6 лютого 2015 року на базі Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки відбулася вебінар-нарада з начальниками органів управління освітою міських рад, райдержадміністрацій, керівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів Чернівецької області. Відкрила нараду директор Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації Палійчук Оксана Михайлівна.
Висвітлюючи питання «Про особливості організації освітнього процесу в умовах сьогодення», директор Департаменту зупинилася на проблемах, що стосуються ролі освітян у формуванні нового громадянського суспільства, роботи директора навчального закладу як менеджера освітнього простору, окремих питань забезпечення якості навчального процесу. Оксана Михайлівна зазначила: «У тих умовах, в яких ми сьогодні працюємо, ми зобов’язані визначати пріоритети. Основними для нас мають стати чітка громадянська, патріотична, державницька позиція, активна просвітницька робота, моральний авторитет у громаді, злагода у педагогічному колективі. У ці нелегкі часи школярі перебувають у дуже складному, тривожному стані, особливо ті діти, чиї батько чи будь-який інший член родини перебуває на сході або ж чиї рідні додому вже не повернуться. Саме тому за будь-якої ситуації ми маємо сіяти у душах дітей дітей світло віри і надії в наступний день. Як говорив Василь Пачовський: «Учитель має бути більше ніж учителем, а громадянином на весь ріст!» Школа – центр освітнього життя громади. Ми повинні сформувати чітку просвітницьку позицію керівників і педагогів. Найважливіше завдання кожного вчителя – бути авторитетом, прикладом у всьому. Ми часто нарікаємо на якість освітнього процесу, але забуваємо, що вона залежить в першу чергу від нас самих».
Аналізуючи специфіку діяльності навчального закладу в умовах режиму підвищеної готовності, Оксана Михайлівна вкотре наголосила на необхідності посиленого пропускного режиму, неприпустимості політичної та релігійної пропаганди в школі. Окрім того, висвітлюючи питання проблем виховного потенціалу педагогічного процесу та шляхів їх вирішення, Оксана Михайлівна наголосила на пріоритетності національно-патріотичного та морального виховання, яке повинно системно, ненав’язливо реалізовуватися у «канві» навчального-виховного процесу. Директор Департаменту зауважила, що кожен урок повинен мати чітко сформовану виховну мету. Кожен педагог повинен працювати так, щоб яскраво простежувався особистісний контекст у викладенні матеріалу. Окрім того, директор Департаменту підкреслила необхідність запровадження практики виховної ідеї кожного дня, яка буде ідеологічною основою побудови навчально-виховного процесу з кожного навчального предмета. Оксана Михайлівна закцентувала увагу на спрямованість роботи кожного педагога на «очищення» освітнього простору і наголосила: «Будь-яке примусове збирання коштів – неприпустиме; збір батьківських коштів – справа рук самих батьків; проведення семінарів, які перетворюються у бенкети, категоричного заборонене!» Зауважила директор Департаменту і на неприпустимості створення «театральних постановок» замість відкритих уроків, підкресливши, що внутрішньошкільний контроль має бути об’єктивним та реалістичним.
З питання про «Основні аспекти організації та проведення ЗНО-2015» виступила завідуюча відділом тестових технологій та ЗНО Групи моніторингу системи освіти, господарського обслуговування та аудиту установ освіти області Якименко Любов Володимирівна. Основними в ЗНО-2015 є такі нововведення: для всіх випускників ЗНЗ результати ЗНО з української мови та літератури зараховуватимуться як результати ДПА; змінено прохідний бал зі 124 до 101; термін дії Сертифіката – один рік; кожен учасник ЗНО матиме можливість подавати документи до п’яти вузів на 3 спеціальності; всесвітню історію та світову літературу вилучено з переліку предметів для тестування; виділено окремі дні для проведення тестувань з іноземних мов та ін.
Із проміжними підсумками проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін у 2014/2015 н.р. ознайомила учасників вебінару заступник директора ІППОЧО Богачик Тамара Степанівна. Вона проінформувала, що у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін взяли участь 863 учні, що складає 95,4% від кількості заявлених учасників. Відповідно до рішень журі та оргкомітету переможцями було визначено 391 учня. Варто зазначити, що цьогоріч оргкомітетом з проведення олімпіад було прийнято рішення щодо збільшення чисельності представництва учнівських команд на ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад. Із проведеного аналізу видно – чимало переможців ІІ (районного, міського) етапу здобули перемогу і на ІІІ етапі олімпіад.
Начальник Групи моніторингу системи освіти, господарського обслуговування та аудиту установ освіти області Прінько Світлана Іванівна повідомила, що впродовж лютого – березня 2015 року буде здійснено перевірку стану організації роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та профілактики дитячого травматизму органів управління освітою, сім’єю, молоддю та спортом райдержадміністрацій, міських рад, а також закладів освіти області згідно з графіком.
Про особливості проведення ІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» проінформувала учасників наради заступник директора ІППОЧО Богачик Тамара Степанівна. Вона зазначила, що Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2015» буде проведено з чотирьох номінацій: «Українська мова та література», «Хімія», «Образотворче мистецтво», «Правознавство». Також Тамара Степанівна зазначила, що ІІ тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» буде проводитися у два етапи: очно та заочно.
Основні завдання системи професійно-технічної освіти області на 2015 рік проаналізувала начальник відділу фахової освіти, ліцензування і атестації, позашкільної освіти та виховної роботи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Бурченко Лілія Іванівна. Вона зазначила, що Міністерством освіти і науки України Чернівецькій області доручено у 2015 році розробити 7 проектів Державних стандартів із робітничих професій: «Живописець», «Різьбяр по дереву та бересту», «Реставратор декоративних штукатурок і ліпних виробів», «Машиніст екскаватора одноковшового», «Квіткар», «Коваль ручного кування», «Слюсар-електромонтажник». «Основним завданням кожного професійно-технічного навчального закладу є формування та виконання державного замовлення на підготовку робітничих кадрів», – закцентувала начальник відділу фахової освіти, ліцензування і атестації, позашкільної освіти та виховної роботи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації.
Далі за планом наради відбулося обговорення питань, запропонованих керівниками навчальних закладів Чернівецької області. Ці питання були уточнювального характеру, стосувалися ЗНО, курсів підвищення кваліфікації вчителів, учнівських олімпіад, педагогічних конкурсів тощо. Директором Департаменту було надано вичерпні відповіді на всі запитання. Начальники органів управління освітою міських рад, райдержадміністрацій, керівники навчальних закладів Чернівецької області висловили вдячність керівництву Департаменту освіти і науки за проведену онлайн-нараду та одностайно зауважили, що таку форму роботи потрібно практикувати і надалі.
|