Шкільна адаптація розуміється як пристосування дитини до нової системи соціальних умов, нових відносин, вимог, видів діяльності, режиму життєдіяльності.
03 жовтня в Купському НВК №2 практичним психологом Богданюк Міхаєлою Костянтинівною було проведено моніторингове дослідження адаптації учнів 1-х , 5-х та 10-х класів до умов навчання в школі.
Для дослідження процесу адаптації школярів було використано ряд методик .
Для того щоби процес адаптації учнів проходив більш ефективно, необхідно:
- Здійснювати індивідуальний підхід до учня та його можливостей, щоб не послабити нервову систему, не занизити самооцінку й мотивацію до засвоєння знань.
- Допомагати учням розвивати та реалізувати здібності.
- Сприяти формуванню в них пізнавальної мотивації.
- Сприяти формуванню стійких цінностей та ідеалів.
Вчителям у роботі з першокласниками слід акцентувати увагу на:
- створенні належних умов, комфортного середовища для учнів;
- використанні методів, форм навчання, що відповідають психофізіологічним особливостям розвитку молодшого школяра;
- налагодженні довірливих стосунків з дітьми;
- під час навчального процесу намагатися повністю керувати увагою учнів, з метою розвитку інтересу до навчальної діяльності проводити уроки з використанням ігрових форм та методів роботи;
- необхідно запобігати перенавантаженню дітей, використовуючи під час уроків фізкультхвилинки, хвилинки відпочинку, музичні паузи;
- під час уроків використовувати вправи, ігри, завдання на розвиток уваги, дрібної моторики рук;
- проводити уроки в нестандартній формі (наприклад, спільний пошук необхідного рішення замість традиційного пояснення, що дозволяє дітям бути не пасивними слухачами, а активними співавторами вчителя і т.д.);
- учнів, які відчувають труднощі в адаптації необхідно посадити ближче до вчительського столу, так, щоб вони не відволікали інших учнів, але щоб у разі виникнення труднощів учитель міг вчасно прийти на допомогу.<
...
Читати далі - тисни тут