Чорнобильська біда торкнулася чорним крилом багатьох людей України і надовго залишиться в нашій пам’яті. Ще довго ми будемо відчувати на собі її наслідки, ще довго ми чутимемо її дзвони. Вони лунатимуть за тими, кого вже немає, кого не стане завтра, хто заплатив за чиюсь помилку своїм здоров’ям, життям.
«Мирний атом» став для України і прилеглих земель гірше війни. Збитки від аварії на ЧАЕС доведеться відшкодовувати ще дуже довго…
Загальношкільна тематична лінійка відбулася у понеділок, де було оголошено план тижня.
Заплановані заходи відбулися:
- Класні години на тему «Ми, пам’ятаємо Вас, герої Чорнобиля» - 23 – 24 квітня;
- Перегляд документального фільму «Лазуровий пил» - 24– 25 квітня;
- Виставка тематичної літератури під назвою «Біль душі під назвою Чорнобиль» 25 квітня;
- 26 квітня вчителем Захисту Вітчизни Гімчинським В.Г., за підтримки дирекції школи, проведений День об’єктового тренування та цивільного захисту – здійснена евакуація школярів з приміщень до протирадіаційного укриття. Медсестрою Яворенко Н.П. проведено тренування по наданню першої медичної допомоги.
учні 9-Б класу разом із класним керівником провели виховний захід з нагоди річниці Чорнобильської трагедії.
- Виставка малюнків учнів 5-9 класів на тему «Вони захистили собою життя» - 27 квітня.
Доземно вклоняємось ліквідаторам цієї страшної аварії. Пам’ятаємо померлих від радіаційного смерчу.
|
Саме під таким гаслом з березня цього року розпочалося сортування сміття в Турятському НВК. Адміністрація школи, представники учнівського самоврядування, класні колективи школи підтримали ініціативу методиста управління освіти Глибоцької РДА Ольги Василівни Блисенко про сортування сміття та створення умов для боротьби школярів і односельчан за чисте довкілля.
У кожному класі встановлено ящики для збору сміття, куди протягом дня його зносять. В кінці уроків чергові учні сортують його у спеціально відведені для цього ящики. Крім того аналогічні контейнери споруджено і на стадіоні біля лавочок для відпочинку. Планується поставити подібні контейнери поблизу футбольного поля.
За кожним класом закріплено певну територію, за чистоту якої вони відповідають. Учні збирають папірці, пляшки, поліетиленові мішечки, пластикові пляшки, відразу їх сортуючи.
|
Процес інтеграції української освіти в європейський та світовий освітній простір і розширення міжнародних, економічних і культурних зв’язків підвищують важливість вивчення іноземної мови. Творча думка вчених-методистів і педагогів нині спрямована на вдосконалення педагогічного процесу, зокрема активізації навчання іноземних мов у закладах освіти, яку уможливлюють: педагогічний процес, форми роботи вчителя, розумову діяльність учня, як джерело його навчання, розвитку і виховання.
З 23 по 27 квітня 2018 року у Валякузьминській ЗОШ І-ІІ ступенів Глибоцького району проходив Тиждень німецької мови. Розвиток творчого потенціалу учнів, підвищення інтересу до вивчення німецької мови, поглиблення знань мови за допомогою сучасних новітніх технологій, розвивати комунікативні компетенції та розширювати знання – мета проведення Тижня німецької мови.
Розпочато Тиждень з урочистої лінійки. Учитель німецької мови Ж.І. Андрійчук ознайомила учнів із планом проведення.
У перший день відбулася вікторина «Чи знаємо ми Німеччину?», учасниками якої були учні 8-9 класів. Найбільш активними були: О. Штефанович, Ю. Стрілецька, О. Врабіє, Г. Мага, Д. Дамян. Відбувся перегляд мультфільмів німецькою мовою: „Der größte Schatz“, „Ein Elefant in der Stadt“, „Der kleine Pianist“.
Наступного дня відбувся конкурс на кращу листівку „Bald Sommerferien“. Переможцями стали: А. Гуз, М. Богданюк, М. Дамян.
Учні 7-9 класів переглянули відеофільм німецькою мовою „Erste Wege in Deutschland“.
У наступні дні Тижня мали можливість: переглянути інсценізацію казки «Рукавичка» учнями 5-6 класів та відео-журнал «Подорож Німеччиною»; розгадувати загадки.
В останній день Тижня підведено підсумок роботи – переможців нагороджено призами.
Тиждень німецької мови актуалізував необхідність докорінних змін у процесі навчання і вивчення німецької мови. Прикметно, що учні всіх вікових категорій краще засвоюють побачене, ніж почуте. Тому такі види роботи можна розглядати як зовнішні стимулятори зусиль учнів, спрямовані на ефективне вивчення мови. Активне навчання, яке супроводжувалося творчою дієвістю учнів, викликало в них пізнавальний інтерес, бажання вчитися, активізувало їх думку, уяву, спостережливість.
