Ранній вік – особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення в розвитку малюка. Пізнання дитиною навколишнього світу за допомогою відчуттів і сприймання створює необхідні передумови для виникнення пізнавальних процесів (мислення, пам'ять, уява). Для дво-трирічної дитини провідним видом діяльності, тобто тієї діяльності в якій максимально повно розвиваються всі психічні процеси: сприймання, уявлення, пам’ять, мислення, мовлення, уява, увага – є предметно-маніпулятивна. Тобто, для того, щоб щось сприйняти, зрозуміти, запам'ятати малюку треба побачити, почути, відчути предмет на дотик, смак, нюх. Це і складає предмет сенсорного виховання малят. Розвинена сенсорика — основа для удосконалення практичної діяльності дитини.
18 листопада на базі Камянського ДНЗ ясла-садок відбувся семінар вихователів молодших груп ДНЗ та НВК з проблеми: «Сенсорне виховання дітей раннього та молодшого віку – базова компетентність гармонійно розвиненої особистості».
Розпочався семінар екскурсією-оглядом ДНЗ. Завідуюча Чоботарь М.Г. познайомила учасників з віковими групами та історією створення закладу.
Відповідно до плану роботи семінару вихователі переглянули організовану діяльность інтегрованого змісту із сенсорного виховання, а саме:
- заняття з сенсорного виховання дітей раннього віку «Ведмедикові подарунки»;
- інтегроване заняття у молодшій групі (розвиток сенсорних здібностей)
«В гостях у казки»;
- математично – інтелектуальну гру у середній групі.
Презентуючи роботу закладу щодо сенсорного виховання завідуюча наголосила, що працюючи з дитиною раннього та молодшого дошкільного віку, вихователь має пам’ятати, що це найоптимальнішій період у житті дитини для розвитку її сенсорики, моторики й мовлення. Адже цей період називають «Золотою порою» сенсорного виховання, а обмеження зовнішніх вражень породжує у дитини відчуття «Сенсорного голоду», уповільнює її розумовий розвиток. Роль сенсорного виховання у розвитку дітей дошкільного віку безперечна: 9 із 10 усього їхнього розумового багажу – результати діяльності органів чуття.
Активно попрацювали учасники семінару під час інтерактивної гри «А ми робимо так…», яку провела керівник методоб'єднання Аліна Березовська. Слухачі мали змогу поділитися досвідом роботи, створити та презентувати дидактичні ігри з природного та покидькового матеріалу.
Завершилася робота круглим столом з усіма учасниками, обміном думками та виробленням рекомендацій.
|