Проблема оцінювання знань учнів сьогодні особливо актуальна. Якість освіти безпосередньо пов’язують з системою оцінювання всіх складових навчально-виховного процесу – навчальних досягнень учнів, ефективністю роботи кожного вчителя і школи в цілому. Чим об’єктивніше буде це оцінювання, тим якіснішою стане освіта. Тому у всьому світі визнаними інструментами педагогічного оцінювання є тестові технології.
Як показує досвід, не всі учні вміють швидко і правильно розв’язувати тести. Більшість плутається, починає хвилюватися, за хвилюванням неуважно читають завдання. І, як результат, результат значно знижується. Тому не можна ігнорувати методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України (лист від 29.12.2006 № 19-795), в яких зазначається, що «учителеві-словеснику доцільно використовувати різноманітні тестові завдання під час проведення поточного й тематичного оцінювання, широко практикувати тестування не тільки як контрольну форму перевірки знань, умінь і навичок школярів, але і як продуктивний навчальний прийом, відпрацьовувати у школярів навички виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності».Тому з метою якісної підготовки до ДПА та ЗНО з української мови у 11 класі Купського НВК №2 систематично проводиться пробне тестування учнів.
Актуальними з цього приводу стануть слова австрійського педагога, піаніста і композитора Артура Шнабеля: «Роль педагога полягає в тому, щоб відкривати двері, а не в тому, щоб проштовхувати в них учня».
|