Україна та Фінляндія розпочинають спільний проект, розрахований на 4 роки, з підтримки реформи Нової української школи. Презентація проекту “Learning together/Навчаємося разом” відбулася в рамках Дня фінської освіти, в Києві, 15 березня 2019 року. Її учасниками була й делегація Чернівецької області у складі якої працювала Лупуляк О.Г., директор Коровійської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Даний проект фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та реалізується компанією FCG International у співпраці з Гельсінським університетом. Проект спрямовано на підвищення якості освіти та суспільне сприйняття української освіти. Так, зокрема, буде надано підтримку підвищенню кваліфікації вчителів, які викладають за навчальною програмою Нова українська школа, допомогу педагогічним освітнім закладам у розробленні сучасних навчальних планів. Планується спільна розробка нової комунікаційної стратегії МОН щодо підвищення обізнаності широкого загалу щодо концепції Нової української школи. Також буде надано підтримку в розробці сучасних навчальних матеріалів, в тому числі для учнів з особливими потребами, в розвитку шкільного лідерства, розробок стандартів для шкільного лідерства.
“В першу чергу нас об’єднують з фінською освітою цінності. Ми хочемо і вже поклали в основу реформи інтерес і підтримку кожної дитини. Ми виходимо з того, що кожна дитина має почуття гідності, має потенціал, який можна розвивати. І ми маємо знайти спосіб, щоб підтримати кожну дитину... Наші колеги, фінські експерти, об’єднані з нами цією метою. Є великий чотирирічний проект, який ми починаємо сьогодні, і в цей проект Фінляндія вкладає власні кошти та ресурси, тому що вірить, що ми стоїмо на цій позиції цінностей”, - сказала на презентації проекту міністр освіти та науки Лілія Гриневич.
Кожен із напрямів, за якими працюють кластери, вирізняється тим, що саме за ними фінська система освіти є однією з найуспішніших у світі.
Кластер №1 «Розвиток компетентностей учителя – вдосконалення системи професійної підготовки» передбачає:
- моніторинг результатів запровадження нових програм з підготовки вчителів;
- підготовку професійних стандартів для директорів та вчителів початкової школи;
- інноваційні підходи в освітніх програмах для педагогічних університетів та закладів післядипломної освіти.
Кластер №2 «Популяризація освіти» передбачає:
- підвищення рівня обізнаності про реформу освіти та її підтримки суспільством;
- проведення цільових інформаційних кампаній;
- посилення інституційної спроможності МОН у сфері суспільних комунікацій.
Кластер №3 «Створення сучасного освітнього середовища» передбачає:
- створення ринку електронних освітніх ресурсів, зокрема підручників;
- розвиток Національної освітньої електронної платформи;
- поширення практики обміну досвідом між вчителями за допомоги сучасних цифрових технологій.
За матеріалами з джерел: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2660406-finlandia-dopomoze-stvoriti-novu-ukrainsku-skolu.html#, http://osvita.ua/school/nus/64064/
|