Підготовка до ЗНО як правило, йде впродовж останніх років навчання в школі. Вчителі намагаються підготувати школярів за допомогою завдань у формі тестів, додаткових занять. Крім того, старшокласники відвідують курси, купують різні посібники для підготовки до ЗНО. Батьки наймають репетиторів Але ступінь тривожності, напруги у випускників не знижується. В свою чергу, підвищений рівень тривоги на іспиті призводить до дезорганізації діяльності, зниження концентрації уваги, працездатності. Чим більше дитина тривожиться, тим менше сил у неї залишається на навчальну діяльність.
Абсолютно очевидно, що перед психологами, педагогами та батьками постає проблема охорони психічного здоров'я школярів, для вирішення якої необхідна продумана система заходів, що передбачає створення стабільної сприятливої атмосфери, зменшення ймовірності виникнення стресових ситуацій і підвищення функціональних можливостей школярів. Саме тому працівниками НМЦППСР був упорядкований та рекомендується до використання працівниками психологічної служби ЗНЗ області орієнтовна програма психологічного супроводу у підготовці випускників до ЗНО.
Метою програми – є покрокова психологічна допомога батькам, випускникам та вчителям у процесі підготовки до ЗНО.
Завдяки упорядкованому плану робота психологічної служби стане систематичною та ефективною щодо підготовки до ЗНО.
Структура програми психологічного супроводу підготовки випускників до ЗНО, розрахована на 68 год з яких:
Психодіагностика – 10 год, яка включатиме 2 год роботи з батьками та вчителями (опитування, анкетування) та 8 год з учнями.
Психологічна просвіта – 14 год, яка включатиме роботу з батьками – 4,5 год (батьківські збори; батьківський всеобуч); вчителями – 4,5 год (педагогічна рада, семінар); та з учнями – 5 год (години психолога).
Консультування – 27 год, яка включає 21 год консультування учнів-випускників (індивідуально та в групах) та 6 год консультацій для батьків і вчителів.
Практичні заняття (тренінги) 13 год, з яких 3 год робота в групах з батьками, вчителями та 10 год з дітьми.
В програмі запропоновані наступні форми роботи: інформаційні повідомлення на батьківських зборах, тренінгові заняття з батьками, учнями, вчителями, «години психолога», індивідуальні та групові бесіди та консультації, розвивальні заняття-практикуми, діагностичні зрізи та опитувальники (таблиця №1).
|