«Чим більше дитина зробила, пізнаючи...,
тим більше вона хоче знати,
тим глибше переживає жадобу знань, цікавість»
В.Сухомлинський.
Дошкільний вік дитини найбільш сприятливий для формування екологічної культури, що обумовлено особливостями цього періоду життя. Повсякденне формування інтересу дітей до природничих знань сприяє розвитку мислення, формує правильні уявлення про природу, здатність робити висновки, регулює екологічну поведінку дитини.
16 березня 2016 року на базі Димківського НВК відбувся семінар вихователів старших груп ДНЗ з проблеми «Екологічне виховання дітей – шлях розвитку і пізнання», в якому взяли участь методист РМЦ Петрик Л.В. та вихователі дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів району.
Роботу семінару було організовано за блоками: практично-презентаційний та інформаційно-теоретичний.
У практичній частині семінару учасники переглянули заняття у молодшій групі (вихователь Жижиян О.І.) на тему: «Звідки з’явився колобок». У гості до дітей завітав Колобок, який протягом заняття разом із дітьми дізнавався про своє виникнення. Під час пошукової роботи, діти мали змогу простежити, як із пшеничного колоска люди добувають зернятка, із зерняток за допомогою маленького «млинка» - борошно. Закріпили знання про будову колоска, форму, колір зернятка пшениці. З тіста вихованці ліпили маленьких друзів для Колобка. Протягом заняття проводилися з малятами фізкультурні хвилинки та тематичні ігри.
Виховаталь Головата Т.М. із дітьми середньої групи провела заняття з теми: «Історія шерстяної ниточки». Вихованці дізнавалися, як отримують із овечої вовни шерстяні нитки та виготовляють одяг. Розглядаючи шерстяні та звичайні нитки, діти визначали їх властивості, обстежували овечу вовну та порівнявши її із уже дослідженою шерстяною ниткою. Під час перегляду розвиваючих мультфільмів, вихованці закріпили знання про домашніх тварин, познайомилися з давніми інструментами, якими пряли пряжу веретено.
З дітьми старшої групи (вихователь Чимбру О. С.) було проведено заняття «Таємниці пір'їни». Переглядаючи презентацію про птахів вихованці мали змогу розширити знання про тваринний світ – світ птахів, познайомилися з будовою пір'я. Під час проведення дослідницької діяльності визначали: колір, форму та величину пір'я, дізнавались «Для чого птахам пір’я», «Що є в середині пір’їнки». В дидактичній грі «Підбери колір птахам» прослуховуючи фонограми співу різних пташок добирали до чорно-білого зображення птаха відповідну кольорову картинку. Протягом всього заняття педагоги використовували комп’ютерну технологію.
Однією із форм методичної роботи з педагогами району було проведено ділову гру «Пробудити дослідника в дитині» за методикою О.Савенкова, яка втілює нові підходи до дослідницької діяльності дітей як до основи їхнього розумового розвитку, саморозвитку та формування загальної готовності до життя. Педагоги працювали групами, кожна з яких мала свій об’єкт дослідження (черепаха, яблуко, каміння). Пошукова робота проходила за етапами: вибір теми дослідження, пошук та пропозиція можливих варіантів розв’язання, збирання матеріалу та фіксація, узагальнення здобутих знань, захист здобутих результатів. Від кожної групи обраний спікер захищав результати пошуково-дослідницької діяльності.
Завершилася робота круглим столом по обміну думками, досвідом та виробленням рекомендацій.
|