Життя не жде, воно нас кличе до роботи,
і доля, і щастя нашого народу залежить
від того, як ми виховуємо дитину.
Софія Русова
В даний час перед суспільством надзвичайно гостро стоїть проблема морального виховання дітей різного віку. Педагогічне співтовариство намагається зрозуміти, яким чином прищепити сучасним дітям морально-духовні цінності. У наш час необхідні нові підходи до формування морального буття підростаючого покоління, нові методи з урахуванням сучасних вимог. Педагоги Петричанського НВК 24 листопада розглянули дану проблему на педагогічній раді «Духовний розвиток – основа формування та становлення особистості в контексті гуманної педагогіки».
Моральне виховання як проблему духовної сфери людини висвітлювали вихователь Мельничук А.Д. та вчитель початкових класів Піцул А.М. Педагоги зазначили, що духовно-моральне виховання – це завжди активний, двосторонній процес, основи якого закладаються в дошкільному віці, а молодший шкільний вік є найбільш сенситивним для вирішення цієї проблеми.
Директор Катренюк М.П. у доповіді особливу увагу звернула на організацію виховного процесу в дошкільному підрозділі навчально-виховного комплексу та початковій школі з точки зору формування у дітей основ моральності та духовності. Керівник докладніше зупинилася на доцільному використанні форм, методів, прийомів та засобів під час духовно-морального виховання підростаючого покоління. У доповіді чільне місце відводилось організації художньо-творчої діяльності дітей, вихованню духовності на заняттях та уроках з музики, фізичної культури, уроках іноземної мови.
Впровадження педагогічного досвіду В.Сухомлинського спрямовано на формування високоморальної, творчої особистості, становлення громадянина і патріота України. Враховуючи це, Кузик І.І., вихователь та Стругарь Л.П., вчитель початкових класів, ділилися досвідом роботи щодо впровадження педагогічних ідей В. Сухомлинського в освітню роботу з дітьми.
З метою формування духовного розвитку дітей дошкільного віку та учнів вихователь Козачук А.П. та класовод 2 класу Шелепюк С.М. презентували кращі методи та прийоми освітньої роботи, використовуючи мультимедійну презентацію та наочність.
Вчитель Воробець Л.А. підвела підсумки проведення акцій у навчальному закладі, метою яких було зробити добрі справи людям похилого віку, дітям з обмеженими можливостями. Дитяче серце глибоко переживає радість здійснення добра для людей. Якщо духовно-моральне виховання підкріплюють добрими настановами, спонуканнями до добрих справ для людей, у серці з малих років утверджуються внутрішні духовні сили, що обмежують бажання і вередування. А це дуже важливо для формування громадянської порядності.
Вправа «Спрямованість на дотримання норм духовності» проведена практичним психологом Лазурко М.М. змусила всіх присутніх поміркувати про те, як духовні якості характеру та дотримання норм духовності дозволять досягти успіху в різних сферах життєдіяльності кожного.
Педагогічний колектив згідний з думкою, що в даний час проблема духовно-морального виховання дітей стала надзвичайно актуальною. Отже, обов’язок кожного педагога – долучати дитину до краси, розвивати творчі здібності, збагачувати її духовний світ.
Завершилася педагогічна рада ухваленням відповідних рішень.
Директор Петричанського НВК Марія Катренюк
|