Програма
для загальноосвітніх навчальних
закладів
ХІМІЯ
7-9 класи
Затверджено Міністерством
освіти і науки, молоді та спорту України
наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
від 06.06 2012 р. № 664 «Про
затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»
Навчальна програма з хімії для 7-9 класів
підготовлена робочою групою у складі: Л.
П. Величко, завідувач лабораторії хімічної і біологічної
освіти Інституту педагогіки Національної
академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор (керівник групи); О.
А. Дубовик, начальник відділення науково-методичного забезпечення
загальної середньої освіти Інституту інноваційних технологій та змісту освіти; З. В. Котляр, учитель гімназії №1 м.
Люботин Харківської області; С. П. Муляр, методист райнного
методичного кабінету м. Сарни Рівненської області;
В. О. Павленко, доцент кафедри неорганічної хімії
Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат хімічних
наук, доцент; Л. Л. Свинко, вчитель ліцею НТУУ «КПІ»
м. Києва, кандидат хімічних наук; Н. В. Титаренко, методист вищої
категорії КП «Центр моніторингу столичної освіти»; О. Г. Ярошенко, професор кафедри теорії
та методики природничо-географічних дисциплін Національного педагогічного
університету імені М. П. Драгоманова, доктор педагогічних
наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України.
Пояснювальна записка
Хімія
як природнича наука є частиною духовної і матеріальної культури людства, а
хімічна освіта – невідокремною складовою загальної культури особистості, яка
живе, навчається, працює, творить в умовах використання високих технологій,
змушена протистояти екологічним ризикам, зазнає різнобічних упливів інформації.
Хімічні знання створюють підґрунтя
реалістичного ставлення до навколишнього світу, в якому значне місце посідає
взаємодія людини і речовини, сприяють розкриттю таємниць живого через пізнання
процесів життєдіяльності організмів на молекулярному рівні.
Згідно
з метою освітньої галузі «Природознавство» та її хімічного компонента,
визначеною в новій редакції Державного стандарту базової і повної загальної
середньої освіти, навчання хімії в школі спрямовується на розвиток засобами предмета особистості учнів,
формування їхньої загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного
стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок. У
зв’язку з цим ставляться такі завдання навчання хімії в основній школі:
n опанувати наукову хімічну термінологію, науковий
зміст основних хімічних понять, законів;
n формувати уявлення про методи хімічної науки;
n розкрити роль хімічних знань у поясненні природи
речовин і суті хімічних явищ; значення хімії в житті людини;
n сприяти застосуванню хімічних знань на практиці;
n формувати ключові компетентності учня, його
екологічну культуру, навички безпечного поводження з речовинами;
n розвивати
здатність до самоосвіти;
n розвивати експериментальні уміння;
n виробляти критичне ставлення до інформації
хімічного характеру;
n створити підґрунтя для подальшого навчання хімії у
старшій школі.
Програма
реалізує змістові лінії хімічного компонента освітньої галузі
«Природознавство»: хімічний елемент, речовина, хімічна реакція, методи наукового
пізнання в хімії, хімія в житті суспільства.
В
основній школі надається мінімальна за обсягом, але функціонально цілісна
система знань з основ хімічної науки, достатня для подальшої освіти і
самоосвіти учнів.
Зміст
програми структуровано на основі фундаментальних наукових ідей хімії, з
урахуванням вікових особливостей учнів і часу, відведеного на вивчення
предмета. В основній школі хімію вивчають за типовим навчальним планом з таким
розподілом годин: 7 кл. – 1, 5 год., 8, 9 кл . – 2 год. на тиждень. Обрано таку
послідовність викладання навчального матеріалу:
7 клас. Вступ.
Тема 1. Початкові хімічні поняття. Тема 2. Кисень. Тема 3. Вода.
8 клас. Тема 1. Періодичний закон і періодична
система хімічних елементів. Будова атома. Тема 2. Хімічний зв’язок і будова
речовини. Тема 3. Кількість речовини, розрахунки за хімічними формулами. Тема
4. Основні класи неорганічних сполук.
9 клас. Тема 1. Розчини. Тема 2. Хімічні реакції.
Тема 3. Початкові поняття про
органічні сполуки. Тема 4. Узагальнення знань з хімії.
(Програма в завантаженому файлі. Для того, щоб отримати
доступ до завантаження – увійдіть або зареєструйтесь на сайті як користувач)
|