У 1950 році Генеральна Асамблея ООН запропонувала всім державам і зацікавленим організаціям відзначати 10 грудня як День прав людини, який знаменує річницю ухвалення Асамблеєю ООН Загальної декларації прав людини в 1948 році. Важливо, щоб кожна людина знала свої права, щоб ці права стали цінністю, визнаною і державою, і суспільством. Рішення цієї задачі залежить від якісної роботи державних органів влади, освітніх установ, засобів масової інформації і всіх структур громадянського суспільства. От і в Багринівській школі традиційно проводиться Всеукраїнський тиждень правових знань. Метою Тижня права - збагатити знання, уміння та навички учнів із питань морально-естетичного спрямування; сприяти формуванню правової свідомості особистості; удосконалювати уміння логічно мислити; виховувати доброзичливість, людяність, тактовність, відповідальність. Протягом тижня в шкільній бібліотеці була організована виставка літератури на тему «Всеукраїнський тиждень права», класні керівники проводили виховні години «Права людини» між учнями 8- 9-х класів проведено «Брейн-ринг» на тему «Мої права».
|
Школа – це простір життя дітей. У школі учень не готується до життя, а повноцінно живе, і тому всю діяльність навчання ми намагаємося будувати так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя. Сучасне покоління формується в динамічному світі, в умовах постійного змінюваного інформаційного простору, що вимагає від молоді уміння швидко вирішувати життєві проблеми.
Проведення предметної декади, на нашу думку, є ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу до вивчення правознавства, стимулювання творчої активності учнів. Декада з правознавства – це, по суті, творчий звіт учителя. Висока ефективність декади правознавства в школі залежить, в першу чергу, від нашого досвіду та майстерності, вміння керувати діяльністю учнів, співпрацювати з колегами.
З 7 по 11 грудня 2015 року у Слобідському НВК відбувся Всеукраїнський тиждень права. У кожному класі був організований та проведений Всеукраїнський урок правових знань на тему «Права людини».
У кожному класному колективі були проведені тематичні години спілкування, на яких відбулось ознайомлення учнів школи з Конвенцією ООН про права дитини. Тема годин спілкування - «Права людини починаються з прав дитини.
Також була проведена серед учнів 7-9 класів морально-правова експрес – гра на тему: «Шляхами права».
Протягом тижня учні 5-9 класів переглядали науково-пізнавальні фільми «Історія прав людини», «Молодь за права людини».
Тиждень завершився, але, сподіваємось, що ефект його триватиме. Набутий досвід, спілкування, проведені заходи продовжуватимуть жити і утверджуватися у житті кожного, хто долучився до його проведення та участі. Без сумніву, проведена робота сприятиме попередженню правопорушень, а, можливо, слугуватиме до вибору майбутньої професії.
|
З давніх-давен славилася Україна таким звичаєм, як ворожіння у ніч на Андрія. Ця давня традиція – прекрасний витвір людської фантазії, призабутий сьогодні.
Учні 8 класу Черепковецької ЗОШ намагалися повернути йому життя. Дівчата, завітавши до господині на вечорниці , співали пісень , жартували, ворожили. Не обійшлося і без хлопців, які зачіпали дівчат, розповідали небилиці. Цікавою для дітей виявилася гра «Калита». Насамкінець господарі свята пригощали всіх гостей пампушками, пирогами, пончиками.
|
Сьогодні діти становлять значну частину населення світу. Щоб новонароджена дитина стала людиною, – її слід оточити любов’ю, піклуванням. Українські прислів’я яскраво це демонструють:
- «Де діти – там і радість».
- «Добрі діти – батькам вінець, а лихі – кінець».
- «Хороші діти – це честь батька і матері».
З метою надання правової освіти дітям, формування у них правової свідомості та культури з 7 по 12 грудня в Михайлівському НВК проходив тиждень права, де проводились різноманітні заходи, до участі в яких залучалися учні 1 – 9 класів. У 9 класі було проведено урок на тему: «Права та свободи людини».
