Навчання дітей в Коровійській ЗОШ І-ІІІ ст. здійснюють два творчих педагоги – це вчителі початкових класів: Ірина Михайлівна Алексейчук та Христина Вікторівна Деліцой, які влітку 2017 р. пройшли відповідне навчання-тренінг при Інституті післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. Їх робота побудована на матеріалах, які отримуємо з Міністерства освіти, так звані Модельні навчальні програми, що мають відповідний гриф МОНУ, але 20% (резервний час) у цих навчальних програмах з усіх предметів і курсів передбачено як такі, що можуть використовуватися вчителями самостійно.
- Кожен навчальний день розпочинається з того, що є зустріч між дітьми і вчителем. У ході проведення таких ранкових зустрічей вони спільно обговорюють, яку тему дня вони на сьогодні обирають. Головну мету, яку ставлять перед собою вчителі у ході проведення таких зустрічей – це сформувати у дітей почуття «полюбити ВЧИТИСЯ, тому що це ЦІКАВО». Вже зараз ми працюємо за принципом інтегрованого навчання, у ході якого предмети об’єднуються довкола цікавих для дітей тем чи проблем. Інтегрований курс «Я досліджую світ» розпочинає і завершує робочий день учнів. Другим та третім уроками щодня у дітей викладаються курси як окремі предмети: українська мова і читання, математика, іноземна мова.
Спосіб спілкування вчителя з дітьми – дружній, невимушений. Для нас важливим є реалізація в школі «педагогіки партнерства» (і з учнями, і з їх батьками). Тому перше, що вже увійшло в практику спілкування вчителя та учнів, - це спілкування «на рівних», тобто коли вчитель хоче поговорити з учнем, який значно нижчий від нього за зростом, він сідає або на низенький стілець, або ж разом з учнем на килим, і вже у такій невимушеній для обох обстановці, веде бесіду. Вважаємо, що якісний оновлений навчально-виховний процес в Новій українській школі можна побудувати тільки сформувавши «місток довіри» з самими учнями.
Та найбільшим викликом для нас, як виявилося, стало те, що для роботи з дітьми наразі відсутні підручники, зошити для учнів і на кожний урок та заняття вчителі повинні роздруковувати все самостійно, а це, окрім того, що дорого вартісний, то ще й надзвичайно трудомісткий процес. Вчителю тепер потрібно на багато більше часу для підготовки до занять. Знаючи, що буде нелегко, учителі передали викладання окремих предметів (фізична культура, хореографія, іноземна мова, музичне мистецтво) вузьким спеціалістам-вчителям і тим самим залишилися без повного тижневого навантаження.
Ми ще не знаємо, чи буде успішним експеримент на базі Коровійської школи, але глибоко переконані, що він є невід’ємним складником прогресивних змін в системі початкової освіти. А буде він успішним тільки за умови тісної співпраці, партнерської взаємодії усіх учасників освітнього процесу.
, ,
|