Отже, проведення Тижня іноземної мови є важливим стимулюючим чинником у процесі навчання мови, що безумовно дає позитивний результат, коли учні навчаться головному – спілкуванню німецькою мовою.
Ж.І. Андрійчук,
учитель німецької мови
Валякузьминської ЗОШ І-ІІ ступенів
Глибоцького району
...
Читати далі - тисни тут
|
Одним із факторів підвищення професійної майстерності педагогів є ознайомлення та втілення елементів передового педагогічного досвіду вчителів-майстрів, вчителів-новаторів.
Саме з цією метою відбувся районний семінар-практикум вчителів природознавства на базі Кам’янської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Гостей щиро привітали учні школи, а директор Тріфан С.Д. ознайомила зі школою та подарувала гостям акровірш з побажаннями взаєморозуміння та творчої плідної праці.
Роботу педагоги району розпочали з тренінгу «Якщо хочеш більше знати», який провела методист РМЦ Блисенко О.В.
У рамках семінару у 5-Б класі вчитель-методист Кукурудзяк М.І. дала показовий урок на тему «Зв’язок людини з природою». Лейтмотив уроку – виховання любові та бережливого ставлення до природи, усвідомленості того, наскільки вразлива природа до дій людини. Марія Іванівна створила на уроці педагогічну ситуацію спілкування, продемонструвавши індивідуальний стиль викладання, який характеризує її професійну майстерність. Також вона презентувала дослідницьку роботу «Пізнай природу, щоб змінити світ до кращого», яку впродовж 14 років здійснюють члени клубу «Тетіс», вивчаючи екологічні проблеми села. Учасники відмітили велику виховну, еколого-освітню і профорієнтаційну роботу колеги.
Блисенко Ольга Василівна створила атмосферу творчості, новаторства, відвертості, щирості, довіри, толерантності, під час якої усі присутні ділилися власними педагогічними надбаннями, розмірковували над завданнями, які ставить перед учителем Нова українська школа, окреслили перспективи розвитку педагогічної майстерності, виробили методичні рекомендації.
Учасники семінару-практикуму з відчуттям задоволення і духовного збагачення взяли для собе корисну інформацію, усвідомлюючи, що творчий підхід до вибору форм організації освітнього процесу допоможе досягти провідну найважливішу мету – формування компетентної особистості.
Цікавими були відвідини оранжереї місцевого жителя, до глибини душі залюбленого в флористику, Галіпа І.Г., де вирощують саджанці вічнозелених кущів, де ростуть і плодоносять різноманітні екзотичні рослини і дерева, цвітуть вазони і декоративні квіти.
Педагоги району прониклися відчуттям, що лиш в гармонії з природою людина може бути щасливою, і майбутнє треба захистити, щоб змінити світ до кращого.
...
Читати далі - тисни тут
|
З метою удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів з формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, з метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з питань особистої безпеки та захисту життя з 23-27 квітня у Черепковецькому ДНЗ проходив «Тиждень безпеки дитини». На протязі тижня, дні в якому були тематичними, з дітьми проводились різні види діяльності.
Перший день «Тижня безпеки дитини» у ДНЗ ми розпочали з екології, «Екологознайки», щоб нагадати вихованцям про бережливе ставлення до домівки всього живого, а також повідомити про жахливі наслідки байдужого ставлення до навколишнього середовища.
Наступний день – «Сам удома», вихованці середньої та старшої груп інсценували казки «Семеро козенят» та «Колобок», щоб на моралі казки зрозуміти наслідок втечі з дому та відчинення дверей незнайомим. Вихователі молодших груп вчили своїх вихованців поводженню з небезпечними приладами.
Середа «Вогонь друг або ворог», цього дня вихователі та діти грали в дидактичні ігри, вчились розрізняти користь та шкоду вогню. Найцівішим моментом був дослід з вогнем у старших дошкільням. Цього дня був також відпрацьований практичний тренінг з евакуації дітей та працівників з приміщень дошкільного закладу.
Четвер «Ми пішоходи і пасажири», вихованці повторювали попереджувальні та заборонні знаки, значення кольорів світлофору та на практиці відпрацьовували перехід на пішохідному переході.
Завершував тиждень «День здоров’я» мета якого – пропаганда здорового та активного способу життя. Вихователями були організовані конкурси, ритмічні фізичні вправи, естафети та рухливі ігри.
|
Чорнобиль – страшне слово.
Чорнобиль – біль і горе.
Самотність. Тиша. Чорне небо.
Пустеля. Вічність. Смерть і жах… Недоля.
Зло. В житті потреба. Аварія. Біда. Удар.
