«… музей, як спосіб пізнання світу, містить великий потенціал для особистісного розвитку, він розширює “середовище існування” дитини вже з дошкільного віку, є місцем інтелектуального відпочинку. Специфікою такого музею є те, що він «служить» своїм організаторам, які є і творцями, і “користувачами” створеного”. (В.Любарова)
Перспективним напрямом виховання учнів вважається музейна педагогіка. Вона спрямована на вирішення важливих проблем формування особистості, а саме: залучення школярів до дослідницької діяльності засобами музейної експозиції, розвиток їхніх дослідницьких умінь і творчих здібностей, вироблення здатності до самостійних суджень і оцінювання, навичок критичного мислення. Музейна педагогіка – новий, однак уже популярний напрям освітньо-виховної діяльності.
28 листопада 2018 року на базі Опришенської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся районний семінару заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів закладів освіти Глибоцького району з проблеми «Музейна педагогіка, як засіб національно-патріотичного виховання та особистісного розвитку учнівської молоді».
Завданням семінару передбачалось ознайомлення з досвідом роботи Опришенської ЗОШ І-ІІІ ст. з впровадження музейної педагогіки; опрацювання проблеми впровадження технології музейної педагогіки в освітньо-виховний процес закладів освіти Глибоцького району; формування особистісної позиції та практичної готовності учасників семінару до використання результатів наукових досліджень; формування духовних цінностей учнів на засадах етнопедагогіки.
Цікавою та змістовною була презентація власного досвіду педагога-організатора Домніки Ісопеску, яка показала значення учнівського самоврядування для провадження музейної педагогіки.
Яскравими і наглядними відбулась презентація виховного заходу «Вечорниці, як презентація фольклору села Опришени» та «Наші звичаї – наша скарбниця» організована класними керівниками Анжелою Сенюк, Домнікою Гасюк та Веронікою Величко на чолі з заступником директора з виховної роботи Валентиною Плантус.
Валентана Плантус вважає, що метою виховної роботи закладу є ознайомлювати дітей з місцевими традиціями, звичаями, з народним декоративно-прикладним мистецтвом, особливостями і мудрості етнопедагогіки. Завдяки такій емоційній і творчій діяльності в учні відбувається усвідомлення власної самобутності, значущості та гідності.
Свою майстерність показав фолькльорний ансамбль «Теленкуца» керівником якого є Веронікою Величко.
Змістовною була екскурсія музеєм археології та етнографії ім.М.Гакмана Опришенської ЗОШ І-ІІІ ст., яку провів Микола Боднарюк. Також він ознайомив присутніх з досвідом роботи Опришенської ЗОШ І-ІІІ ст. з впровадження музейної педагогіки. Підсумовуючи Микола Іванович зазначив, що використання засобів музейної педагогіки дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій.
Педагоги Опришенської ЗОШ І-ІІІ ст. мають змогу використовувати музейну педагогіку у освітньо-вихвному процесі, знайомити дітей з історичним минулим, традиціями, побутом нашого народу, видатними майстрами, у такий спосіб закладаючи фундамент патріотичного виховання.
Завершився семінар круглим столом, на якому заступник директорів з виховної роботи та педагоги-організатори поділились своїм досвідом роботи з впровадження музейної педагогіки. Відрадно, що збережена духовна спадщина національної культури сприяє формуванню в учнів національної картини світу, вихованню любові та шани до малої батьківщини. Бо саме крізь призму своєї культури, рідної мови дитина навчається сприймати себе у світі, інших поряд із собою, пізніше – культуру інших народів, що особливо характерно й актуально для нашого полікультурного краю.
|