22 грудня 2017 року на базі РМЦ управління освіти Глибоцької РДА відбувся обласний семінар-форум «Методичне забезпечення професійного росту педагогів району в умовах реформування сучасної школи».
У заході взяли участь Тамара Степанівна Богачик, заступник директора Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області з науково-методичної роботи, кандидат історичних наук; Василь Іванович Барарюк, начальник управління освіти Глибоцької районної державної адміністрації; Олеся Сидорівна Намака, завідувач районного методичного центру управління освіти Глибоцької РДА; Інна Юріївна Цуркан, заступник начальника управління освіти Глибоцької РДА; Світлана Іллівна Лазурко, методист РМЦ управління освіти Глибоцької РДА; Наталія Костянтинівна Куриш, завідувач НМЦ освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб ІППОЧО; Ірина Корнелівна Унгурян, викладач кафедри педагогіки, психології і теорії управління освітою ІППОЧО, кандидат педагогічних наук; завідувачі РМК/ММК і відповідальні за освіту в ОТГ Чернівецької області.
Семінар пройшов під гаслом «Ми команда». Його метою було сформувати пріоритетні напрямки науково-методичного супроводу системи професійного зростання та формування фахової майстерності педагогічних працівників в умовах реалізації Концепції Нової української школи.
Розпочалася робота з теоретичного модулю, завданням якого було окреслення ключових напрямів методичного супроводу педагогів в умовах децентралізації для забезпечення якісної та оптимальної реалізації Концепції Нової української школи. В.І.Барарюк виступив з доповіддю «Освітній простір Глибоччини – територія співпраці», ознайомивши слухачів з роботою освітніх та позашкільних закладів району, інноваціями, які методична служба впроваджує в педагогічний процес, та досягненнями в освітянській сфері. «Гарна педагогічна діяльність закладів залежить від продуктивної, якісної роботи людей. Коли ми працюємо як злагоджена команда, то можемо втілити всі задуми, реалізувати всі плани на найвищому рівні», – зазначив очільник.
Про регіональну модель формування готовності педагогів до роботи в умовах Нової української школи розповіла Т.С.Богачик. Під час виступу вона пояснила, як співпрацюють педагогічні колективи, методичні служби та Інститут післядипломної педагогічної освіти в межах Чернівецької області, описала принципи роботи й підготовки вчителів, надання методичної допомоги, також розповіла, які конкурси, міжнародні проекти, науково-дослідні експерименти існують для працівників освіти та як ІППОЧО сприяє залученню педагогів області до участі в них. Науковець завершила свою доповідь цитатою В.П.Андрущенка, ректора НПУ ім.М.Драгоманова: «Новий учитель має бути носієм високої культури, провідником національних і загальнолюдських цінностей, володіти якостями, які приваблюють молодь. Його головними характеристиками мають стати демократизм і відкритість, здатність до діалогічного спілкування».
О.С.Намака провела для слухачів презентацію Глибоцького РМЦ, назвавши його «районною школою для вчителя». Олеся Сидорівна детально описала, як організований робочий процес всередині структури, розповіла про всіх працівників центру, представила виставку посібників, підручників і портфоліо, створених педагогами Глибоччини.
Наступним етапом семінару був практичний модуль, спрямований на удосконалення фахової майстерності учасників. О.С.Намака та І.Ю.Цуркан організували методичний ярмарок, на якому представили інтелектуальні, фахові, творчі напрацювання РМЦ та поділилися досвідом участі в різноманітних педагогічних проектах і конкурсах. С.І.Лазурко розповіла про роботу профспілкової організації в освітній сфері.
Після цього Олеся Сидорівна запросила учасників взяти участь у дискусійній панелі «Методичне забезпечення професійного росту педагогів району в умовах реформування сучасної школи: де? хто? як?». Обговорення відбулося у формі ділової гри. Спершу О.С.Намака, модеруючи хід дискусії, провела факт-чекінг для визначення загальної думки про роль методичних служб. Потім деякі учасники семінару отримали завдання уявити себе методистом, директором школи й учителем і, виконуючи вказану роль, описати своє ставлення до роботи методичних служб. Вислухавши думки колег, усі охочі могли взяти участь в обговоренні та прокоментувати почуте.
Наступним етапом роботи була педагогічна студія «Формування ключових компетентностей педагога як складова підвищення професійної майстерності», яку організували Н.К.Куриш та І.К.Унгурян. Учасники семінару об’єдналися в міні-групи та виконували різні завдання: намагалися придумати пояснення поняття «компетентнісний підхід» для 9-річної дитини, грали в «критерійний» покер, визначаючи переваги та ризики впровадження компетентнісного підходу. Робота супроводжувалася активними диску
...
Читати далі - тисни тут