У ніч з 25 на 26 квітня 1986 року о 1 год. 23 хвилини 40 секунд, коли всі спали безтурботним сном, над 4-им реактором Чорнобильської АЕС несподівано розірвало нічну темряву велетенське полум’я. Почався новий відлік українського часу. Болісний. Гіркий. Печальний. Людство ніколи не забуде це страшне лихо і завжди пам’ятатиме ліквідаторів Чорнобильської АЕС. Пам’ять про них вічно житиме в наших серцях.
Щороку вся країна згадує цю чорну дату календаря.
Учні 9-В класу Кам’янської ЗОШ під керівництвом вчителя хімії Катеренюк. Р.Г. поінформували молодших школярів про страшні події тридцятирічної давнини.
Діти 7-9 класів зібрали матеріал і створили проекти у вигляді стінгазет на тему: «Чорнобиль – зона 21 століття».
Виставку малюнків підготували і розмістили у фойє школи учні 5-6 класів з вчителем образотворчого мистецтва Косован. І.В.
Ми, вчителі школи, проводимо роз’яснювальну роботу серед учнівської молоді, показуємо, до чого приводить безвідповідальне ставлення до природи, вчимо, що людина – лише маленька частка природи, тому її треба оберігати.
|
Рухливі ігри на перервах - це не новина в українській педагогіці, метою якої було й залишається формування здоров'язбережувальної компетентності молодших школярів. Та, як виявилося, дана методика не просто "живе" в Новій українській школі, їй надається все більше і більше ваги. Адже, і Ранкові зустрічі, і динамічні перерви між уроками та заняттями, і перебування на групі продовженого дня, нерозривно пов'язані в Коровійській ЗОШ І-ІІІ ступенів, де пілотується Новий державний стандарт початкової загальної освіти, з рухливими іграми. Для можливості використання коридорів будівлі закладу, де можна було б проводити рухливі ігри, силами педагогів було оформлено декілька блоків, які активно "зайняті" протягом всього робочого дня (і не тільки учнями 1-х класів).
|
У реформуванні школи великий акцент робиться на діяльнісному навчанні, тобто навчанні, яке виховує допитливість дітей. Методики навчання "LEGO" дуже добре у цьому допомагають, адже інтегруються у програму нової початкової школи, яку в Коровійській ЗОШ І-ІІІ ст. пілотують вже протягом 2017-2018 н.р. На нашу думку, ідеально в освітній процес 1-х класів та створене нове освітнє середовище "вписалися" "LEGO", яке заклад отримав 04.04.2018 р. безкоштовно від ГО "Інститут лідерства, інновацій та розвитку". Звісно, цьому передувало відповідне навчання вчителів Ірини Михайлівни Алексейчук та Олесі Володимирівни Баланюк, які при ІППО ЧО вчилися впроваджувати нові методики та обладнання. Апробація "LEGO" проходить вдало, адже учні 1-х класів не тільки на уроках та заняттях його використовують, але й в позаурочний час на перервах, на групі продовженого дня. Діти за місяць створюють вже й власні проекти.
.
|
З 1 січня 2018 року набув чинності Закон України "Про відходи", згідно з яким українці зобов’язані сортувати сміття. У Петричанському НВК також спробували створити умови для сортування сміття. Так, у шкільному коридорі встановлено сміттєзбірники для сортування відходів ( папір,пластик, органіка) просто під час навчання у школі. Тут же розміщені контейнери для збору використаних батарейок та кришечок для виготовлення протезів для воїнів. Дошкільнята нашого закладу також вчаться сортувати папір та пластик у різні ємності. А на території освітнього закладу облаштовані сміттєзбірники для сортування скла, пластику та загального сміття. Вашій увазі пропонуємо фотозвіт щодо реалізації першого етапу екологічного проекту "Україна без сміття".
|
Щорічно населення нашої країни “виробляє” 14 млн тонн побутових відходів, ще 434 млн тонн генерують підприємства.
Тепер уявіть, що буде з нашою країною і планетою через 100 років, якщо відходи на звалище надходитимуть з такою ж інтенсивністю, як це відбувається зараз.
Людство споживає занадто багато продуктів, які потім перетворюються в сміття. Непероблене сміття, викинуте на полігоні, припустимо, батарейка або ртутна лампа здатна вступити в хімічну реакцію і нанести непоправної шкоди навколишньому середовищу. Це так само стосується і всіляких розчинників, миючих засобів і навіть деревних виробів, які були оброблені фарбами або хімічними складовими. В процесі розкладання такі відходи отруюють ґрунт, а разом з ним і всі рослини, ягоди, дерева і квіти, що ростуть. В результаті ягоди й плоди, дерева, а також вода з джерел і джерела стають непридатними для вживання.
Скоротити негативний вплив сміття і відходів на навколишнє середовище, ґрунт, підземні та поверхневі води можна за допомогою сортування сміття.
