«Один із секретів педагогічної творчості
полягає в тому, щоб пробудити в учителів
інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи»
В.О.Сухомлинський
Закінчився навчальний рік, упродовж якого навчання першокласників проводилося вчителями початкових класів за програмою Нової української школи. На базі Молодійської школи 10 червня працювала група курсантів – слухачів курсів підвищення кваліфікації ІППОЧО, учителів початкових класів, під керівництвом методиста Дячук Лілії Миколаївни. Метою зустрічі було обмін досвідом роботи вчителів закладів освіти області щодо впровадження елементів НУШ в усіх класах початкової школи.
З перших хвилин зустрічі панувала дружня атмосфера. Директор школи Філіча Вікторівна Сарафінчан запросила відвідати усі приміщення закладу, відверто відповідала на запитання гостей, ділилася власним досвідом стосовно створення нового освітнього простору. Про особливості організації навчального процесу у початкових класах, навчальні досягнення, результативність участі учнів школи І ступеня у творчих та інтелектуальних конкурсах, позакласну роботу презентувала заступник директора з навчально-виховної роботи Круліковська О.В. Було також акцентовано увагу присутніх на тому, що протягом року в усіх початкових класах створювалися центри: творчий, ігровий, дослідницький, мистецький, інформаційний.
Нова українська школа вимагає тісної співпраці та нерозривного трикутника – дитина, батьки та школа. Про перші будні, власні враження, переживання, гордість за здобуті результати говорила класний керівник 1-А класу Балан Інна Георгіївна. Учителька щиро вдячна батькам своїх вихованців; підкреслила, що дітям дуже подобається бачити власних батьків у ролі учасників навчального процесу, а для інших дітей – це ще один приклад моделі поведінки дорослих людей. Спільно з дітьми під час уроків застосовувала предметні об’ємні букви-фігури, мультимедійний супровід, театральну рухову імітацію, ігрове проектування, інсценізацію. Важливе місце також у процесі навчання займали ранкові зустрічі, робота в групах, використання ЛЕГО на уроках. Сьогодні Інна Георгіївна переконана, що освітнє середовище потрібно творити спільно з дітьми.
Молодійська школа - одна із небагатьох шкіл, яка ще у 2012 році впровадила інклюзивну форму навчання. Власним досвідом роботи, спочатку на посаді асистента учителя, а потім класного керівника інклюзивного класу поділилася Куруляк Людмила Василівна. Учителька зазначила, що потрібно працювати з кожною дитиною, незалежно від її можливостей, адже дуже важливо, щоб кожне дитяче серденько відчувало себе потрібним. Людмила Василівна з піднесеним настроєм говорила про позитивну динаміку навчальних досягнень дитини з особливими освітніми потребами. Для вчительки щастя - займатися улюбленою справою, а улюблена справа – «віддавати серце дітям».
Молодійська школа – це школа толерантності. Тому ми вчимо дітей цінувати у кожній людині особистість, поважати її думки, почуття, переконання, незалежно від того чи збігаються вони з їхніми. Про особливості викладання курсу «Основи християнської етики» говорила вчитель початкових класів Верозуб Марія Григорівна. Її уроки спрямовані на виховання в учнів почуття любові, доброти, терплячості один до одного. Учителька переконана, що даний курс є корисним та потрібним. Лише слід читати його так, щоб він відображав етично-християнські принципи, а конфесійні особливості були розмежовані.
Сьогодення потребує вчителя нового покоління як духовно розвинену, соціально зрілу, творчу особистість, компетентного фахівця, який прoфecійнo володіє всім арсеналом педагогічних засобів та прагне до постійного самовдосконалення, використовує методи, які вчать робити самостійний вибір, пов’язувати вивчене з практичним життям, враховувати індивідуальність учня.
...
Читати далі - тисни тут