Понеділок, 09.12.2024, 22:29















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна                    Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Архів записів
Головна » 2017 » Жовтень » 6 » Моніторинг адаптації учнів 1-х , 5-х та 10-х класів до навчання в школі
14:05
Моніторинг адаптації учнів 1-х , 5-х та 10-х класів до навчання в школі

 

    Шкільна адаптація розуміється як пристосування дитини до нової системи соціальних умов, нових відносин, вимог, видів діяльності, режиму життєдіяльності.

03 жовтня в Купському НВК №2 практичним психологом Богданюк Міхаєлою Костянтинівною було проведено моніторингове дослідження адаптації учнів 1-х , 5-х та 10-х класів до умов навчання в школі.

Для дослідження процесу адаптації школярів було використано ряд методик .

Для того щоби процес адаптації учнів проходив більш ефективно, необхідно:

  • Здійснювати індивідуальний підхід до учня та його можливостей, щоб не послабити нервову систему, не занизити самооцінку й мотивацію до засвоєння знань.
  • Допомагати учням розвивати та реалізувати здібності.
  • Сприяти формуванню в них пізнавальної мотивації.
  • Сприяти формуванню стійких цінностей та ідеалів.

Вчителям у роботі з першокласниками слід акцентувати увагу на:

- створенні належних умов, комфортного середовища для учнів;

- використанні методів, форм навчання, що відповідають психофізіологічним особливостям розвитку молодшого школяра;

- налагодженні довірливих стосунків з дітьми;

- під час навчального процесу намагатися повністю керувати увагою учнів, з метою розвитку інтересу до навчальної діяльності проводити уроки з використанням ігрових форм та методів роботи;

- необхідно запобігати перенавантаженню дітей, використовуючи під час уроків фізкультхвилинки, хвилинки відпочинку, музичні паузи;

- під час уроків використовувати вправи, ігри, завдання на розвиток уваги, дрібної моторики рук;

- проводити уроки в нестандартній формі (наприклад, спільний пошук необхідного рішення замість традиційного пояснення, що дозволяє дітям бути не пасивними слухачами, а активними співавторами вчителя і т.д.);

- учнів, які відчувають труднощі в адаптації необхідно посадити ближче до вчительського столу, так, щоб вони не відволікали інших учнів, але щоб у разі виникнення труднощів учитель міг вчасно прийти на допомогу.

Пам’ятка батькам першокласника

  1. Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.
  2. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.
  3. Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися. Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.
  4. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
  5. Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.
  6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка ("Молодець!", "Ти так добре впорався!") здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.
  7. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його учбових справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
  8. Зі вступом до школи в житті вашого малюка з'явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.
  9. Навчання - це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.

Рекомендації вчителям щодо роботи з учнями 5 класів:

- Розвивати у учнів почуття колективізму, ставити їх в умови де без підтримки однокласників важко обійтись.

- Звернути особливу увагу на тих учнів, яких не сприймає більшість класу.

- Особливу увагу приділити тим учням, що швидко стомлюються, втрачають здатність продуктивно працювати.

Для успішної адаптації першокласників батькам необхідно:

  1. До найдрібніших деталей продумати розпорядок дня школяра з метою збереження нормальної його працездатності.
  2. Не перенавантажувати дитину великою кількістю гуртків.
  3. Навчити дитину правильно відпочивати.
  4. Допомагати у підготовці домашніх завдань (Але не виконувати їх замість дитини!).
  5. Навчити дитину готуватися до уроків, складати портфель.
  6. Зустрічаючи дитину зі школи, розпитайте її, як пройшов день. Поцікавтеся, що вона робила.
  7. Забезпечити психологічну розрядку. Найбільш доцільними засобами психологічного захисту для учнів молодшого шкільного віку є фізичні навантаження (заняття спортом, виконання певних доручень вдома), домашній затишок, спілкування з тваринами, відпочинок на природі, позитивні емоції.
  8. Ні в якому разі не займатися «виховною роботою» в поганому настрої! Необхідно чітко визначити, що батьки хочуть від дитини, пояснити їй, що вона робить не так.
  9. Завжди підтримуйте та підбадьорюйте дитину, вірте у її сили.
  10. Не забувайте говорити дитині про те, як сильно ви її любите.
Переглядів: 1394 | Додав: Ulia_RMC | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024