27 листопада щороку ми вшановуємо пам'ять Ольги Кобилянської. Для мене письменниця та діячка Ольга Кобилянська особливо дорога. Минулого року я стала Лауреатом премії ім. Ольги Кобилянської у номінації «Художня література».
У приміщенні Купського історичного музею є дві виставки, присвячені Ользі Кобилянській. Учнями старших класів було підготовлено творчий проект про життя та творчість буковинської горлиці.
Мені пощастило відвідувати вже декілька разів м. Гура Гуморулуй у Румунії, де знаходиться пам’ятник письменниці. Де б я не бувала, фотографуюсь біля її музеїв, бюстів, пам’ятників.
Ось і зовсім недавно на одному заході, що проводився у приміщенні Глибоцького ліцею, я сфотографувалась біля пам’ятника Ольги Кобилянської.
Елеонора Скіпор
|
Хто з дитинства вивчає математику, той розвиває увагу,
тренує свій мозок, свою волю,
виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети.
Маркушевич А.І
25 листопада на базі Кам'янської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся семінар вчителів математики на тему: "Розвиток життєвих компетентностей учнів у процесі викладання математики на основі впровадження інноваційних технологій". Розпочала робота методист РМЦ Трошина Н.В, яка ознайомила з планом роботи, сказавши, що основна увага на семінарі буде закцентована на викладанні математики у шостих класах за новою програмою. Директор школи Карлійчук О.В. презентував матеріально-технічну базу кабінетів, вказавши, що у школі є 20 плазмових телевізорів та 3 мультимедійних проектора.
Загарюк О.М. провела відкритий урок-проект у 6-В класі. Учні самостійно досліджували тему уроку, підібрали та склали свій власний збірник задач на застосування пропорції.
Учні 6-А класу під керівництвом вчителя Козуб О.О. не тільки вдосконалювали свої практичні знання з математики, працюючи в парах, а й дізналися багато корисного з географії склавши з пазлів карту України. Сюрпризом було відео, створене вчителем, "Ми діти твої, Україно". На уроках використані різноманітні форми роботи (робота в парах,індивідуальна та самостійна робота). По закінченні уроків вчителі здійснили самоаналіз, а учасники семінару - аналіз проведених уроків. З семикласниками Карпюк О.Д. провела інтелектуальну гру "Найрозумніший".
Учителі школи показали фрагмент засідання методичного об'єднання. Роботу презентувала Телегуз Т.Д. Під час семінару педагоги школи широко використовували сучасні інноваційні педагогічні технології.
Керівник районного МО Крецу Д.М. дала рекомендації щодо проведення ЗНО - 2015. Трошина Н.В. підвела підсумок роботи, відмітила позитивні моменти. Члени семінару розробили рекомендації по даній проблемі.
Учасники семінару звернули увагу, що вчителі Кам'янської ЗОШ не тільки навчають дітей математики, а й виховують почуття любові та поваги до рідної землі.
|
Жовтіє лист зелений на ожині,
В червоному намисті горобина,
Веселе літо у минуле відліта,
Зійшла на землю осінь золота.
Осінь — це дуже гарна пора року. Все навкруги таке барвисте! Як гарно зливаються в одну мелодію її барви. За доброю традицією в дошкільному підрозділі Грушівського НВК у листопаді відзначають свято доброзичливої та щедрої осені.
Отже, 21 листопада 2014 року, відбувся виховний захід «Барви осені». Маленькі дітки для своїх вихователів і, звісно, для батьків, яких запросили на осіннє свято, співали, танцювали, розказували віршики не тільки про пору року, а й про Україну.
Свято було яскравим, веселим та цікавим. Діти були задоволені та всі разом дякували осіннім місяцям за щедрі гостинці.
Заступник директора з ВР Зінкевич Д.В.
|
Вивчайте мову українську
Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,
Прекрасну, милу і чудову,
Як материнську пісню колискову.
