Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини.
Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те,
що робила вчора. Нехай нове з′являється в житті
поступово і не збентежує лавиною переживань.
В.О. Сухомлинський
Сьогодні в умовах впровадження нової української школи перед нами стоїть завдання – забезпечення наступності між усіма ланками освіти. Зокрема, між дошкільними і початковими ланками освіти. І, в залежності від того, наскільки батьківська громадськість, педагоги, зможуть підготувати, правильно адаптувати дитину до нового періоду її життя (від періоду дошкільного дитинства до шкільного навчання) – буде закладатися успішне підгрунття до подальшого навчання і до враження взагалі дитини від навчання, від шкільного життя.
Щоб забезпечити реальну перспективність і наступність у роботі закладу дошкільної освіти та школи важливо дотримуватись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним; робота - системною і плановою; завдання - комплексними та інтегрованими. А отже, має забезпечуватися наступність між Державними стандартами дошкільної і початкової освіти.
З цією метою на базі Глибоцького ліцею 28 листопада 2018 року відбувся спільний районний семінар-практикум учителів початкових класів Глибоцького ліцею та вихователів ЗДО та НВК району з проблеми: «Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках розбудови Нової української школи».
Мета семінару-практикуму: запровадження інноваційних підходів щодо гармонійного розвитку особистості дитини в період дошкільного дитинства та старту Нової української школи; вивчення змісту та структури нових Державних стандартів дошкільної та початкової освіти.
Методист РМЦ Л.Петрик у своєму виступі зауважила, що проблема наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою зорієнтована передусім на інтеграцію двох ланок освіти, амбіційними завищеними вимогами окремих батьків щодо підготовки їх дітей і необхідністю враховувати специфіку дошкільної та початкової освіти. Також оговорювалось питання реалізації принципу наступності у формуванні компетенцій: заклад дошкільної освіти – початкова школа. Адже головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні – є спрямованість педагогічного процесу ЗДО і початкової школи на всебічний розвиток особистості.
Під час практичної частини семінару учасники переглянули: ранкову зустріч «У колі вірних друзів», яку провела учитель Глибоцького ліцею Світлана Сільвестрівна Добрянська та комбінований урок з навчання грамоти, який провела Ольга Валентинівна Білійчук.
На сьогодні всі нові тенденції, нові підходи, які існують в педагогіці, практиці вкладені в нову редакцію програми «Впевнений старт», яку впроваджують педагоги шести закладів району. Своїм досвідом роботи по впровадженню програми поділились вихователі: Сучевенського ДНЗ, Луковицького ДНЗ, Карапчівського ДНЗ, Молодійського ДНЗ та Валякузьминського ДНЗ. Учасники семінару мали можливість не тільки переглянути різні моменти дня наповнені значними для дітей традиціями і ритуалами: «Ранкове коло», «Спільне коло», «Вечірнє коло», але і безпосередньо брати участь у інтерактивних формах роботи.
Важливим засобом забезпечення наступності між дошкільною і початковою освітою є створення і реалізація єдиної, динамічної, перспективної системи конструктивних дій, спільних для управлінців, педагогів та батьків та спрямованих на розвиток, виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.
Об’єднані зусилля педагогічних колективів закладів дошкільної і загальної середньої освіти та батьківської громадськості забезпечить психологічно виважений та успішний для дитини перехід з попереднього рівня — дошкільна освіта, на наступний — початкова освіта.
|