Модернізація і розвиток освіти та науки на сучасному етапі набувають випереджальний неперервний характер, гнучко реагують на всі процеси, що відбуваються у світі і в Україні. Підвищення якісного рівня освіти має бути спрямоване на забезпечення економічного зростання країни та вирішення соціальних проблем суспільства.
Зусилля органів управління освітою усіх рівнів, науково-методичних служб за підтримки усього суспільства та держави мають бути зосереджені на реалізацію пріоритетних напрямів розвитку освіти, подолання наявних проблем, вирішення перспективних завдань таких, як удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікацій педагогічних, науково – педагогічних та керівних кадрів системи освіти, підвищення їх управлінської культури. Саме сьогодні на інструктивно-методичній нараді методистів РМК/ММК, керівників методичного об’єднання щодо організації методичної роботи та навчально-виховного процесу із базових дисциплін в навчальних закладах у 2015/2016 н.р. суспільно-гуманітарного циклу, було окреслено основні пріоритетні завдання та напрями, які покращуватимуть якість викладання дисциплін даного циклу.
Інструктивно-методичну нараду відкрив директор Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області Григорій Білянін, який у своєму вітальному слові від імені всього педагогічного колективу Інституту привітав із початком нового 2015/2016 навчального року: «Адже серпневі наради для кожного педагога є символом початку нового навчального року», -підкресливши , що саме дані наради - це досить важлива пора, по-перше, такі наради самодисциплінують кожного в достатній мірі в методичному плані. Кожен намагається глибоко проаналізувати минулий навчальний рік й визначити те, що не вдалось, і те, що хотілось, але не встиглось зробити і спланувати роботу таким чином результативність значно зросла, ніж в минулому році.
Нова парадигма освіти визначає нові змістовно-ціннісні орієнтири освітнього процесу. Для реалізації завдань, які ставить перед нами держава ми повинні напрацювати власні моделі навчання, які забезпечать досягнення поставленої цілі», - зрезюмував Григорій Іванович.
Далі роботу серпневої наради продовжила Тамара Богачик, заступник директора з науково-методичної роботи, яка окреслила основні аспекти роботи методичної служби. Виокремлено пріоритетні завдання, насамперед,, якісний науково-методичний супровід навчально-виховного процесу, якісне поєднання всіх форм методичної роботи - формальна і неформальна освіти, де самостійно вчитель знайомиться з досвідом роботи й апробовує та адаптує до навчального процесу здобутки передового досвіду; по- друге, робота з обдарованою учнівською молоддю.
Акцентовано на необхідності проаналізувати кваліметричну оцінку якості виконань олімпіад них завдань по-кожному району, виявити причини, чому низький рівень знань та подати пропозиції щодо удосконалення Положення про проведення І-ІІІ епату учнівських олімпіад. По-третє, здійснювати належний науково-методичний супровід підготовки до ЗНО.
Наступним етапом інструктивно-методичних нарад були секційні засідання, на яких методисти суспільно-гуманітарного зокрема, зокрема: Євгенія Квітень, завідувач НМЦ суспільно-гуманітарних дисциплін ; методичний склад центру: Лілія Іванова, Василь Федорак, Петро Осколов, Тетяна Леваднюк, які детально обговорили реалії та перспективи щодо викладання базових дисциплін даного напрямку.
|