А. Каніщенко
З метою почуття патріотизму, національної гідності, розкриття ролі української мови , шляхів її розвитку в Нижньосиньовецькій ЗОШ І –ІІІ ст. з 17 по 21 листопада було організовано й проведено Тиждень української писемності і мови. Він був відмічений великою кількістю заходів, конкурсів, тематичних виставок, вікторин, які були підготовленні методичним об’єднанням вчителів української мови і літератури та учнями школи. Всім сподобалося та запам’ яталося урочисте відкриття тижня «Любіть Україну і мову її солов’ їну» , яке підготували учні 8- 11 класів. Активну участь у заходах взяли учні початкових класів. Серед молодших школярів було проведено конкурс малюнків « Українська мова в моєму серці». Одним із найцікавіших заходів у рамках Тижня української мови став конкурс читців поезій українською мовою « Віночок української поезії». Всі учасники гарно підготувались до конкурсу та продемонстрували високий рівень декламаторської майстерності.
|
День Гідності та Свободи відзначається щороку 21 листопада на честь початку в цей день двох революцій: Помаранчевої (2004 року) та Революції Гідності (2013 року). 22 листопада український народ запалює свічку в пам'ять жертв Голодомору 1932-1933 рр.
В Коровійській школі був проведений ЄДИНИЙ урок пам'яті, в якому ці дати були поєднані. Вчителями-класоводами та класними керівниками було донесено до кожного дитячого сердечка всю біль та смуток в пам'ять про такі страшні події, які, не зважаючи ні на що, не зламали український народ.
Ми знаємо і пам'ятаємо героїв України, які безстрашно боролися задля нашого кращого майбутнього.
Під час загальношкільної лінійки учні вшанували пам'ять героїв українського народу хвилиною мовчання та запалили свічку пам'яті, декламували вірші.
Ми знаємо, що українці народ незламний і ми віримо в те, що у нас буде краще майбутнє і такі страшні події більше не торкнуться кордонів нашої єдиної держави.
СЛАВА УКРАЇНІ!
|
Головною метою відвідування правоохоронців - дати можливість зрозуміти і роз’яснити дітям, що міліція не тільки караючий орган, а і правозахисний. Так, 21 листопада, протягом Місячника правових знань, в Грушівському НВК відбулася морально-виховна зустріч учнів 5-9 класів із правоохоронцями. Таку незвичну, але незабутню бесіду організували для школярів директор закладу Попович А. Л. та ЗДВР Зінкевич Д. В., прагнучи повсякчас розвивати моральну свідомість молоді. Варто відмітити, що даний захід став можливим завдяки сприянню та допомозі начальника кримінальної міліції у справах неповнолітніх – Турецького В. В. та оперуповноваженого РУМВС по Глибоцькому районі – Шлемко В. І. На порядку денному стояли питання: дитяча злочинність, наркоманія і алкоголізм.
Запитання молоді до правоохоронців були досить відвертими, а відтак і відповіді сформувались конкретні й вичерпні. Школярі запитували, якими повинні бути працівники міліції і що потрібно для того, щоб стати правоохоронцем? Для них змалювали усний портрет сучасного міліціонера. Говорили про правопорушення серед підлітків . Учні виявили інтерес до цієї теми, адже їм було цікаво знати за які проступки, які види покарання передбачені, як розрізняти ці види відповідальності і за які злочини чи проступки несуть відповідальність неповнолітні і малолітні. Та як доводиться відповідати підліткам та їхнім батькам за проступки своїх дітей.
Такі заходи формують в підростаючого покоління високу правову культуру, вміння та навички легальними способами захищати загальновизнані суспільні цінності, залучають учнів до свідомої участі в громадському та духовному житті держави.
Заступник директора з ВР Зінкевич Д.В.
|
Керівник сучасної школи має володіти інноваційними технологіями управління, щоб не залишитися осторонь реалій сучасного життя, повинен стати менеджером, щоб керувати педагогічною системою, її розвитком, організацією й стимулюванням професійної діяльності підлеглих, сприяти формуванню культури організації, вивчати попит на освітні послуги, забезпечувати їх якість. Зважаючи на складність управлінських проблем, особлива увага в роботі з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів має надаватися врахуванню різноманітних умов та шляхів оптимізації управлінського процесу.
Саме з цією метою Департамент освіти і науки Чернівецької ОДА у 2013 році створив Школу кадрового резерву. Навчання в ній тривало майже два роки, за які було опрацьовано вісім модулів на дистанційній платформі ІППОЧО, успішно складені тести та іспити.
