На початку 80-х років XX століття Пітер Холлоран, професор математики з Сіднею, вирішив організувати новий тип гри-конкурсу для австралійських школярів: збірку задач із варіантами відповідей, перевірку яких здійснює комп’ютер. Тисячі школярів могли взяти участь у грі одночасно. Успіх австралійського національного математичного конкурсу був надзвичайний. Так і народився цікавий, змістовний та доступний конкурс – гра для всіх любителів математики - «Кенгуру».
Конкурс «Кенгуру» - міжнародний математичний конкурс, який проводиться з метою зацікавлення школярів математикою. Конкурс проводиться щорічно у третій четвер березня країнами, які є учасницями міжнародної організації «KANGOUROU SANS FRONTIERES» або планують ними стати. Організація «KANGOUROU SANS FRONTIERES» налічує на сьогодні 46 країн.
Вперше конкурс-гру «Кенгуру» в нашій державі було проведено у 1997 році. Уже 21 рік плідно працюють координаторами конкурсу «Кенгуру» наші колеги з усіх регіонів України. Конкурс «Кенгуру» має на меті не лише зацікавити дітей математикою, – це і спроба об’єднати навколо вирішення спільних проблем вчителів математики з різних областей України.
Метою конкурсу є популяризація математичних ідей та підтримка талановитих школярів, розвиток їх інтелектуальних здібностей, активізація творчої діяльності вчителів, вироблення методичних рекомендацій щодо вдосконалення навчальних програм та підручників шляхом аналізу статистичних даних результатів конкурсу.
Конкурс дає змогу показати кожному учневі, що процес пошуку способу розв’язування математичної задачі може бути живим, захоплюючим і , навіть, веселим. Гра залучає майже всіх учнів загальноосвітніх навчальних закладів (беруть участь усі бажаючі учні 2–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх форм власності без попереднього відбору) у цікавий і пізнавальний світ математики.
Це й не дивно, адже не секрет, що математичні здібності присутні уже з дитинства майже у кожного малюка. Звичайно, щоб виростити талант, потрібно зробити той перший крок назустріч цариці наук, а потім сміливо і з впевненістю йти тернистим математичним шляхом. Тому надзвичайно важливо, щоб у школі вже з самого початку пропонувалися гарні, цікаві, логічні, нестандартні задачі. Таку можливість дає Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру». Любов до математики, привита з раннього віку, дає поштовх до її використання протягом всього життя, дає шанс окремим школярам у майбутньому стати відомими вченими, якими пишається вся країна.
15 березня 2018 року 1322 школяра 2-11 класів з 28 навчальних закладів Глибоцького району взяли участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», а в грудні 2017 – 423 учні були учасниками Всеукраїнського етапу конкурсу.
Вітаємо всіх учасників конкурсу, а також батьків та учителів. Всіх тих, хто з «Кенгуру» зазирнув до світу математики!
«Кенгуру», без виключення, люблять всі: діти, вчителі, батьки. Учні мають змогу розв’язувати задачі, які під силу всім школярам; логічні задачі, розраховані на різноманітні інтереси та здібності дітей. Батьки разом з дітьми мають змогу змістовно провести вільний час, спілкуючись у процесі обговорення задач конкурсу. Вчителі – ентузіасти у школах активно пропагують ідеї цієї гри, використовуючи завдання як дидактичний матеріал, інструментарій для підготовки до завдань у тестовій формі (ЗНО, TIMSS) з раннього віку. І завдяки такій всесторонній підтримці і досягається головна ціль конкурсу – залучити велику кількість дітей до розв’язання математичних задач і показати кожному школяру, що математика може бути захоплюючою, цікавою та веселою.
Особливість конкурсу полягає у тому, що ані переможців, ані переможених немає. Кожна дитина знає, що це насамперед її особиста перемога.
Висловлюємо подяку всім учасникам і організаторам Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», які своєю працею забезпечують ефективну роботу з обдарованою молоддю Глибоцького району.
А математичному конкурсу «Кенгуру» бажаємо подальшого розвитку та нових горизонтів .
Трошина Н. В. - методист РМЦ Управління освіти
Глибоцької РДА
Біла З.В. – керівник МО вчителів математики
Глибоцького району
|