Учитель живе доти, доки він вчиться, тільки-но
він перестає вчитися, у ньому помирає вчитель.
Ушинський К. Д.
26 лютого на базі Старововчинецького ліцею відбувся семінар вчителів математики загальноосвітніх шкіл Глибоцького району та був присвячений актуальному питанню «Формування науково-дослідницьких компетенцій учнів у процесі вивчення математики». Участь в роботі семінару взяли 34 вчителів шкіл району. Актуальність теми не викликає сумнівів, так само як і доцільність. Саме тому проведення семінару мало на меті не тільки пошук ефективних методів і форм роботи з учнями, а ще й об'єднання в спільну когорту усіх тих вчителів, котрі бажають підвищити рівень професійних компетенцій з даного питання.
З метою максимально ефективного проведення семінару використано ті форми роботи, що сприяли всебічному розкриттю ключової проблеми, а це: інформаційно-аналітичне повідомлення, майстер-клас, методичний діалог з педагогами. Такий насичений темп роботи семінару зумовлений важливістю обговорюваних питань. Завдяки згуртованій і цілеспрямованій роботі колективу Старововчинецького ліцею на чолі з директором ліцею Чаплею Д.П. усі заходи, передбачені планом семінару, вдалося успішно реалізувати.
Вчитель математики Тюфтій Світлана Михайлівна провела майстер-клас «Організація підготовчого етапу науково-дослідницької роботи учнів». На майстер-класі було продемонстровано, як через різні види навчальної діяльності, застосування інтерактивних методів та прийомів можна організувати дослідницьку роботу з математики, оскільки науково-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення шкільних предметів, проведенні позанавчальної роботи, впровадження профільності навчання, також вчитель поділилася досвідом написання наукових робіт. Учасники семінару мали можливість прослухати виступ учениці 11 класу Качуляк Олександри, яка представляла свою роботу на ІІ етапі захисту науково-дослідницьких робіт в 2018 році.
Основною формою роботи в школі є урок, де і відбувається підготовка учнів до науково-дослідницької роботи. Учасники семінару відвідали урок-проект з геометрії у 7 класі на тему «Таємниці трикутника». Під час уроку, проведеного вчителем математики Турянською Ольгою Василівною, було продемонстровано, що учні вміють застосовувати знання та вміння в нестандартних ситуаціях, презентувати результати досліджень та вміють використовувати набуті знання до розв’язування задач.
Під час обговорення уроку вчителі сформулювали основні чинники, які необхідно забезпечити на сучасному уроці математики: чітке усвідомлення учнями цілей діяльності на уроці; мотивацію на одержання якомога кращого результату; оволодіння загальними навчальними уміннями і навичками; рефлексію власних досягнень; можливість використання одержаних знань і умінь для розв’язання різних вправ і задач; набуття індивідуального досвіду завершеної справи; навчання учнів приймати виважені, обґрунтовані рішення, спираючись на набуті знання та логічні міркування.
Незабутні враження в учасників семінару залишила інтелектуальна гра «Сім + Я», де батьки разом з дітьми мали змогу поринути у чарівний світ математики.
Також методистом РМЦ Трошиною Ніною Василівною було проведено круглий стіл «Формування креативної особистості шляхом проведення нестандартних уроків», який не тільки розставив логічні акценти у процесі підготовки вчителя до уроку, зацікавленості учнів до вивчення математики, підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з математики, а й надав можливість педагогам-учасникам поспілкуватися і поділитися власним досвідом та власними думками у фаховому середовищі.
За підведеними підсумками семінару були вироблені методичні рекомендації.
Семінар пройшов у теплій, доброзичливій атмосфері, надихаючи вчителів на нові звершення та здобутки в роботі.
Проведення семінару, активна співпраця колективу та керівника Старововчинецького ліцею, методичного супроводу та педагогів-учасників наочно продемонструвала, який значний, а головне важливий, об'єм роботи можна здійснити, якщо працювати спільно, послідовно й організовано.
Кожен з педагогів, що відвідали семінар, безперечно, зумів піднятися на ще одну сходинку вище у своїй педагогічній майстерності. Тож нехай цей шлях завжди увінчується успіхом, кількісними і якісними результатами.
Під час підведення підсумків учасники семінару підкреслили актуальність та важливість обговореної проблеми, відмітили професіоналізм, високий рівень та практичну направленість семінару.
|