Мета уроку: дати уявлення про поняття «права і свободи людини», охарактеризувати види прав і свобод людини, міжнародні документи з прав людини і прав дитини; розвивати вміння тлумачити поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини і наводити приклади; аналізувати зміст окремих статей Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини; виховувати в них повагу до прав та основних обов'язків людини і громадянина.
У ході уроку учні переглянули презентацію «Права людини», брали участь у грі «Уявна країна» (Уявили себе засновником невідомої вигаданої країни, кожний учасник гри називав права людини , які вважає найнеобхід-нішими, брали участь у побудові «Правового сонця» (визначали види прав і свобод людини) та ще багато цікавого.
Бібліотекарем Гушул Д.В. організовано книжкову виставку «Знай та поважай свої права» і «Людина і закон».
Класоводами 1 – 4 класів організовано та проведено конкурс малюнків «Що ми знаємо про свої права».
Під час заходів наголошувалося, що основна мета – навчити дітей, не тільки користуватися правами, але і дотримуватися правової поведінки у відносинах з іншими людьми. І якщо дотримання поведінкових норм буде здійснюватися на найпочатковіших етапах, то менше буде допускатися правопорушень.
О.В.Добрянська, заступник директора з НВР
|
З 30.11.15 по 04.12.15 року в Молодійській ЗОШ проходив предметний Тиждень суспільно-гуманітарних дисциплін. Метою тижня було поглиблення інтересу учнів до скарбів світової літератури та популяризація історичних знань, розвиток пізнавального інтересу учнів до даних навчальних предметів та реалізація їхнього виховного впливу на учнівську молодь .
Основні завдання тижня:
- підвищення інтересу учнів до предметів суспільно-гуманітарного циклу;
- розширення й поглиблення знань та умінь учнів з предмета;
- реалізація на практиці основних принципів особистісно орієнтованого підходу до навчання;
- створення сприятливих умов для виявлення знань та вмінь учнів у нестандартних ігрових ситуаціях.
Всі заходи тижня були проведені згідно плану.
Відомо, що малювання ілюстрацій до прочитаних книжок, створення презентацій, рекламних роликів є доброю мотивацією як для подальшого читання, так і для конструктивного відчуття себе Творцем, що, у свою чергу, спрямовано на формування творчої уяви школярів. Саме така мета була поставлена вчителями Ганзій А. Д. та Радовою О.І. при організації виставок малюнків, створення міні-проектів, медіа-презентацій, рекламних роликів «Сторінками улюблених книжок» для учнів 5-11 класів. Вчителі Ганзій А. Д. та Радова О.І. підготували і провели у 5-6 класах інсценування улюблених творів, що дало змогу розкритися прихованому творчому потенціалу юних акторів. Виставка творів на військово-патріотичну тематику «Мій голос проти війни» серед учнів 7-11 класів проводилася з метою не лише виховання поваги до історії рідної держави та формування свідомого патріотизму, але й формування навичок зв’язного письмового мовлення, вміння викладати свої думки на папері.
В рамках тижня було проведено ряд цікавих та змістовних заходів, в яких взяли участь учні 5-11 класів. Серед них :
***Інтелектуальна гра « Колесо Історії» ,9 класи (вчитель Мага О. В.);
***Урок «Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі ». Сюжет і композиція твору.», в 6-А класі (вчитель Радова О.І.);
***Літературна гра на кращого знавця античності , 8 класи (вчитель Ганзій А.Д.)
|
Сьогодні у конференц-залі РМЦ управління освіти відбулись урочистості з нагоди славного ювілею-55-річчя з дня заснування районного методичного кабінету. У художньо-документальній повісті Олександри Возняк читаємо:
«Наказом по відділу освіти в 1960 році були створені педагогічні об’єднання та призначені їх керівники з числа працівників відділу освіти та кращих вчителів району.