Пам’ятайте, що скляні пляшки розкладаються – близько 1 млн років, консервні банки – близько 100 років, гумова взуттєва підошва – близько 80 років, шкіряні вироби – близько 50 років, нейлонові вироби – близько 40 років, поліетиленові вироби – 20 років, вовняні вироби та недопалки – близько 5 років. А сортування допоможе перетворити всі ці відходи у цінну сировину.
Тож давайте будемо свідомими громадянами нашої планети та будемо берегти її для наших дітей, адже це нам під силу.
Людина і природа… Та ніколи вона не стояла так гостро, як у наші дні, коли загроза екологічної кризи, а може і катастрофи, нависла над людством і проблема матеріальної діяльності людини стала життєвою необхідністю.
Тому учні Привороцької ЗОШ І-ІІ ступенів охоче долучилися до екологічного проекту. Девіз «Люби природу, сортуй сміття. Думай про майбутнє». Метою цього проекту донести до молодого покоління те, що сміття природним шляхом дуже важко і довго розкладається, і цим самим забруднюються повітря і воду. Тому сортуючи сміття ми сьогодні думаємо про наше завтра. Школярі мали змогу не лише теоретично, а й практично навчатись сортувати сміття.
Проводилися екологічні бесіди «Наша планета колиска життя». Переглянули соціальний ролик про сортування сміття. Боляче спостерігати як через людську байдужість повільно гине наша планета. Тому давайте разом робимо все можливе для її збереження.
...
Читати далі - тисни тут
|
Пріоритети у навчанні математики нині полягають у формуванні в учнів математичної компетентності, цілісних уявлень про сутність математичного знання, ознайомленні учнів з ідеями і методами математики, її ролі у пізнанні і перетворенні дійсності.
Саме такий вектор роботи і обрало районне методичне об’єднання вчителів математики Глибоччини, очолюване методистом РМЦ Трошиною Н.В.
В квітні на базі РМЦ відбулася методична нарада за участю зав. РМЦ Намаки О.С. та методиста науково-методичного центру природничо-математичних дисциплін ІППОЧО Біляніної О.Я.
В ході проведення наради розглядались питання якісної підготовки та проведення ДПА, ЗНО у школах району (Трошина Н.В.- методист РМЦ, Біла З.В. – керівник районного МО); методичні рекомендації щодо покращення якості підготовки учнів до уроків та життя через вибір підручників для 10 класу (Біляніна О.Я.).
На базі Корчівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів в квітні відбувся семінар вчителів математики загальноосвітніх шкіл Глибоцького району та був присвячений актуальному питанню «Компетентнісно – орієнтований урок – це інструмент виховання і розвитку, формування компетентної життєтворчої особистості». Участь в роботі семінару взяли 34 вчителів шкіл району.
Актуальність теми не викликає сумнівів, так само як і доцільність. Саме тому проведення семінару мало на меті не тільки пошук ефективних методів і форм роботи з учнями, підготовки випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з математики, а ще й об'єднання в спільну когорту усіх тих вчителів, котрі бажають підвищити рівень професійних компетенцій з даного питання.
З метою максимально ефективного проведення семінару використано ті форми роботи, що сприяли всебічному розкриттю ключової проблеми, а це: інформаційно-аналітичне повідомлення, презентація з досвіду роботи, методичний діалог з педагогами. Такий насичений темп роботи семінару зумовлений важливістю обговорюваних питань. Завдяки згуртованій і цілеспрямованій роботі колективу Корчівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів на чолі з директором школи Чорнопиським Я.М. усі заходи, передбачені планом семінару, вдалося успішно реалізувати.
Чорнописька Валентина Лазарівна, талановитий і досвідчений педагог поділилася власним досвідом роботи; провела позакласний захід «Математика – поезія і музика душі».
Урок був і залишається наріжним каменем вивчення математики у системі роботи педагога. Саме тому у ході семінару було відвідано відкритий урок геометрії у 8 класі «Площі многокутника. Розв’язування задач», проведений Попеску М.А..
Під час обговорення уроку вчителі сформулювали основні чинники, які необхідно забезпечити на сучасному уроці математики: чітке усвідомлення учнями цілей діяльності на уроці; мотивацію на одержання якомога кращого результату; оволодіння загальними навчальними уміннями і навичками; рефлексію власних досягнень; можливість використання одержаних знань і умінь для розв’язання різних вправ і задач; набуття індивідуального досвіду завершеної справи; навчання учнів приймати виважені, обґрунтовані рішення, спираючись на набуті знання та логічні міркування.
Методичний діалог «Компетентнісно – орієнтований урок – це інструмент виховання і розвитку, формування компетентної життєтворчої особистості» не тільки розс
...
Читати далі - тисни тут
|
|