У ході роботи інструктивно-методичних нарад, проведених Інститутом післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області відбувся вебінар з методистами РМК/ММК, що відповідають за початкову ланку освіти.
Участь у вебінарі брали: Григорій Білянін, директор Інституту; Тамара Богачик, заступник директора з науково-методичної роботи; Марія Одинак, завідувач НМЦ безперервної педагогічної освіти, атестації педкадрів та освітніх закладів ІППО ЧО; методисти РМК/ММК.
Григорій Іванович під час вітального слова зауважив, що добре організований старт дасть хороший фініш, звичайно за умови системної і постійної участі у навчально-виховному процесі кожного гвинтика всієї педагогічної системи.
Цитуючи прем’єр-міністра Арсенія Яценюка, директор закладу наголосив, що якість освіти і якість школи мають стати завданням номер один, як для місцевої, так і для центральної влади.
Тому, обговорюючи новий проект Закону України «Про загальну середню освіту» ми повинні активно вносити свої пропозиції, зокрема про те, що потрібно зберегти початкову школу в кожному населеному пункті.
Нова парадигма освіти визначає нові змістовно-ціннісні орієнтири освітнього процесу. Метою науково-методичної роботи є підтримка ділового тонусу вчителя, допомога в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, ініціативи й творчості.
Для того, щоб покращити зміст освіти ми повинні чітко окреслити першочергові принципи методичної служби. Кожен вчитель повинен враховувати те, що пріоритетне місце в освіті займає завдання розвитку особистості. Педагог повинен розробити власну модель навчання, яка допомагатиме вчителю забезпечувати ефективне виконання діючих програм з базових дисциплін.
«Учитель сьогодні стає не лише носієм, джерелом і транслятором інформації, а виконує функції організатора, координатора навчального процесу, спрямованого на формування особистості учня», – підсумував Григорій Іванович.
«Інструктивно-методичні наради, які сьогодні розпочали свою роботу – це своєрідна точка відліку для організації системної, плідної роботи методичної служби.
Безперечно, педагог гостро потребує таких систематичних, організованих форм роботи, які б допомагали йому без остраху, із зацікавленістю, без примусу, а з готовністю реалізувати поставлені завдання.
Організацією та розробкою цих завдань займається методична служба післядипломної освіти. Зміст методичної роботи варто реалізовувати через форми методичної роботи (колективні, групові, індивідуальні). Пріоритетну роль повинна відводитися процесу самоосвіти педагога. Нетрадиційні форми методичної роботи повинні заохочувати та розвивати особистість педагога. Однією з форм підвищення кваліфікації молодих учителів є наставництво. Майстер-класи повинні підвищувати професійну компетентність педагогічних кадрів», – зауважила Тамара Степанівна під час свого виступу.
Про особливості організації навчального процесу у початковій школі у 2015/2016 н.р. розповіла Марія Маноліївна, а А.М.Харченко, вчитель початкових класів багатопрофільного ліцею №4 м.Чернівці, переможець конкурсу «Вчитель року 2014» поділилася власним досвідом роботи «Творчість як засіб гармонійного розвитку особистості». Г.М Ткаченко., заступник керівника відділу ЦНМЛ м. Київ провела детальний аналіз навчально-методичного забезпечення початкової школи за новими програмами.
Наприкінці інструктивно-методичної наради було підведено підсумки та прийнято проект рекомендацій.