«Зазвичай легше змінити індивідуумів,
зібраних у групу, ніж змінити кожного
з них окремо »
Курт
Левін
В сучасному світі учнівські колективи є досить незгуртованими групами. Класні керівники, педагоги,
адміністрація школи першочерговою потребою для дітей вважають отримання знань,
вмінь, отримання атестату про закінчення закладу. А чи комфортно почуваються
учні в своєму класному колективі — на це не завжди звертається увага.
У згуртованому колективі роль кожного з
її членів має відповідати завданню, що розв’язує клас загалом. Тобто, завдяки
конструктивним взаємодіям в колективі, учні підвищують свою особистісну
гнучкість, тому їх соціалізація відбувається успішніше.
25 лютого 2014р. з метою сприяння
розвитку згуртованості класного колективу, психологом Михайлівського НВК Анастасією
Іванівною Унгурян було проведено корекційне заняття для старшокласників
на тему: «Ми – одна команда!!!».
Дітям була запропонована вправа «Незвичайний
будинок», де вони мали «побудувати» з газет
такий будинок, щоб всі там помістилися. Згодом, коли будиночок був
готовий, діти зіграли у рольову гру, де кожен представився і розповів, які
обов’язки він виконує у «Незвичайному» будинку.
Для розвитку міжособистісної довіри та
зняття напруження, учні зіграли у гру
«Сліпий та поводир». Об’єднавшись у пари, діти з зав’язаними очима, слухаючи
підказки свого «поводиря», намагалися
знайти м’яку іграшку та влучити
нею в свого «противника». Під час заняття кожен мав змогу спробувати себе у ролі як «сліпого», так і «поводиря».
Наприкінці заняття усі поділилися своїми
враженнями, почуттями та дійшли висновку, що люди не можуть існувати ізольовано
від суспільства, вони постійно перебувають у русі, здобувають знання і
обмінюються інформацією між оточуючими. А класний колектив – це особливий,
цілісний організм, який при правильній взаємодії зможе вистояти і перебороти
усі труднощі.
|