З 7 по 9 жовтня в Києві проходив фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт для учнів 6–8 класів. Конкурс, оголошений Національним центром «Мала академія наук України», проводився в чотирьох номінаціях: «Екологія», «Біота», «Рекреація» і «Господарське використання». Для участі у фінальному етапі змагань від обласних територіальних відділень МАН надійшло понад 100 робіт з різних куточків України.
Глибоцький ліцей представляв на конкурсі дослідження «Господарське використання і охорона природних ресурсів річки Сірет», яке виконав Митранюк Ярослав, учень 8 філологічного класу, під керівництвом вчителя географії Опаєць Катерини Костянтинівни.
Урочисте відкриття конкурсу відбулося 7 жовтня у просторому залі Національного музею Тараса Шевченка. Місце, де вітали юних дослідників, було обрано не випадково. Тарас Шевченко своїм прикладом вчив інших не тільки патріотизму, а й давав розуміння того, що кожен українець може і має самоствердитись. До привітального слова долучилися директор Національного центру «Мала академія наук України» Оксен ЛІСОВИЙ, український письменник, літературознавець, редактор, генеральний директор Національного музею Тараса Шевченка Дмитро СТУС, професор кафедри ландшафтної екології та заповідної справи Національного університету біоресурсів і природокористування України, доктор біологічних наук Володимир СТАРОДУБЦЕВ. Завершив урочисте відкриття виступ гурту «Хорея Козацька», який пропонував до уваги стародавню українську музику, що звучить по-новому, а завідувач відділу організаційно-масової роботи Національного центру «Мала академія наук України» Людмила ГАЙДАЙ побажала успіху і творчої наснаги всім учасникам конкурсу і ознайомила з правилами проведення захисту робіт.
В день відкриття юних конкурсантів порадували екскурсіями до Національного музею Тараса Шевченка і Зоологічного музею Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Наступного дня культурна програма продовжилася оглядовою екскурсією «Історична Пріорка» з відвідуванням літературно-меморіального будинку-музею Тараса Шевченка «Хата на Пріорці».
Другий день конкурсу був присвячений захисту дослідницьких робіт у всіх секціях. До складу експертної комісії фінального етапу конкурсу були залучені наукові співробітники Національного університету біоресурсів і природокористування та Інституту гідробіології НАН України. Роботи учасників оцінювали за такими критеріями: актуальність дослідження; системність і повнота розкриття теми; дослідницький характер роботи; доцільність і коректність використаних методів дослідження; обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням і меті дослідження; грамотність викладу та культура оформлення.
Члени журі відзначили роботу Митранюка Ярослава, який у своєму дослідженні систематизував розрізнені відомості про природні ресурси річки Сірет, рекреаційні зони та подав рекомендації щодо їх раціонального використання і охорони.
Увечері другого дня були оголошені переможці. Для багатьох дівчат і хлопців цей конкурс став першим досвідом наукової діяльності, а для восьмикласника Ярослава вдалим кроком у науку і заслуженою перемогою - другим місцем у секції «Господарське використання»
Центральною подією останнього дня конкурсу можна сміливо визнати лекцію «Екологічні проблеми сьогодення» професора, доктора біологічних наук Володимира СТАРОДУБЦЕВА, яка запам’яталася усім присутнім. По закінченні Володимир Михайлович високо оцінив представлені роботи школярів.
На урочистому закритті конкурсу теплі слова і найкращі побажання молоді фіналісти почули від наукового співробітника лабораторії біологічно активних сполук Інституту гідробіології НАН України, кандидата біологічних наук Мирослава МАРДАРЕВИЧА. До речі, Мирослав Григорович є нашим земляком і з радістю згодився допомагати юним буковинцям у наступних дослідженнях.
Гучними оплесками зустріли конкурсанти члена-кореспондента НАНУ, доктора фізико-математичних наук, президента Малої академії наук Станіслава ДОВГОГО. Зокрема він зауважив, що дуже добре, що такий конкурс проводиться для учнів шостих – восьмих класів, але науковці вже запізнюються. Його треба проводити ще раніше, змалку залучати до такої роботи.
Сонячний день ставав ще світлішим від сяйва радісних усмішок і теплих слів під час урочистого вручення дипломів переможцям. Були і спеціальні призи, а також схвальні вигуки тих, хто зайняв перші та другі місця – їм очільники Малої академії разом з дипломами вручали планшети і мобільні телефони. Крім книжок і сувенірів, усі учасники отримали нові знання, нових друзів, нові можливості для самореалізації. І це було головною перемогою нового конкурсу МАН.
|