Кульмінацією та завершальним етапом ШКР стало стажування в Коровійській ЗОШ І-ІІІ ступенів, де директором, який відповідає усім сучасним вимогам , є Лупуляк Ольга Георгіївна. Вона розпочала роботу з слухачами ШКР з того, що провела чітку межу між поняттями «управління» та «менеджмент» в освітній діяльності, а також на практиці допомогла закріпити всі здобуті теоретичні знання.
Вчитель історії Черепковецької ЗОШ І-ІІІ ст., слухач ШКР Барарюк В.І.
|
Життя не жде, воно нас кличе до роботи,
і доля, і щастя нашого народу залежить
від того, як ми виховуємо дитину.
Софія Русова
В даний час перед суспільством надзвичайно гостро стоїть проблема морального виховання дітей різного віку. Педагогічне співтовариство намагається зрозуміти, яким чином прищепити сучасним дітям морально-духовні цінності. У наш час необхідні нові підходи до формування морального буття підростаючого покоління, нові методи з урахуванням сучасних вимог. Педагоги Петричанського НВК 24 листопада розглянули дану проблему на педагогічній раді «Духовний розвиток – основа формування та становлення особистості в контексті гуманної педагогіки».
Моральне виховання як проблему духовної сфери людини висвітлювали вихователь Мельничук А.Д. та вчитель початкових класів Піцул А.М. Педагоги зазначили, що духовно-моральне виховання – це завжди активний, двосторонній процес, основи якого закладаються в дошкільному віці, а молодший шкільний вік є найбільш сенситивним для вирішення цієї проблеми.
Директор Катренюк М.П. у доповіді особливу увагу звернула на організацію виховного процесу в дошкільному підрозділі навчально-виховного комплексу та початковій школі з точки зору формування у дітей основ моральності та духовності. Керівник докладніше зупинилася на доцільному використанні форм, методів, прийомів та засобів під час духовно-морального виховання підростаючого покоління. У доповіді чільне місце відводилось організації художньо-творчої діяльності дітей, вихованню духовності на заняттях та уроках з музики, фізичної культури, уроках іноземної мови.
Впровадження педагогічного досвіду В.Сухомлинського спрямовано на формування високоморальної, творчої особистості, становлення громадянина і патріота України. Враховуючи це, Кузик І.І., вихователь та Стругарь Л.П., вчитель початкових класів, ділилися досвідом роботи щодо впровадження педагогічних ідей В. Сухомлинського в освітню роботу з дітьми.
З метою формування духовного розвитку дітей дошкільного віку та учнів вихователь Козачук А.П. та класовод 2 класу Шелепюк С.М. презентували кращі методи та прийоми освітньої роботи, використовуючи мультимедійну презентацію та наочність.
Вчитель Воробець Л.А. підвела підсумки проведення акцій у навчальному закладі, метою яких було зробити добрі справи людям похилого віку, дітям з обмеженими можливостями. Дитяче серце глибоко переживає радість здійснення добра для людей. Якщо духовно-моральне виховання підкріплюють добрими настановами, спонуканнями до добрих справ для людей, у серці з малих років утверджуються внутрішні духовні сили, що обмежують бажання і вередування. А це дуже важливо для формування громадянської порядності.
Вправа «Спрямованість на дотримання норм духовності» проведена практичним психологом Лазурко М.М. змусила всіх присутніх поміркувати про те, як духовні якості характеру та дотримання норм духовності дозволять досягти успіху в різних сферах життєдіяльності кожного.
Педагогічний колектив згідний з думкою, що в даний час проблема духовно-морального виховання дітей стала надзвичайно актуальною. Отже, обов’язок кожного педагога – долучати дитину до краси, розвивати творчі здібності, збагачувати її духовний світ.
Завершилася педагогічна рада ухваленням відповідних рішень.
Директор Петричанського НВК Марія Катренюк
|
Діти святі й чисті. Не можна робити їх іграшкою свого настрою.
А.П.Чехов
21 листопада соціальним педагогом Глибоцької ЗОШ було проведено заняття з учнями 1-х класів під назвою - «Правила для учнів». Заняття супроводжувалися показом мультимедійної презентації та цікавими вправами. Діти зрозуміли, що ставши учнями, вони поринули у таємничий, загадковий вир шкільного життя, в якому існують свої цінності і свої правила.
|
|