої гніздечка будували на дахах. Але особливу увагу заслуговують саме ті птахи, які зимують у нас – це горобчики, синиці, снігури, коноплянки. Про них ми – люди повинні дбати. Насамперед, треба їх годувати. Тому і я у себе вдома на паркані поклала дощечку, на яку щодня ставлю їжу: крихти хліба та різне зерно.
В Купському НВК про птахів взимку, і не тільки, дбає насамперед молода вчителька біології Михайліна Михайлівна Федорян. Любов та турботу про наших пернатих друзів ми постійно виховуємо в наших учнів у школі і навіть у дитячому садочку. На уроках і в позаурочний час вона багато розповідає історії, демонструє презентації, фільми, слайди про життя птахів, читає додаткову літературу, працює з вихованцями в інтернеті, аби якомога більше дізнатися про існування та виживання птахів. А ще вчителька та учні – старшокласники для птахів. До речі учні 10 – го класу Іван Дущак, Крістіан Плеван та Костянтин Цугуй разом з іншими однолітками підготували та підвісили їх у шкільному парку. У саду на деревах старшокласники прикріпили шпаклівки в яких птахи мають змогу гніздуватися. Їх приклад наслідують учні й інших класів. Вони також і в школі, і вдома підгодовують.
День птахів ми святкуємо навесні, але цілий рік треба і можна про них дбати. Квіти, дерева, ріки, озера, ліси, звірі, птахи – це природа яка нас оточує, про яку ми мусимо піклуватись та охороняти, щоб наступні покоління теж могли милуватись та захоплюватись її красою.
Ця турбота про наших пернатих друзів допомагає у вихованні любові до рідного краю, до природи, до всіх живих істот, спонукає до їх збереження та захисту.
Елеонора Скіпор старший вчитель, педагог – організатор
|
Понад 450 мільйонів людей страждають від психічних розладів. У багатьох інших людей є психічні проблеми. Щоб запобігти цьому у Кам’янській ЗОШ проводиться релаксація для учнів школи. З метою збереження морального і психічного здоров’я учнів.
|
28 березня в гості до кам'янських дошкільнят з естрадно-розважальною програмою « Фокус-покус» завітали артисти Чернівецької обласної філармонії.
Фокусник Микола Чернишенко захоплююче демонстрував дитячій публіці цікаві фокуси зі стрічками, хустинками, кубиками, квітами.
Найсміливіші малята мали змогу самі стати учасниками жартівливих номерів програми, вправлятись в показі елементарних фокусів. Глядачі подякували артистам гучними оплесками за цікаву програму, яка викликала море задоволення у дошкільнят та дорослих.
Вихователь старшої групи Олена Шелепюк.
|
На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 13.03.2014 №1/9-143 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу благодійної організації «Фонд братів Кличків», листа Департаменту олімпійського спорту від 12.03.2014 №5.5/1635 «Про конкурс на участь у літньому освітньому таборі «Школа успіху» Фонду Кличко» інформуємо, що з 11 березня до 11 травня 2014 року з метою виявлення та підтримки обдарованих і соціально активних дітей, створення належних умов для їх творчого розвитку, популяризації здорового способу життя благодійна організація «Фонд братів Кличків» у межах проекту «Школа успіху» проводить Всеукраїнський конкурс на участь у літньому таборі.
До участі в конкурсі запрошуються учні загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів віком від 12 до 14 років включно.
Детальна інформація про умови участі в конкурсі – на промо-сторінці проекту «Школа успіху» www.school.klitschkofoundation.org . Просимо інформацію про конкурс донести до відома керівників та учнів загальноосвітніх (у тому числі шкіл-інтернатів) та позашкільних навчальних закладів.
Контактні телефони: 050-330-03-04 (координатор проекту Євгенія Мазуренко); 044-492-80-04 (виконавчий директор Аліна Носенко)
|
|