Проектна діяльність – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції, які на Раді Європи були визначені як основні в ХХІ столітті: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту. Основою методу проектів є розвиток критичного мислення, пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі. Цей метод завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку вони виконують протягом певного відрізка часу. Цей підхід органічно поєднується з груповим (cooperative learning) підходом до навчання. Метод проектів завжди припускає розв’язування деякої проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого – інтегрування знань, умінь із різних галузей науки, техніки, технології, творчих галузей.
Саме тому у плані роботи у Глибоцькій гімназії прогнозовано проведення тижня проектної діяльності. Учні під керівництвом вчителів упродовж навчального року працювали над різноманітними проектами , які презентували школярам гімназії під час проведення тижня.
Цікаві проекти презентували учні під керівництвом вчителів української мови та літератури. Учні 6а класу (вчитель Чугуєва Н.В.) захищали проект «Тарас Шевченко - пророк національного відродження в Україні», «Дружба – це сила»); учні 9а класу (вчитель Романюк Н.П.) працювали над проектом «Дослідження та моделювання свята «Андріївські вечорниці»; учні 8а класу (вчитель Бошелюк А.О.) досліджували у своєму проекті щоденник Олександра Довженка та його літературну та кінотворчість; учні 7а класу(вчитель Бошелюк А.О.) досліджували вживання дієприкметників у мовленні жителів Глибокої;учні 11б класу(вчитель Осіпова А.І.) свій проект присвятили дослідженню творчості М.Коцюбинського.
Учні 10 класу(вчитель Вороніна Л.А.) під час тижня проектної діяльності презентували проект із зарубіжної літератури «Українські дороги зарубіжних письменників. Цей проект було презентовано десятикласниками для школярів 5-7 класів.
Учні 8а класу (вчитель Скибінська Л.С.) презентували проекти «Історія моєї громади» та «Історія моєї школи». Обидва проекти дуже цікаві та пізнавальні.
Учениця 11а класу Влад Валерія (вчитель Герман А.В.) представила екологічний дослідницький проект «Поширення інвазивного виду слизняка іспанського (Arion lusitanicus Mabille, 1868) на території смт. Глибока».
Учні 10 ,8а класів презентували екопроекти «Життя без сміття»(вчитель Блисенко О.В.) , «Відходи в нуль» (вчитель Герман А.В.)
Проект “Дитинству – безпечні дороги!” підготувала учениця 11Б класу Стрельчук Анастасія . Керівник проекту- учитель основ здоров’я Андрон Т.О.
Під час тижня проектної діяльності було дано старт проекту «Енергоефективні школи», участь у якому гімназія виграла під керівництвом вчителя фізики Романюка В.М. Гостями гімназистів стали учні Глибоцького ліцею , які поділилися досвідом участі у проекті «Школа енергії»
Тиждень проектної діяльності у Глибоцькій гімназії відкрив для школярів нові горизонти в дослідницькій , творчій , самостійній діяльності.
Вороніна Л.А., заступник директора гімназії з НМР
|