Щоб привернути увагу всіх учасників освітнього процесу до проблем з мовленням, учитель-логопед Починок О.В., яка працює на базі логопедичного пункту Коровійської ЗОШ І-ІІІ ступенів, провела зі своїми вихованцями цикл занять, приурочений відзначенню Всесвітнього дня людей з вадами мовлення, який прийнято відзначати 22 жовтня. Діти вимовляли різні звуки, робили артикуляційну гімнастику для ротика, аналіз слів. А головне - відзначили, що правильна вимова - це основа всього.
На жаль, з кожним роком ми спостерігаємо збільшення кількості дітей із вадами мовлення, які потребують логопедичної допомоги. А причин цьому декілька. Це і погана екологія, і послаблення здоров'я батьків, і ін.
Деякі батьки думають, що їхні діти «виговоряться» з часом. Це помилкове судження. Треба систематично працювати з малюком, щоб досягти позитивного результату. Навіть коли дитина ще не говорить, варто читати йому книжки, при цьому намагатись чітко і правильно вимовляти всі звуки і слова, адже дитина схильна копіювати те, що чує і бачить. «Сюсюкатись» з дітьми не можна! Така неправильна розмова увійде у звичку малюка, а потім викорінити проблему буде набагато важче. Крім того, вона не визнає цієї проблеми, адже сама своєї помилки не чує. Батькам, які виявили у дитини вади мови треба негайно звернутись до логопеда. Саме для цього у нашій школі функціонує логопедичний пункт.
Щоденна робота логопеда полягає в тому, щоб ретельно працювати над вадами мовлення всіх учнів, пояснити розміщення апарату мовлення дитині, продемонструвати вимову, використовуючи різні форми та методи. Якщо не «поставити» дитині правильну вимову, то вона робитиме помилки у письмі та читанні.
|