«Гра - це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишнє».
/В.О. Сухомлинський/
Гра посідає чільне місце в системі фізичного, морального, трудового та естетичного виховання дошкільнят. Вона активізує дитину, сприяє підвищенню її життєвого тонусу, задовольняє особисті інтереси та соціальні потреби.
На сучасному етапі оновлення дошкільної освіти увага акцентується на вихованні всебічно розвиненої дитини, яка має бути повністю підготовлена до самостійного життя в суспільстві, що потребує життєздатних, самостійних, комунікабельних особистостей.
Ігрова діяльність - найприродніша й водночас найважливіша діяльність дитини, вона є ефективним виховним засобом та забезпечує розвиток соціалізації дітей дошкільного віку.
Перша і найнеобхідніша умова розвитку ігрової діяльності - наявність у дітей потрібних знань та вмінь. Тож першочергове завдання вихователя- допомогти дітям набути доступні знання і вміння, надавши процесові певного емоційного спрямування.
14 березня на базі Старововчинецького ДНЗ відбувся районний семінар вихователів закладів дошкільної освіти та навчально-виховних комплексів з проблеми: «Гра як ефективний засіб соціалізації дошкільників».
У даному заході взяли участь методист РМЦ Л. Петрик, керівник методичного об’єднання Д. Балан та вихователі дошкільних закладів району.
Під час практичної роботи з дітьми, учасники семінару мали змогу ознайомитися із здобутками колег та переглянути сюжетно-рольові ігри «Весела ферма» (молодша група, вихователь Горечко Л.М.) та «Салон краси» (старша група, вихователь Топало І.В., розвагу у середній групі «Віночок народних ігор» (вихователь Тодорюк В.С.), а також гру-драматизацію «Ось вам казочка така про нового Колобка» (старша група, вихователь Кушнір Т.І.).
Вихователь-методист Черепковецького ДНЗ Наталя Чорней презентувала інноваційну методику «Persona Dolls» (Лялька як персона). Педагоги мали змогу переконатися, що лялька-персона це не іграшки для дітей, а інструмент для педагога. Це практична методика, яка сприяє розвитку малюків, виховує емпатію, вдосконалює навички вирішення проблемних ситуацій, допомагає організувати розмову серед дітей про складні питання розмаїття у соціумі.
Чергове засідання пройшло в творчій атмосфері, педагоги мали змогу переконатись, що під час ігрової діяльності, у дітей формується соціально-комунікативна компетентність так як, завдяки ігровому наслідуванню та рольовому перевтіленню малюки у вільному спілкуванні знайомиться з нормами й моделями людської діяльності та взаємовідносин, які стають зразками для їх власної поведінки.
При підведенні підсумків семінару методист РМЦ Л. Петрик та всі учасники відзначили, що, розвиваючи соціально-комунікативні навички дитини, дорослому необхідно заохочувати всілякі форми гри як провідної діяльності. Представлений досвід був актуальним, цікавим, інноваційним, креативним. Використання сюжетно-рольових ігор, ігор-драматизацій, розваг в освітньому процесі позитивно сприяє інтелектуальному, комунікативно - мовленнєвому розвитку, активності, ініціативності, творчості, національній самодостатності дошкільника.
|