Розглянемо наступні питання, які є дуже актуальними, на мій погляд, для сучасної освіти: про важливість запровадження вивчення інформатики з 2-го і 5-го класів; про створення навчально-методичного комплексу предмету; про реалізацію нових державних стандартів освіти.
Всім відомо, що в контексті соціальних ініціатив Президента України «Діти – майбутнє України» вводиться вивчення інформатики з 2-го класу, адже цей предмет є унікальним, особливим. Серед шкільних дисциплін іншого такого аналога не існує. Цей курс розглядається як необхідний інструмент, який в сучасному інформаційному суспільстві сприятиме більш успішному навчанню учнів, формує в них важливі уміння та навички.
Для того, щоб наші учні могли вивчати інформатику, було багато зроблено. В першу чергу створено навчально-методичний комплекс (НМК), що є певною, чітко визначеною сукупністю навчально-методичних документів і складається з двох частин: 1) матеріали щодо планування вивчення дисципліни; 2) матеріали методичного забезпечення вивчення навчальної дисципліни.
Навчально-методичне забезпечення для вивчення інформатики з другого класу вже розроблено. Є програма, підручники «Сходинки до інформатики», робочі зошити тощо. Чітко визначені мета і завдання курсу. В програмі передбачено поступове нарощування складності матеріалу, його актуалізація, повторення, закріплення.
Кожний заклад нашого району, створив належні умови для вивчення інформатики початківцями. Вчителі ознайомилися з вимогами нових державних стандартів освіти.
Заклади освіти отримали підручники, які повністю реалізують навчальну програму, як в змісті, так і в частині вимог до рівня підготовки учнів. Обсяг навчального матеріалу дібраний з урахуванням доцільності та доступності сприйняття наукових понять учнями 2 класів, загальної тривалості уроку. Враховані вікові психолого-фізіологічні особливості учнів у виборі методів навчання.
Для п’ятикласників теж створено навчально-методичне забезпечення, чітко визначені мета і завдання курсу.
Навчальний час, який відводиться на вивчення курсу інформатики, розподіляється таким чином: 30% навчального часу – на засвоєння теоретичних знань, 70% навчального часу – на формування практичних навичок роботи з сучасною комп’ютерною технікою та ІКТ.
Підручники для 5 класу, крім подання основних знань з інформатики, підтримують вивчення основних навчальних предметів: українську мову, математику, образотворче мистецтво; розвивають пам'ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності.
У ході викладання курсу вчителю, ймовірно, прийдеться зіткнутися з тим, що сучасні учні отримують предметні знання та навички не тільки на уроці, а й за межами закладу. Тому прийдеться працювати в умовах різного рівню знань та й чути висловлювання типу: «Я це вже знаю», «Я це вже вмію». Як наслідок – це втрата цими учнями цікавості до предмету. Передбачаючи можливі наслідки, потрібно виявляти таких учнів у класі та заздалегідь готувати диференційовані завдання до уроку, складати практичні завдання, що відповідають їхньому рівню знань.
Напрямків роботи вчителя інформатики дуже багато. На сьогодні, на жаль, ми не маємо обґрунтованої та деталізованої до рівня методичних рекомендацій теорії навчання сучасного курсу інформатики. Вчитель весь час має творчо працювати, знаходитись у пошуку більш результативних методів роботи, щоб дотримуватися усіх вимог викладання навчального курсу.
Бажаю усім творчого натхнення, здійснення професійних планів, мрій та задумів, великого терпіння, взаєморозуміння на роботі і в сім’ї.
Головата М.Л., вчитель математики та інформатики
Димківського НВК, Глибоцького району
Чернівецької області
|