Наказом по Глибоцькому районо від 9.12.1960 року «Про створення районного педагогічного кабінету на громадських засадах» було створено педагогічний кабінет і призначено відповідальних за кожен навчальний предмет. На цей час район був великим, об’єднаним з Герцаївським кущем.
Отже, першою керівницею методичної служби району була Костецька Ганна Романівна, про яку вчителька історії Глибоцької середньої школи Кука Софія Вікторівна розповідала, що вона користувалася деякими довоєнними підручниками, за якими і сама навчалася . Після неї методкабінет очолила Горіна Ера Антонівна. Вона часто виїжджала в сільські школи, відвідувала уроки як молодих, так і зі стажем вчителів. Вчилася і сама. Співставляла, аналізувала, зверталася в обласний інститут удосконалення кваліфікації вчителів за порадою. Допомогала їй велика бібліотека, що була при райкомі профспілки, яку очолювала теж вона. Незабаром методичну службу очолила Кошарюк (Білоус) Катерина Іванівна.
Катерина Іванівна готувала районні семінари як вчителів, так і керівників закладів. Після того, як Кошарюк Катерина Іванівна перейшла працювати директором школи, методичний кабінет очолила Семотюк Ванда Йосипівна, яка теж через рік перейшла працювати у відділ освіти на посаду інспектора відділу освіти. Завідуючою методкабінетом стала Возняк Олександра Григорівна, яка на цій посаді працювала 14 років.
Очолювали методичну службу району Хондожко Антоніна Павлівна та Шапка Флоря Аурелович. Служба змінювалась, удосконалювалась, оновлювались форми та методи роботи з педагогами.
За цей час було вивчено, узагальнено, впроваджено передовий досвід багатьох кращих вчителів району: вчителів російської мови та літератури Боднараша Георгія Ілліча та Пурич Олени Федорівни з Острицької школи; Дущака Віорела Ілліча – вчителя фізики та Товарницького Василя Івановича – директора Карапчівської; Рутецької Олени Василівни, Карасик Євдокії Миколаївни та Бадюк Лідії Дмитрівни – вчителів української мови Глибоцької; Перепічки Василя Ілліча, Симко Віоріки Іванівни вчителів української мови Кам,янської; румунської мови та літератури Михайлюка Георгія Івановича з Димківської та Попеску Олени Никанорівни з Купської; Звинки Еміля Георгійовича вчителя математики з Герцаївської; історії та суспільствознавства Звоздецького Івана Денисовича, хімії Давиденко-Топало Зої Іванівни зі Старововчинецької, Шови Володимира Пантелейовича та Логвиненко Ганни Іванівни з Порубнянської ЗОШ. Згодом приходить когорта молодих вчителів, які поповнюють лави маяків: Звоздецький Іван Денисович, Шахова Лідія Василівна, Стрілак Євдокія Іллівна, Руснак Леонора Василівна, Кирчу Марія Минівна.
Весь узагальнений матеріал передового досвіду широко пропагувався, висвітлювався в пресі та був оформлений в папках. Тут переважно збирали зразки поурочних планів, схем, картки роздаткового матеріалу, реферати, доповіді, дослідження тощо. Кращих вчителів району тоді називали МАЯКАМИ.
Побережна Надія Олександрівна очолювала методичну службу нашого району впродовж семи років: з 2004 по 2011.
За цей час виріс рейтинг участі в обласних та державних олімпіадах. Ми стали першими серед сільських районів з усіх показників серед сільських районів області, тобто, другими після міста Чернівці.
Завідувачем методцентру з 3 жовтня 2011 року призначена Намака Олеся Сидорівна.»
Сьогодні РМЦ-сучасний навчально-методичний центр, районна школа фахової майстерності вчителів, основне завдання якої- методична допомога вчителю.
...
Читати далі - тисни тут
|
|