За сприяння НЦ МАНУ спільно з Європейською організацією ядерних досліджень СЕRN з 4 по 9 грудня вчителі Чернівеччини працювали у IV Науковій школі під керівництвом провідних спеціалістів найбільшої у світі лабораторії фізики високих енергій.
33 педагоги підготували методичні розробки для учнів, щоб зацікавити їх фізикою, успішно пройшли конкурсний відбір й отримали запрошення до Швейцарії.
Програма навчання була дуже насиченою, тому кожен день учасників був розписаний до секунди: лекції, ознайомчі екскурсії до наукових установ й експериментальних лабораторій, практичні роботи. Спікерами були українці, які працюють у CERN. Усі лектори намагалися дати якомога більше інформації, але обмежував регламент.
Цікаво було дізнатися про останні досягнення CERN, які використовують у радіомедицині, поповнити відомості про будову Всесвіту, почути про дослідження на перспективу.
Окрім пошуку нових елементарних частинок, що є основним завданням Великого адронного колайдера, CERN працює над сучасними технологіями будівництва, а також має багато освітніх програм для учнівсько-студентської молоді, закоханої у фізику. Асоціація з CERN дозволила українським учителям та науковцям співпрацювати тісніше, а підприємствам відкрила можливість постачання обладнання.
Педагогів вразив високий рівень безпеки у CERN. Так, наприклад, якщо виникне пожежа, то спеціально розроблена за новітньою технологією піна заповнить усе приміщення. Крізь неї людина може проходити без труднощів і при цьому вільно дихати.
Великий адронний колайдер – найскладніша машина сучасності, створена людиною. Один із лекторів пожартував, порівнявши напрацювання багатьох країн-учасників CERN із біблійним ковчегом: «У CERN немає різниці, якого кольору твоя шкіра і якою мовою ти розмовляєш. Усі люди об’єднані однією справою. Знаєте, чим відрізняється фізик від людини, яка займається іншою діяльністю? Навіть на пляжі професор і його студент будуть лежати і про щось розмовляти. У фізиці всі рівні, немає генералів і вищих за званням, є одна спільна тема – фізика».
Слід зауважити, що Інтернет теж народився у CERN, а з ним і піксельна система опрацювання інформації. Ці технології незапатентовані лабораторією, їх зробили для проведення наукових досліджень.
А тепер трохи про так звану «дизайн-студію».
У ній працюють над інноваційними ідеями студенти з усього світу (щороку сюди потрапити надається можливість одному студенту із однієї країни членів CERN): майбутні дизайнери, інженери, менеджери. Вони розробляють не тільки ідею, а й прототип і план її впровадження. Потім свої напрацювання захищають перед адміністрацією CERN і в більшості випадків отримують фінансування для реалізації. Для цього створюються сприятливі умови, щоб відбувався вибух інновацій. Гадаю, саме це доцільно перейняти при реформуванні освіти.
Усе створено для того, аби можна було вільно і жити, і творити. Вразило, наприклад, на підлозі намальоване коло, яке називається «Обійми». Якщо комусь некомфортно чи просто виникли проблеми, досить стати в середину кола, щоб усі зрозуміли: людина потребує обіймів.
Нагадаємо: у 2011 році НЦ МАНУ і CERN підписали декларацію, яка відкрила для українських педагогів можливість брати участь у навчальних програмах Європейської організації ядерних досліджень.
Крім напруженої роботи в аудиторіях, лабораторіях і навіть у шахтах під землею, ми здійснювали прогулянки, а іншими словами квест «Велике відкриття і полювання за скарбами Женеви». Аби почуватися безпечно і комфортно, користувалися люб’язно наданими рекомендаціями та картою міста. Мета полювання – не тільки дізнатися щось нове про величне місто, але й добре розважитись!
Вільно прогулюючись містом з високим рівнем життя, ми насолоджувалися його красою. Річка Рона ділить столицю Швейцарії на дві частини. На лівобережжі розташований старий центр Женеви з ратушею, собором і вузькими вуличками. Тут багато кафетеріїв, магазинів, а також цікавих музеїв. Правий берег займає міжнародна Женева. У цій частині міста знаходиться Палац ООН, а також будівлі відомих всьому світу організацій.
...
Читати далі - тисни тут